jak podlacza sie gazowy piec CO+CW do prądu

1. Data: 2005-06-18 14:34:35

Temat: jak podlacza sie gazowy piec CO+CW do prądu
Od: "MP" <b...@p...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Piec bedzie wisial w dosyc waskiej wnece i nie ma tam obok miejsca na zadne
gniazdko. Myslelismy o tym zeby podlaczyc go bezposrednio do puszki,
tymbardziej ze kladziemy wlasnie od zera instalacje elektryczna w
pomieszczeniu. Jest jednak klopot z tym, gdzie umiescic te puszke. Czy ktos
jest nam w stanie poradzic czy mozna zrobic te puszke tuz nad piecem gdzies
po prawej czy lewej stronie, tak by nie kolidowalo z rura, ktora pojdzie w
komin? Czy tam nie bedzie zbyt wysokiej temperatury na puszke? Czy jakies
gniazdko tez by ewentualnie moglo sie tam znalezc?
Dziekuje za wszystkie wskazowki i pozdrawiam
MP

2. Data: 2005-06-18 16:02:56

Temat: Re: jak podlacza sie gazowy piec CO+CW do prądu
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomysł z puszką wydaje mi sie średnio udany. Czasem trzeba kocioł wyłączyć,
a jak jest wpięty na stałe to jak? Jak zmieści sie puszka i to i gniazdo
też. Nad piecem nie powinno być za gorąco. Niektóre kotły wymagają
odpowiedniej "biegunowości" podłączenia tzn. na określonym bolcu ma być
faza, więc warto to sprawdzić przed założeniem gniazda.
JAck

3. Data: 2005-06-18 16:21:40

Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> komin? Czy tam nie bedzie zbyt wysokiej temperatury na puszke? Czy jakies
> gniazdko tez by ewentualnie moglo sie tam znalezc?
> Dziekuje za wszystkie wskazowki i pozdrawiam

Gniazdko ma byc pod piecem.

--
Krzysiek, Krakow

4. Data: 2005-06-18 16:22:33

Od: "MP" <b...@p...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pomysł z puszką wydaje mi sie średnio udany. Czasem trzeba kocioł wyłączyć,

Piec bedzie na osobnym obwodzie wiec da sie bezpiecznik, nie bedzie problemu
z wylaczaniem pieca kiedy zajdzie potrzeba.
Gdybysmy zastosowali gniazdo, to mamy takie styki: przewod od pieca-wtyczka;
wtyczka-gniazdo;gniazdo-przewod w scianie, a puszka to tylko jeden styk
(przewod od pieca-przewod w scianie) , to wydaje nam sie mniej awaryjne.

> Nad piecem nie powinno być za gorąco.

No wlasnie.. jak wysoka temperatura tam moze byc?

MP

5. Data: 2005-06-18 16:23:38

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak będzie bez wtyczki ale z osobnym bezpiecznikiem to ok, ale co powie na
to gwarant? U mnie kocioł miał wtyczkę oblaną czarnym tworzywem z napisem
mniej więcej tej treści, że podłączenie tylko przez uprawniony serwis.
Teraz nie palę ale sądzę, że przy solidnym grzniu nie było więcej nad piecem
jak 50 st.
JAck

6. Data: 2005-06-18 16:32:59

Od: "MP" <b...@p...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gniazdko ma byc pod piecem.

Tak? Ale z pieca pewnie troche rurek wychodzi od dolu. Tym bardziej ze to
piec dwufunkcyjny i ze bedzie grzal na kilka obwodow. Nie jestesmy pewni czy
tam starczy miejsca pod piecem na gniazdko czy puszke?
MP

7. Data: 2005-06-18 17:07:18

Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> piec dwufunkcyjny i ze bedzie grzal na kilka obwodow. Nie jestesmy pewni czy
> tam starczy miejsca pod piecem na gniazdko czy puszke?

Puszka ma 6 cm srednicy a najmniejsze gniazdko zajmuje kwadrat 7x7.

--
Krzysiek, Krakow

8. Data: 2005-06-19 07:11:17

Od: "Pawel Schmidt" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> wrote in message

> Gniazdko ma byc pod piecem.

Na pewno ? Czy to aby nie jest II strefa ze względu na chociazby zawór
bezpieczeństwa ? Wydaje mi się, że lepiej jednak będzie nad piecem, tym
bardziej, że przy zamknietej komorze spalania (a taka chyba tu bedzie ze
względu na małą kubaturę) nad piecem temperatura nie jest jakoś specjalnie
wysoka - u mnie niewiel sie różni od temperatury otoczenia a na pewno nie
przekracza 30 stopni.

P.

9. Data: 2005-06-19 07:24:32

Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysoka - u mnie niewiel sie różni od temperatury otoczenia a na pewno nie

A jak wyobrazasz sobie kabel idący od góry pieca do samego dołu ?
Wewnatrz obudowy nie puscisz go ... a na zewnatrz burzy to estetyke ;)

--
Krzysiek, Krakow

10. Data: 2005-06-19 07:47:39

Od: "Pawel Schmidt" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak wyobrazasz sobie kabel idący od góry pieca do samego dołu ?
> Wewnatrz obudowy nie puscisz go ... a na zewnatrz burzy to estetyke ;)

Można trochę tynk podkuć, albo puścić w korytku. Wydaje mi się, że estetyka
w kotłowni jest sprawą drugorzędną.

P.

Jak umocować półkę pod książki? (duży ciężar)
Przenośny kibelek
Wąskie buty
roboty kuchenne-tarcze
Tanie noclegi w Augustowie