jak poradzić sobie z gorączką w taki upał??

1. Data: 2006-07-25 16:47:50

Temat: jak poradzić sobie z gorączką w taki upał??
Od: "KaHa" <k...@p...SPAM.onet.HEH.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich :))
Mój narzeczony ma od rana temperaturę 38,5 stopni C.
Nie ma tu zadnej paniki ale nie wiem jak mu ulżyć w taki upał.
Jest ospały, nie chce jeść ani pić. Przeziebił się wczoraj w klimatyzowanym
kinie. Objawy to ból gardła, kości, głowy, katar.
Wmuszam w niego napój z cytryny miodu i soku z malin (ale krzywi się i nie
chce pić). Poza tym bierzez neoangin i wziął coś pzreciwgorączkowego
(scorbolamid).
Poza tym robię mu zimne okłady na czoło.
Temperatura jednak nie spada od rana.

Czy mogę zrobić jeszcze coś ponad to co do tej pory, co zbiłoby mu gorączkę?
O lekarzu nie ma mowy - nie chce słyszeć - twierdzi, że jest zdrowy tylko
"legutko" przeziębiony.

Pozdrawiam :))

Za wszelkie porady z góry dziękuję :))
--
KaHa (martwiąca się co-nie-co)

2. Data: 2006-07-25 20:40:30

Temat: Re: jak poradzić sobie z gorączką w taki upał??
Od: "KaHa" <k...@p...SPAM.onet.HEH.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polski pacjent => dzięki za rady, choć akcja z szalikiem chyba nie przejdzie
na razie - u nas w mieszkaniu jest 30 stopni C :))
Paweł W. => Tobie również dziękuję. O antybiotykach nie ma mowy tak ajk
piszesz (zresztą nie ma narzie takiej potrzeby), a o L4 mój facet też nie
chce słyszec :))

Pozdrawiam cieplutko [czyt. zimniutko]

KaHa (martwiąca się co-nie-co)

3. Data: 2006-07-26 19:51:11

Od: "Polski pacjent" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

KaHa napisał(a):

[ciach]

Oprócz scorbolamidu 2-3 x dziennie po dwie, przy gorączce podawaj mu
apap albo inny środek zawierający paracetamol. Jeśli gorączka nieco
spadnie, można zamiast tabletek podawać mu do picia lipę.
Jeśli nie pójdzie do lekarza, choroba może się ciągnąć
tygodniami. Na gardło mi pomaga Sebidin oraz wiązanie szalika,
zwłaszcza na noc. Wiem, że cieżko w upale nosić szalik ale mi mija
ból gardła (wnioskuję, że jest u niego) już następnego dnia. I
pamiętajcie o płynach, nawet 4 litry dziennie, najlepiej kompot,
wodę mineralną, letnią herbatę. W upale wysycha śluzówka, więc i
płukanie gardła rozstworem soli może mu pomóc.

Pozdawiam

4. Data: 2006-07-26 19:57:37

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

KaHa napisał(a):

> Czy mogę zrobić jeszcze coś ponad to co do tej pory, co zbiłoby mu gorączkę?
> O lekarzu nie ma mowy - nie chce słyszeć - twierdzi, że jest zdrowy tylko
> "legutko" przeziębiony.
Niewiele. Nie ma przymusu leczenia. Jak nie jest uczulony, a masz gdzieś
pod ręką to możesz dać mu pyralginę. Jest silniejsza (0,5g 6 tabletek
jest bez recepty). Jeśli nie ma anginy, to antybiotyków nie potrzebuje,
tylko tzw.domowe sposoby. O lekarzu nie chce słyszeć - rozumiem, sam nie
lubię chodzić po lekarzach ;) , a nie potrzebuje przypadkiem zwolnienia? ;)

--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

5. Data: 2006-08-05 22:07:05

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł W." wrote:

> jest bez recepty). Jeśli nie ma anginy, to antybiotyków nie potrzebuje,

Anginy, gronkowcowego zapalenia gardła etc., etc.

Jeśli widać w gardle jakieś nacieki, to trzeba pójść do lekarza koniecznie
(chociaż oczywiście nie tylko wtedy... - to dla mylących wynikanie z
równoważnością).

Jak zbadać czy to na pewno nerwica?
dr Kit-Bieniecka-czy ktoś się u niej leczył
Tarczyca a zmiana ogniskowa
brak witamin w diecie i co dalej
'tracheotomia' dlugopisem?