jak pozbyć się samosiejek wierzby?

1. Data: 2013-05-21 10:15:45

Temat: jak pozbyć się samosiejek wierzby?
Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam działkę, która w połowie jest porośnięta dziko rosnąca wierzbą.
W zeszłym roku była wykarczowana, ale od tamtego czasu znów odbiła od
korzeni ze zdwojoną siłą. W tym roku też to wykarczowałem. Po ścieciu
zalałem raoundapem 360 nie rozcieńczonym, coś pomogło, ale nie wiem czy
pominąłem większość korzeni(ciężko było dojrzeć je w trawie, a ciąłem
przy samej ziemi) czy może roundup nie dał rady.
W każdym bądź razie znów pojawiają się odrosty i to w coraz większej
liczbie.

W zeszłym tygodniu wykosiłem trawę kosiarką żyłkową równo z ziemią,
odrosty też przy pielęgnowałem, ale to chyba nie koniec.

Co teraz z tym robić?

W planach mam podniesienie działki o ~10cm, działka jest zagruzowana,
kopie się(wyrywa korzenie) fatalnie.

Opcje mam następujące:
zalać jeszcze raz roundapem stężonym, ale teraz miejsca cięcia nie są
już świeże - czy to wchłonie?
spryskać roundapem rozcieńczonym po odrostach jak te się zaczną znów
pojawiać?
zasypać ziemią i często kosić?
Rwać korzenie - to będzie masakra.. są ich setki... a te większe w ogóle
nie idzie..
Zawezwać koparkowego żeby ściągnął te korzenie - da rade? i dosypać
potem więcej ziemi.
kupić dynamit i wysadzić fpisdu?

A może jakieś inne patenty?

2. Data: 2013-05-21 11:05:07

Temat: Re: jak pozbyć się samosiejek wierzby?
Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 May 2013 10:15:45 +0200, Albercik
<n...@g...pl> wrote:

> [...]
> pominąłem większość korzeni(ciężko było dojrzeć je w trawie, a ciąłem
> przy samej ziemi) czy może roundup nie dał rady.

Z tego co pamiętam to roundapem trzeba pryskać liście a nie korzenie...

RobertP.

3. Data: 2013-05-21 13:15:22

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 21 maja 2013 10:15:45 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
>Po ścieciu
>
> zalałem raoundapem 360 nie rozcieńczonym, coś pomogło,
Tu popełniłeś błąd.
PRZED śwcięciem powinienes popryskac zielone części roundupem

4. Data: 2013-05-21 14:50:22

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2013 13:15, Kris pisze:

> Tu popełniłeś błąd.
> PRZED śwcięciem powinienes popryskac zielone części roundupem

da się naprawić, zielone znów wyrośnie za kilka dni, to jest masakra!!
pytanie czy popsikanie po kilku listkach wystarczy na zabicie dużego
korzenia?

5. Data: 2013-05-22 13:42:23

Od: krak <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-21 14:50, Albercik pisze:

> da się naprawić, zielone znów wyrośnie za kilka dni, to jest masakra!!
> pytanie czy popsikanie po kilku listkach wystarczy na zabicie dużego
> korzenia?
Ja wszystkie drzewa ciąłem 15 poniżej gruntu, pień na świeżo smarowałem
randapem i przykrywałem folią, potem ziemia na równo i nic przez
ostatnie kilka lat nie wróciło

identyfikacja krzewu
Czerwony rabarbar?
Przesadzanie rabarbaru