jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?

1. Data: 2008-03-10 11:06:13

Temat: jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?
Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z prac wewnątrz nowego domu przeniosłem się na zewnątrz. Zaczynam od
niewielkiego skrawka ziemi otoczonego kostką brukową. To taka łezka.
Plan jest taki, żeby w środku łezki usadowić świerka srebrzystego,
dookoła trawa, a przy krawędzi kostki - rządek tulipanów.
Ponieważ na niewielkim obszarze będą takie gatunki roślin jak wyżej
chciałbym zapytać jak przygotować glebę pod nie.
Na razie wygląda to tak:
gleba piaszczysta. Nawiozłem na to 30 cm ziemi z lasu. Usunąłem
kamienie, korzenie. Strona zachodnia.
Co teraz? Jakiś nawóz? Potem trawa - jaki gatunek Państwo mogą polecić?
Następnie świerk (1 - 1,5 m), kwiaty jak ustąpią przymrozki?
Będę wdzięczny za wskazówki.

2. Data: 2008-03-10 11:32:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co teraz? Jakiś nawóz? Potem trawa - jaki gatunek Państwo mogą polecić?
> Następnie świerk (1 - 1,5 m), kwiaty jak ustąpią przymrozki?

Ciekawe zagadnienie. Ta ziemia z lasu - jaki ma odczyn? jaką strukturę? to
właściwie podstawa do dalszej dyskusji.
Jaki świerk? większość szalenie wysusza ziemię i trawa nie rośnie lub rośnie
kiepsko, nawadnianie będzie?
Tulipany - sadzi się jesienią, teraz możesz dać bratki :)

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Nie wiedziałam, że z lasu można pozyskiwać ziemię, czy tak w ramach
dygresji mógłbyś też coś na ten temat napisać?

3. Data: 2008-03-10 11:40:53

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe zagadnienie. Ta ziemia z lasu - jaki ma odczyn?

Jak sprawdzić odczyn?

> Jaki świerk?

świerk kłujący srebrzysty

> kiepsko, nawadnianie będzie?

nie, pomijając podlewanie z węża ogrodowego.

> Tulipany - sadzi się jesienią, teraz możesz dać bratki :)

chciałem wsadzić wykiełkowane już cebulki.

Nie wiedziałam, że z lasu można pozyskiwać ziemię, czy tak w ramach
> dygresji mógłbyś też coś na ten temat napisać?

Ktoś ma las, kopie tam staw i przy okazji sprzedaje ziemie.

Wracając do tematu - trawa + świerk nie da rady?

4. Data: 2008-03-10 11:47:19

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> [...]

Trzeba kupic zestaw do badania pH. Ja miałam w formie pasków.

> Jak sprawdzić odczyn?

Po tym, co tam rosnie

> Wracając do tematu - trawa + świerk nie da rady?

Da, oczywiście, że da. Częściej bedziesz podlewał po prostu.
--

Gosia

5. Data: 2008-03-10 11:48:18

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam, Basia.
>
> P.S. Nie wiedziałam, że z lasu można pozyskiwać ziemię, czy tak w ramach
> dygresji mógłbyś też coś na ten temat napisać?

Można. Chcesz pod swój świerk ? To napisz na mój typowy adres,
porozmawiamy o szczegółach i bez obawy, załatwimy rzecz legalnie.

Pozdrawia B.

6. Data: 2008-03-10 11:48:44

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po tym, co tam rosnie

Na razie to nic ;-). Dopiero wywrotka przywiozła z pobliskiego lasu.

7. Data: 2008-03-10 11:54:18

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Mar 2008, Basia Kulesz wrote:

> [...]
>
> P.S. Nie wiedziałam, że z lasu można pozyskiwać ziemię, czy tak w ramach
> dygresji mógłbyś też coś na ten temat napisać?

Z tego co widać to ziemie pozyskuje sie z lasu a w zamian do lasu wywozi
się smieci. Wczoraj nawet widzialem spory ladunek eternitu zapakowanego w
worki po nawozie.

Pozdr.

D.P.

8. Data: 2008-03-10 12:00:53

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> Na razie to nic ;-). Dopiero wywrotka przywiozła z pobliskiego lasu.

Dziwny ten las, nic w nim nie rośnie;-)?
--

Gosia

9. Data: 2008-03-10 12:23:40

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziwny ten las, nic w nim nie rośnie;-)?

Nigdy tam nie byłem, z daleka widać po prostu drzewa iglaste;-)

10. Data: 2008-03-10 12:54:01

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> Nigdy tam nie byłem, z daleka widać po prostu drzewa iglaste;-)

Ziemia najprawdopodobniej będzie miała odczyn kwaśny;-)

--

Gosia

Jak usunąć MRÓWKI z domu
Dzika jabłoń