jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?

11. Data: 2008-03-10 13:14:59

Temat: Re: jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?
Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ziemia najprawdopodobniej będzie miała odczyn kwaśny;-)

Widzę, że wiele w tym temacie mam do nauki!

12. Data: 2008-03-10 13:42:19

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

jerry wrote:
> Z prac wewnątrz nowego domu przeniosłem się na zewnątrz. Zaczynam od
> niewielkiego skrawka ziemi otoczonego kostką brukową. To taka łezka.
> Plan jest taki, żeby w środku łezki usadowić świerka srebrzystego,
> dookoła trawa, a przy krawędzi kostki - rządek tulipanów.

Pamiętaj, że świerk rośnie. Skrawek nie powinien być za mały.
Inaczej za kilka lat nie będzie miejsca na trawę i tulipany,
a kostka zostanie wysadzona przez korzenie świerka (one idą
poziomo, nie w głąb).

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2008-03-10 13:50:21

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pamiętaj, że świerk rośnie. Skrawek nie powinien być za mały.
> Inaczej za kilka lat nie będzie miejsca na trawę i tulipany,
> a kostka zostanie wysadzona przez korzenie świerka (one idą
> poziomo, nie w głąb).

Kiedy mają możliwość idą też w głąb co nieco.

Pozdrawia Be

14. Data: 2008-03-10 13:53:20

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pamiętaj, że świerk rośnie. Skrawek nie powinien być za mały.

Ponieważ to nieregularny kształt (łezka) trudno podać precyzyjnie jego
powierzchnię. Dla przybliżenia mogę powiedzieć, że gdyby otoczyć ten
kształt prostokątem miałby on boki 4,6m x 5m.

15. Data: 2008-03-10 13:53:40

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę, że wiele w tym temacie mam do nauki!

Niekoniecznie, tu uczonych aż nadto. Dasz pytanie
i jak widzisz od razu masz odpowiedź i to niejedną.

Pozdrawia Be

16. Data: 2008-03-10 13:56:02

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niekoniecznie, tu uczonych aż nadto. Dasz pytanie
> i jak widzisz od razu masz odpowiedź i to niejedną.

No tak. Podsumowując - świerk nie wyklucza trawy. Glebę mam najpewniej o
odczynie kwaśnym. Pytanie teraz jaką trawę kupić i czy wcześniej
traktować glebę jakimś nawozem sztucznym.

17. Data: 2008-03-10 13:56:15

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

? pisze:

> Niekoniecznie, tu uczonych aż nadto. Dasz pytanie
> i jak widzisz od razu masz odpowiedź i to niejedną.

No i zawsze gratis ciepłe słowo, prawda;->?

--

Gosia

18. Data: 2008-03-10 13:57:13

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ to nieregularny kształt (łezka) trudno podać precyzyjnie jego
> powierzchnię. Dla przybliżenia mogę powiedzieć, że gdyby otoczyć ten
> kształt prostokątem miałby on boki 4,6m x 5m.

Hoho! W takim razie posadź mały lasek świerkowy.

19. Data: 2008-03-10 14:03:17

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> No tak. Podsumowując - świerk nie wyklucza trawy. Glebę mam najpewniej o
> odczynie kwaśnym. Pytanie teraz jaką trawę kupić i czy wcześniej
> traktować glebę jakimś nawozem sztucznym.

Gleby nie;-)trawę możesz potraktować jak już Ci urośnie. Pod trawnik
nawiozłabym trochę lepszej ziemi. Nie jestem pewna, ale z tego co
pamiętam, to trawnik kwaśnej gleby nie lubi. A, może jest jakaś
specjalna mieszanka traw? Poczytaj archiwum grupy. Trawnik, to średnia
frajda generalnie. Ja właśnie wróciłam z ogrodu, gdzie wywaliłam kolejny
kawałek trawnika. Ładnie wyglądają rośliny okrywowe. Wrzosy i wrzośce
lubią kwaśną ziemię. Rododendrony, azalie, gloteria. Wrzośce kwitną cały
rok, wez też to pod uwagę
--

Gosia

20. Data: 2008-03-10 14:08:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jerry" <j...@n...pl> wrote in message
> [...]
> niewielkiego skrawka ziemi otoczonego kostką brukową. To taka łezka.
> Plan jest taki, żeby w środku łezki usadowić świerka srebrzystego,
> dookoła trawa, a przy krawędzi kostki - rządek tulipanów.
> Ponieważ na niewielkim obszarze będą takie gatunki roślin jak wyżej
> chciałbym zapytać jak przygotować glebę pod nie.
> Na razie wygląda to tak:
> gleba piaszczysta. Nawiozłem na to 30 cm ziemi z lasu. Usunąłem
> kamienie, korzenie. Strona zachodnia.
> Co teraz? Jakiś nawóz? Potem trawa - jaki gatunek Państwo mogą polecić?
> Następnie świerk (1 - 1,5 m), kwiaty jak ustąpią przymrozki?

Przejechać po tym kawałku wałem, zostawiwszy pasy na tulipany, na reszcie
ułozyć sztuczny trawnik dobrej jakości. W miejscu na drzewo zrobic nacięcie
i je tam posadzić. Zalety - małe zużycie wody, zadnych chwastów, wiecznie
zielono, kosić tez nie potrzeba.

Jak usunąć MRÓWKI z domu
Dzika jabłoń
Mądrzy ludzie - krzaka potrzebuję ...