Re: jak przygotować ziemię, zeby potem rósł ładny trawnik

From: Panslavista <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: jak przygotować ziemię, zeby potem rósł ładny trawnik
Date: Wed, 14 May 2008 14:02:58 -0700 (PDT)

On 14 Maj, 10:34, "Przemek" <r...@o...pl> wrote:
> Pytałem na budowaniu ale mnie skierowali tutaj, pomożecie?
>
> Mam 5000 m2, ziemia leżała odłogiem 1,5 roku, jestem na etapie dwukrotnego
> zaorania, jednokrotnego przebronowania i chwastów, które wzeszły
> nierównomiernie na jakieś 10-15 cm.
> Mam teraz pytanie, co dalej z tym zrobić, żeby pozbyć się nierówności (są
> lekkie zafalowania zmiemi, takie góry i dolinki na 20-30 cm) i mieć ładny
> trawnik w efekcie?
> Myślałem, żeby teraz opryskać roundupem, po tygodniu-dwóch zaorać ponownie,
> zjechać glebogryzarką i od razu wysiać trawę.
> Macie może inne pomysły?
> [...]

Pryskanie ma sens, gdy nie będziesz wruszał ziemię aż do jesieni,
opryska wschody przyjdzie ci jeszcze raz czy dwa - bo zacząć trzeba
było od oprysków, a nie orki i innych obróbek mechanicznych.
Niwelacja sztuką, jest - laser i spychacz, albo laser i przyczepa z
ziemią do uzupełniania, chiociaz prostsze rozwiazanie też jest.
Właśnie pylą sosny i gdy spadnie deszcz pyłek wytworzy linie na brzegu
kałuż - to tu trzeba nasypać i przywałować ziemię do wyrównania.
Co robić dalej? To zależy od przeznaczenia trawnika - jeżeli to ma
byc boisko lepiej zacząć od wytyczenia jego zarysu, jezeli ma być
intensywnie uzytkowane na pola podbramkowe i pole srodkowe najlepiej
ułożyć siatke z gotowym trawnikiem - to się opłaca jeżeli ma nie być
łyso...... na boisku. ;-P)))
Oczywiscie nie zaczynamy od tego - przede wszystkim drenaż i
nawadnianie - po co kopać rowy w gotowym? Najlepsze zraszacze
wynurzalne, koszt niezbyt wielki, a eksploatacja to głównie koszt
wody. Inne systemy zraszajace są droższe i pracochłonne.
Następnie wałowanie ziemi (gotowego trawnika też, sianie trawy,
koszenie i nawożenie, znowu wałowanie, aeracja, wertykulacja,
piaskowanie i apiat' de nuevo...