jak skutecznie pracowac nad soba?

1. Data: 2003-10-07 05:52:04

Temat: jak skutecznie pracowac nad soba?
Od: "izela" <izela@oo p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem- zaostrzajacy sie ostatnio- nie potrafie nad soba panowac;-)))
Tak to zabrzmialo.. Chodzi mi o to, ze jestem wobec siebie niekonsekwentna.
Nie dotrzymuje danego sobie slowa no i oczywiscie pozniej czuje sie z tym
fatalnie.
Prosty przyklad: obiecuje sobie, ze kolejny dzien zaczne od sniadania, ale
jak sie budze to jedyne na co mam ochote to kawa..
Nie wiem, moze to nie o slaba wole tylko wyrzuty, ktore z jej powodu sobie
czynie chodzi?
Mam prosbe: jak komus udalo sie skutecznie nad soba i swoja wola pracowac(i
cos konkretnego wypracowac)- prosze o podpowiedzi
izela

1. Data: 2003-10-07 06:52:29

Temat: Odp: jak skutecznie pracowac nad soba?
Od: "Marta Cholewińśka" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik izela <izela@oo p.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bltka2$3u6$...@i...gazeta.pl...
> Mam problem- zaostrzajacy sie ostatnio- nie potrafie nad soba panowac;-)))
> Tak to zabrzmialo.. Chodzi mi o to, ze jestem wobec siebie
niekonsekwentna.
<ciach>
> izela

Czy masz jakis głębszy problem zwiazany z niekonsekwencją? Czy chodzi tylko
o dobre odzywianie?
Jesli tak to ja mam skuteczna metode. To znaczy ona skutkowała na mnie:)
Nawet jak nie chce Ci sie jesc to zmus sie do małego kawalka i z kazdym
dniem do coraz wiekszego.
Pozdrawiam i napisz cos wiecej o co Ci chodzi.
Marta

1. Data: 2003-10-07 07:07:47

Temat: Re: jak skutecznie pracowac nad soba?
Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"izela" w wiadomości news:bltka2$3u6$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

> Mam problem (...) slaba wole

Wolę to Ty masz silną - chciałaś się napić kawy, więc to zrobiłaś ;-)

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

1. Data: 2003-10-07 07:10:37

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Cholewińśka" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niekonsekwentna.
> <ciach>
> >
> Czy masz jakis głębszy problem zwiazany z niekonsekwencją? Czy chodzi

Moja niekonsekwencja dotyczy caloksztaltu funkcjonowania. Znalazlam sie w
nowej dla siebie sytuacji- siedze w domu opiekujac sie dzieckiem- i mam
problem z organizacja zajec.. To troche bledne kolo, gdyz np. mam jakies tam
zainteresowania(wszelkie robotki: malowanie, szycie, projektowanie,
przerobki), ktore podnosza moja (chyba zanizona samoocena)- wiem wiec, by
lepiej radzic sobie z codziennoscia powinnam na to znalesc czas. Jednak
mimo, iz rano czy dzien wczesniej uloze sobie jakis sensowny plan dzialania,
okazuje sie(chociaz mam przeciez wolne gdy dziecko spi), ze moje dzialania
ograniczaja sie do rutynowych czynnosci zwiazanych z prowadzeniem domu, a
przeciez mam czas i srodki by robic cos wiecej i najgorsza jest swiadomosc,
ze kiedys bylo to bardzo realne- do tego stopnia, ze wykraczalam poza plan..
Bledne kolo, bo gdy wieczorem klade sie spac i analizuje co udalo mi sie
zrealizowac... zaczynam czuc sie gorzej niz poprzedniego dnia..
pozdrawiam
izela

1. Data: 2003-10-07 07:11:27

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wolę to Ty masz silną - chciałaś się napić kawy, więc to zrobiłaś ;-)
tak, tylko zrobilam to trzy razy;-)))
izela

1. Data: 2003-10-07 07:43:39

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"izela" w wiadomości news:bltouq$hk4$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

> tak, tylko zrobilam to trzy razy;-)))

A co to zmienia? :-)

1. Data: 2003-10-07 07:49:35

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to zmienia? :-)

nie powinnam nawet tej pierwszej... nie chcialam, zrobilam to szybko, by nie
zdazyc nad tym sie zastanowic...
izela

1. Data: 2003-10-07 07:56:32

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"izela" w wiadomości news:bltr69$prs$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

> nie powinnam nawet tej pierwszej...

Ale wypilas, bo taka byla Twoja wola ;-)

> nie chcialam,

Gdybys nie chciala to bys nie wypila. No chyba, ze ktos Ci na sile wlewal
ja do gardla ;-)

> zrobilam to szybko, by nie zdazyc nad tym sie zastanowic...

To, ze szukasz pretekstow majacych na celu usprawiedliwienie Twoich
faktycznych checi to Twoj wybor. Skoro chcesz sie w to bawic to bedziesz
;-)

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-10-07 08:15:41

Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"izela" <i...@o...pl> writes:

> [...]
> Bledne kolo, bo gdy wieczorem klade sie spac i analizuje co udalo mi sie
> zrealizowac... zaczynam czuc sie gorzej niz poprzedniego dnia..

hm... zdaje sie, ze swiadomie usilujesz sie zmuszac do czegos, co tak
naprawde wcale cie nie bawi i czego w gruncie rzeczy nie chcesz robic
- ale na zasadzie czysto rozumowej przekonujesz siebie, ze to pomzoe
ci w tym czy tamtym.

po co sie zmuszac? sama widzisz, ze to do niczego nie prowadzi, poza
coraz wieksza frustracja.

czy chcesz te wszystkie rzeczy pozaplanowe robic dlatego,ze faktycznie
sprawia ci przyjemnosc, jak sie tym zajmujesz, czy dlatego, ze
uwazasz, ze nie powinnas "siedziec bezczynnie"?

daj sobie z tym spokoj i rob to, co lubisz - oprocz zajmowania sie
codziennie domem, czyli tym, czym musisz.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net.usun

1. Data: 2003-10-07 08:26:00

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> faktycznych checi to Twoj wybor. Skoro chcesz sie w to bawic to bedziesz
> ;-)
Nie chce- widzisz, nie miales nigdy takiego problemu, ze wola jedno, a
rzeczywistosc drugie.. nie panuje nad tym, a chcialabym np. powiedziec:
dzisiaj nie pije kawy i napic sie zamiast tego inki;-)

> [...]
> Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/
> Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

doktorat
Wzajemny szacunek a zycie..... (dlugie...)
witamm
Jak się pogodzić z kimś, kto nie chce wybaczyć?
Trąba w pućku cz.1 . było Trąby w Pućkach cz. 1 i cz. 2