jak skutecznie pracowac nad soba?

1. Data: 2003-10-07 08:29:00

Temat: Odp: jak skutecznie pracowac nad soba?
Od: "Marta Cholewińśka" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik izela <i...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bltot7$he4$...@i...gazeta.pl...

> Użytkownik "Marta Cholewińśka" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> panowac;-)))

> tylko
>
> Moja niekonsekwencja dotyczy caloksztaltu funkcjonowania. Znalazlam sie w
> nowej dla siebie sytuacji- siedze w domu opiekujac sie dzieckiem- i mam
> problem z organizacja zajec.
> pozdrawiam
> izela
<ciach>
> Marta

Zastanow sie odpoczatku moze w czym tkwi problem. Twoje wypowiedzi sa
chaotyczne. Wynika z nich tylko to ze sie meczysz. A skoro tak jest to
odpousc sobie. Daj sobie luzu. Skoro czegos nie robisz to znaczy ze nie
chcesz tego robic. Pozatym mowiłas ze twoje zycie sie zmienilo. Moze
potrzebujesz czasu na to aby sie troche przyzwyczic do tej zmiany. Nie rob
niczego na sile bo z tego to na pewno nie bedzie nic dobrego. Spokojnie
malymi kroczkami mozna dojsc do wszystkiego.
POzdrawiam
Marta

1. Data: 2003-10-07 08:32:59

Temat: Re: jak skutecznie pracowac nad soba?
Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"izela" w wiadomości news:blttai$59h$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

> widzisz, nie miales nigdy takiego problemu, ze wola jedno,
> a rzeczywistosc drugie..

Zgadza sie - zawsze wiedzialem, ze robie to coc chce ;-)

> nie panuje nad tym, a chcialabym np. powiedziec:
> dzisiaj nie pije kawy i napic sie zamiast tego inki;-)

Chcialabys powiedziec? No to powiedzialas :-) A inki sie nie napijesz jesli
nie chcesz, bo masz zbyt silna wole. Mozesz sobie mowic, ze chcesz, ale
jesli naprawde nie bedziesz chciala to nie ma zmiluj - z b y t s i l n
a w o l a :-)

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-10-07 08:38:01

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
wiadomosci news:m2brstpioi.fsf@pierdol.ninka.net...

> hm... zdaje sie, ze swiadomie usilujesz sie zmuszac do czegos, co tak
> naprawde wcale cie nie bawi i czego w gruncie rzeczy nie chcesz robic
> - ale na zasadzie czysto rozumowej przekonujesz siebie, ze to pomzoe
> ci w tym czy tamtym.
>
> po co sie zmuszac? sama widzisz, ze to do niczego nie prowadzi, poza
> coraz wieksza frustracja.
>
> czy chcesz te wszystkie rzeczy pozaplanowe robic dlatego,ze faktycznie
> sprawia ci przyjemnosc, jak sie tym zajmujesz, czy dlatego, ze
> uwazasz, ze nie powinnas "siedziec bezczynnie"?
>
> daj sobie z tym spokoj i rob to, co lubisz -

och, jak to cholernie latwo powiedziec :)

1. Data: 2003-10-07 08:41:39

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zastanow sie odpoczatku moze w czym tkwi problem. Twoje wypowiedzi sa
> chaotyczne. Wynika z nich tylko to ze sie meczysz.

Poza odpuszczeniem sobie, co moge zrobic, zeby sie nie meczyc?

1. Data: 2003-10-07 08:44:49

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ci w tym czy tamtym.
>
> po co sie zmuszac? sama widzisz, ze to do niczego nie prowadzi, poza

Tak, ale pozostaje swiadomosc takiego polistnienia- marnowania cennego
czasu- bezczynnosc i nic-nie-robienie nie jest tym co porawia moje
samopoczucie..

> czy chcesz te wszystkie rzeczy pozaplanowe robic dlatego,ze faktycznie
> sprawia ci przyjemnosc, jak sie tym zajmujesz, czy dlatego, ze
> uwazasz, ze nie powinnas "siedziec bezczynnie"?

i jedno i drugie

> daj sobie z tym spokoj i rob to, co lubisz - oprocz zajmowania sie
> codziennie domem, czyli tym, czym musisz.

ale ja to lubie- brakuje mi startu- gdy juz zaczne- wszystko zaczyna sie
super krecic..
izela

1. Data: 2003-10-07 08:46:21

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izela" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie chce- widzisz, nie miales nigdy takiego problemu, ze wola jedno, a
> rzeczywistosc drugie.. nie panuje nad tym, a chcialabym np. powiedziec:
> dzisiaj nie pije kawy i napic sie zamiast tego inki;-)

ja cię znakomicie rozumiem, gdybym znała na to receptę
z chęcią bym się nią podzieliła
też ciągle robiłam nie to co chciałam
konwenanse, różne tam reguły zachowania, tego co wypada, a co nie
kształtowały moją wolę
jak zaczęłam robić wreszcie to, do czego nikt (nic) mnie nie zmuszał(o)
to wyszło na to, że nie robię nic
albo że wsiadam do pociągu i "ulatniam się" na kilka dni :))
w sumie to chyba jednak dobrze trzymać się rzeczywistości
bardziej niż tego, co twoja najskrytsza "wola" chciałaby czynić

pozdrowienia

Natalia

1. Data: 2003-10-07 08:46:39

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "izela" w wiadomości news:blttai$59h$1@inews.gazeta.pl napisal(a):
- z b y t s i l n a w o l a :-)

jeszcze chwila a uwierze;-)
dobra metoda..
izela

1. Data: 2003-10-07 08:51:03

Od: "izela" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izela" <izela@oo p.pl> napisał w wiadomości
Jak Wy to robicie- konkretnie jak planujecie i realizujecie wlasne zadania-
do tych co planuja.. i jak sie czujecie nie wypelniajac ktoregos punktu?
Przeciez nierealizowanie swoich planow jest dowodem niepanowania nad soba,
tak?

1. Data: 2003-10-07 08:54:39

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"izela" w wiadomości news:bltuhm$9ho$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

> - z b y t s i l n a w o l a :-)
> jeszcze chwila a uwierze;-)

Jesli uwierzysz to dosc prawdopodobnym jest, ze moze pojawiac sie czasem
silniejsze poczucie winy. Tak jak jest teraz mozesz sie usprawiedliwic w
jakims stopniu:
- To nie moja wina - po prostu mam slaba wole.
Kiedy staniesz sie bardziej swiadoma, takie tlumaczenie przestanie spelniac
swoja role.

1. Data: 2003-10-07 09:09:00

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Natalia" w wiadomości news:bltugv$lgd$1@news.onet.pl napisal(a):

> w sumie to chyba jednak dobrze trzymać się rzeczywistości
> bardziej niż tego, co twoja najskrytsza "wola" chciałaby czynić

Co przez to rozumiesz? :-) Chcialbym zjesc czekolade, ale wybieram ryz z
jablkami. Postapilem wbrew sobie? Nie! Po prostu bardziej chcialem ryzu z
jablkami (widac mialem powody). To nie jest tak, ze wybiera sie to czego
sie nie chce - takie cos za cholere nie przejdzie :-) Robilas to co Twoim
zdaniem wypadalo robic, czego oczekiwali od Ciebie inni, poniewaz uznalas,
ze takie postepowanie jest dla Ciebie z jakichs powodow bardziej korzystne.
I pewnie mozna bylo Ci wtedy tlumaczyc i tlumaczyc, a Ty i tak robilabys
swoje (czyli to co wypada). Ale przyszedl czas, ze zmienilas zdanie. Ktos
moze Ci teraz wmawiac abys zaczela robic to co wypada, a Ty bedziesz miec
to w nosie do czasu, az nie uznasz, ze tego chcesz najbardziej. Moze Twoja
"najskrytsza wola" ma ochote kogos zabic. Jednak masz jeszcze wieksza
ochote pozostac na wolnosci, zachowac czyste rece lub cos tam jeszcze. Sa
jednak tacy, ktorzy maja wieksza ochote na to pierwsze i wtedy dochodzi do
tragedii. Tu nie chodzi o robienie tego co skryte badz nie. Tu chodzi o
dokonanie wyboru, ktory wydaje sie byc najlepszym.

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

doktorat
Wzajemny szacunek a zycie..... (dlugie...)
witamm
Jak się pogodzić z kimś, kto nie chce wybaczyć?
Trąba w pućku cz.1 . było Trąby w Pućkach cz. 1 i cz. 2