jak to jest z tym okapem? ktos moze wie

1. Data: 2005-06-23 15:49:21

Temat: jak to jest z tym okapem? ktos moze wie
Od: "Adka" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

w bloku mamy instalacje gazowa, chce podlaczyc okap, slyszalam ze nie wolno
podlączyć rury do wywietrznika, czy musze kupic okap z filtrem? jak to jest?

2. Data: 2005-06-23 16:03:45

Temat: Re: jak to jest z tym okapem? ktos moze wie
Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adka wrote:
> w bloku mamy instalacje gazowa, chce podlaczyc okap, slyszalam ze nie wolno
> podlączyć rury do wywietrznika, czy musze kupic okap z filtrem? jak to jest?

Ponoć tak jest, że jak się ulatnia gaz z kuchenki to okap może wtłoczyć
gaz go innych mieszkań przez wywietrznik.

--
Filip.----------------------------------------------
----------------

3. Data: 2005-06-23 16:44:24

Od: "Belmo" <belmopg(usun to)@z.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

mozna podlaczyc ale tylko wtedy gdy kazde mieszkanie ma
osobny komin, czyli nowe budownictwo
a skoro masz gaz wiec pewnie stare budownictwo
wiec pewni jeden wspolny komin, a wiec nie wolno

Pozdrawiam
Belm KRK

4. Data: 2005-06-23 16:58:12

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Belmo pisze w news:d9ep7j$3fv$1@nemesis.news.tpi.pl

> mozna podlaczyc ale tylko wtedy gdy kazde mieszkanie ma
> osobny komin, czyli nowe budownictwo
> a skoro masz gaz wiec pewnie stare budownictwo
> wiec pewni jeden wspolny komin, a wiec nie wolno

W moim nowym bloku w ogóle nie można mieć okapów. Nie wolno i już.
Można sobie kupić taki z wkładem węglowym, który się wymienia co
jakiś czas (czyli to właściwie nie okap), ale absolutnie nie
można nic podłączać do żadnego komina czy gdziekolwiek indziej.

A w ogóle słyszałam - choć nie wiem, czy to prawda - że w blokach
powyżej 4 pięter nie można mieć okapów. Niech ktoś zweryfikuje.
;-))

--
Pozdrowieństwa,
Daga

5. Data: 2005-06-23 17:34:37

Od: "Ada" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mieszkanie mam w nowym budownictwie ( odbieram za ok 2 tyg), moze wsytarczy
sprawdzic w planach czy komin jest wspolny czy nie?

6. Data: 2005-06-23 21:49:18

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daga" <z...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

> A w ogóle słyszałam - choć nie wiem, czy to prawda - że w blokach
> powyżej 4 pięter nie można mieć okapów. Niech ktoś zweryfikuje.

nieprawda. Mieszkam w 5p i sa okapy.

osobny wyciag dla okapów oraz osobny do wentylacji mieszkań. Ten do okapów
grawitacyjny, wywietrzny wymuszony. Wszyscy ładują do tej samej rury

7. Data: 2005-06-24 07:24:17

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter pisze w news:42bb296a$0$2128$f69f905@mamut2.aster.pl

> nieprawda. Mieszkam w 5p i sa okapy.
>
> osobny wyciag dla okapów oraz osobny do wentylacji mieszkań. Ten do okapów
> grawitacyjny, wywietrzny wymuszony. Wszyscy ładuj+- do tej samej rury

To, że ładują, nie znaczy, że wolno. A ja pytałam, czy wolno, a
nie czy inni ładują. ;-))

Mieszkałam w bloku 10-piętrowym na III piętrze i o okapach można
było sobie tylko pomarzyć... Teraz mieszkam w 6-piętrowym na V
piętrze i też nie wolno. To jak to, deweloperzy sobie wymyślili?
Taki kaprys mają? To znaczy, że mogę mieć to w nosie i zamontować
sobie normalny okap? Pytam poważnie.

8. Data: 2005-06-24 09:48:54

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daga" <z...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

> To, że ładują, nie znaczy, że wolno. A ja pytałam, czy wolno, a
> nie czy inni ładują. ;-))

wolno. W tym celu został zrobiony ten "komin". Budynek jest nowy i wszystko
działa legalnie. Przed kazdym okapem - w scianie jest klapa zwrotna aby
smrody nie cofały sie do mieszkan

> [...]
> piętrze i też nie wolno. To jak to, deweloperzy sobie wymyślili?
> Taki kaprys mają? To znaczy, że mogę mieć to w nosie i zamontować

raczej nie mozesz.

Jesli projekt przewidział takie podłaczanie wyciagu to mozna. Ale pewnikiem
masz zwykla wentylacje i bez zabezpieczeń zwrotnych, wiec jak k dmuchniesz
tam fetor to wypłynie u sasiada na górze

9. Data: 2005-06-29 11:03:24

Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <arbiter.pl> napisał w wiadomości

> osobny wyciag dla okapów oraz osobny do wentylacji mieszkań. Ten do okapów
> grawitacyjny, wywietrzny wymuszony. Wszyscy ładują do tej samej rury

chyba odwrotnie :)

okapu nie można podłączyć do wentylacji grawitacyjnej - można do wymuszonej

jeżeli w bloku jest tylko grawitacyjna (w wielu nowych blokach tak jest) to
okapu podłączyć nie wolno - tzn. grozi to tym, że jak kominiarz przyjdzie na
okresową kontrolę wentylacji to każde
zdjąć i odnotuje w "kajecie", że okap jest podłączony :) i tak co pół roku
:)

BTW. tylko okap podłączony do wentylacji można odliczyć od podatku

plusz ( http://www.plusz.pl )

10. Data: 2005-07-04 09:11:12

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> napisał w wiadomości

> chyba odwrotnie :)

no wlasnie raczej nie. Ssanie duze jest z rury wentylacyjnej i do niej
podpiete sa na dachu wielkie wentylatory. A kuchenny jest grawitacyjny - tak
to slyszalem i zdaje sie tak na dachu widzialem
http://arbiter.pl/files/g/2_5917_248_4825.jpg

> okapu nie można podłączyć do wentylacji grawitacyjnej - można do
> wymuszonej

:(

> [...]
> :)
>

> BTW. tylko okap podłączony do wentylacji można odliczyć od podatku

odliczylem :) Choc okapy sa takie same - maja opcje pracy zamknietej klub

Płytka pralka 40 cm , jak z pojemnościa bębna?
Wypis kredytu z Ksiegi wieczystej
Jak usunac zapach z koldry puchowej?
1 czy 2 agregaty = plusy i minusy
dulux kuchnia i łazienka