jak to jest z tym przycinaniem głogów?

1. Data: 2008-04-25 17:58:34

Temat: jak to jest z tym przycinaniem głogów?
Od: "gustaw h." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

jak to w końcu jest, bo mam bardzo mieszane uczucia i różne dane. jedni
zalecają ciąć głogi rosnące na żywopłot niemal tuż po posadzeniu, inni
zalecają odczekanie aż rośliny się zadomowią i ustabilizuję.

u mnie sytuacja jest taka, że głogi mają za sobą drugą zimę, z tym, że po
pierwszej (sadzone były jesienią) chorowały i prawie w ogóle nie rosły a
część niestety się zmarnowała. w tym roku to ich druga wiosna na nowym
miejscu, wyglądają lepiej niż rok temu o tej porze i zaczęły trochę
rosnąć. krzewią się w sposób naturalny i najwyższe mają po ok. pół metra
wysokości a najmniejsze ok. 20 - 30 cm.

czy już je teraz ciąć, czy poczekać do jesieni i wtedy, czy dopiero za
rok, wczesną wiosną?.. jak radzicie? chciałbym, by żywopłot był w miarę
krzewiący się, ale zależy mi też na samych roślinach i nie chciałbym im
zaszkodzić.

OPERA for Mac OSX :)

2. Data: 2008-04-30 17:51:49

Temat: Re: jak to jest z tym przycinaniem głogów?
Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gustaw h. pisze:
> [...]
> rok, wczesną wiosną?.. jak radzicie? chciałbym, by żywopłot był w miarę
> krzewiący się, ale zależy mi też na samych roślinach i nie chciałbym im

U mnie było tak:
1. Głogi przyjechały i zostały posadzone.
2. Kiepsko im szło :o(
3. Jeden rok, troche zmarniały
4. Drugi rok wpadły pod kosiarke ;o) tzn niechcący pojechałem po nich
kosiarka
5. Na kolejny rok poszł jak burza, rozkrzewiły sie i poszły w górę.
6. Z obserwacji wynika, ze lepiej ciac jak jest wczesna wiosna przed
wypuszczeniem pakow.

BR
Igus

Punkty wodne - Rura
Brzoskwinia - zamierające kwiaty
podkaszarka akumulatorowa
Czy nasiono trawy wykielkuje nie przysypane ziemia??
Czym obsadzić kepę brzóz?