jak to w końcu jest

1. Data: 2001-12-19 19:14:12

Temat: jak to w końcu jest
Od: "mailwarszawa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie

jak to w końcu jest

czy jeśli mam receptę na kilka opakowań danego medykamentu to mogę w jednej
aptece realizować ją na raty
czy też nie

czy ten przepis obowiązuje (moja lekarka powiedziała, że tak, tylko że
farmaceuci nie zawsze chcą się do niego stosować)
a pani z apteki powiedziała, że lekarze mają wypisywać medykament na kilku
receptach, i że ten przepis i tak od nowego roku ulega "kasacji"

więc jak to w końcu jest

lekarze leniwi czy farmaceuci nieuprzejmi?

K.

2. Data: 2001-12-19 21:51:15

Temat: Re: jak to w końcu jest
Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy jeśli mam receptę na kilka opakowań danego medykamentu to mogę w
jednej
> aptece realizować ją na raty
> czy też nie

Teoretycznie, z pynktu widzenia prawa recepte nalezy zrealizowac w calosci
jednorazowo w jednej aptece.

> [...]
> receptach, i że ten przepis i tak od nowego roku ulega "kasacji"
>
> więc jak to w końcu jest
>
> lekarze leniwi czy farmaceuci nieuprzejmi?

Czasem tak bywa, ze pacjent nie ma pieneidzy aby wykupic lek(i) wszystkie na
raz, lub nie ma wszystkiego w aptece, wowczas aptekarz, chcac aby pacjent
otrzymal od reki choc czesc lekow przepisanych przez lekarza pobiera od
niego zaliczke, daje czesc lekow, chowa zaliczke w torebke papierowa
i...........czeka az pacjent przyjdzie po reszte lekow i zaplaci za te
reszte (w terminie waznosci recepty oczywiscie), wowczas moze wybic i
zafiskalizowac te cala recepte w jednym momencie, jest to uklon ze strony
aptek w kierunku pacjentow zwiazany ze spadkiem zamoznosci polskiego
spoleczenstwa, grzecznosc, ktora nie jest wlasciwie dopuszczalna przez
prawo, ale...dla dobra pacjenta czesto praktykuje sie takie zachowanie.
UWAGA Nie jest to zaden obowiazek, jedynie grzecznosc, a pani doktor, z
calym szacunkiem, niech sie zajmie tym co do niej nalezy (stawianiem
diagnozy) a nie miesza sie do spraw o ktorych pojecia nie ma. Ostatnio
przyszla do mnie pacjentka, ktorej pan doktor powiedzial ze na rec "P"
dostanie Diaprel gratis, co jest bzdura i nieprawda!! Po interwencji mojej
szefowej tenze doktor obiecal juz nigdy podobnej rzeczy nie zrobic, dlatego
"robmy swoje" a nie mieszajmy sie w kompetencje innych.
Pozdrawiam, Pharmacist.

3. Data: 2001-12-20 01:45:38

Od: "stazysta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dlatego
> "robmy swoje" a nie mieszajmy sie w kompetencje innych.

Tylko uwazaj by po takich interwencjach , pacjent nie uslyszal :
do tej apteki pan/pani nie idzie bo drogo............
Lekarz tez nie lubi jak ktos go poprawia.

A co do reszty to sie zgadza -jest to uprzejmosc ze strony apteki.

4. Data: 2001-12-20 09:20:22

Od: "mailwarszawa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli jednak - nie chce im się (lekarzom) wystawiać np. kilku recept jedno
razowo

dziękuję za odpowiedź, przynajmniej wiem, na jakiej pozycji jestem idąc z
podobna receptą do apteki :)

K.

Użytkownik stazysta <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9vrfr7$6uu$...@n...tpi.pl...

5. Data: 2001-12-20 16:48:11

Temat: Odp: jak to w końcu jest
Od: "Lestat de Lioncourt" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

: czyli jednak - nie chce im się (lekarzom) wystawiać np. kilku recept
jedno
: razowo

A może oni też mają jakieś ograniczenia i im nie wolno wystawiać
tylu recept albo coś? :?

L.
---
'Jesteśmy hipopotamy,
wesołe hipopotamy...'

6. Data: 2001-12-20 22:16:51

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może oni też mają jakieś ograniczenia i im nie wolno wystawiać
> tylu recept albo coś? :?

Albo za duzo placa za blankiety, ktorych "za duzo" by w krotkim czasie
zuzyli.................

7. Data: 2001-12-23 19:55:01

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> lekarze leniwi czy farmaceuci nieuprzejmi?

przykro mowic, ale niestety to pierwsze... - a sprzedawanie receptyy 'na
raty' to wylacznie uprzejmosc ze strony aptekarzy, stosowana szczegolnie w
przypadku stalych pacjentow apteki, znanych juz aptekarzom...

pozdrowienia

adam

8. Data: 2001-12-27 09:59:47

Od: "Karina Jakubowska" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mailwarszawa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> mam pytanie
>
> jak to w końcu jest
>
> czy jeśli mam receptę na kilka opakowań danego medykamentu to mogę w
> [...]

Istnieje taka możliwość w przypadku leków antykoncepcyjnych.Lekarz może
wypisać receptę na 6 miesięcy a pacjentka realizuje ją co miesiąc po jednym
opakowaniu.
Pozdrawiam.

9. Data: 2001-12-27 10:14:48

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>przykro mowic, ale niestety to pierwsze... - a sprzedawanie receptyy 'na
>raty' to wylacznie uprzejmosc ze strony aptekarzy, stosowana szczegolnie w
>przypadku stalych pacjentow apteki, znanych juz aptekarzom...

oj - tak do konca bym sie nie zgodzil... jak pisalem pare postow wyzej we
Wroclawiu rynek aptek sie mocno wysycil i aptekarze cenia klientow...
jeszcze mi sie nie zdarzylo by mi ktos odmowil sprzedazy "na raty" lekow z
recepty. Zreszta jesliby sie cos takiego stalo to za rogiem ma druga
apteke... W koncu jest wolny rynek... :-))
pozdrawiam
Lukasz

10. Data: 2001-12-27 12:03:54

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wolny rynek wolnym rynkiem, a przepisy przepisami.

To chore kasy "stoją na stanowisku" że niewolno dzielic recept, a to jak by
nie było one dopłacaja do recept.

Dzielenie recept jest tylko dobrą wolą aptekarzy.

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

LUMBAGO lub coś w tym stylu
INFORMALINACJA
praca dla biotechnologa
Jaki srodek na regulacje ukladu trawienia?
Pobij papierosa - rzuc palenie i wygraj wycieczke do Rzymu