jak zamarynowac szynke?

1. Data: 2004-04-07 08:30:00

Temat: jak zamarynowac szynke?
Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie, jak w temacie. Mam 2kg szynki na pieczen. Chcialabym ja dzis
zamarynowc. Znacie jakies dobre przepisy na taka marynate? Wolalabym bez
saletry (takie w wiekszosci znalazlam w necie).
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2004-04-07 08:52:30

Temat: Re: jak zamarynowac szynke?
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Clio napisał(a):
> [...]
> zamarynowc. Znacie jakies dobre przepisy na taka marynate? Wolalabym
> bez saletry (takie w wiekszosci znalazlam w necie).
===
Marynowałem parę razy wg takich przepisów jakie znalazłaś w necie, ale nie
dodając saletry (też nie lubię chemii). Aby nie przedobrzyć, ograniczałem
czas marynowania do 6-7 dni. Żyję :-).

waldek
===

1. Data: 2004-04-07 09:04:22

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> Marynowałem parę razy wg takich przepisów jakie znalazłaś w necie, ale nie
> dodając saletry (też nie lubię chemii). Aby nie przedobrzyć, ograniczałem
> czas marynowania do 6-7 dni. Żyję :-).

A moglbys podac jakis swoj sprawdzony przepis (w miare nieskomplikowany)???
Moze byc pikantnie. Nigdy nie marynowalam mies i wolalabym cos sprawdzonego.
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2004-04-07 09:12:37

Od: "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ===
> Marynowałem parę razy wg takich przepisów jakie znalazłaś w necie, ale nie
> dodając saletry (też nie lubię chemii).

Co to znaczy, że nie lubisz chemii? A sól dodajesz?

> Aby nie przedobrzyć, ograniczałem
> czas marynowania do 6-7 dni.

Jak na mój gust, to przynajmniej o 5 dni za dużo. ;-)

Władysław

1. Data: 2004-04-07 09:36:48

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Clio napisał(a):
> [...]
>
> A moglbys podac jakis swoj sprawdzony przepis (w miare
> nieskomplikowany)??? Moze byc pikantnie. Nigdy nie marynowalam mies i
===
Nie mam sprawdzonego. Robię to na tyle rzadko, że gdy potrzebuję, to tak jak
Ty, grzebię po książkach i necie, to co znajdę uśredniam, pomijam to, czego
nie chcę i dodaję to co lubię :-)

waldek
===

1. Data: 2004-04-07 09:46:31

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Co to znaczy, że nie lubisz chemii? A sól dodajesz?
===
Sól to oswojna chemia, występuje w naturze, jest od tysięcy lat (jeśli nie
dłużej) spożywana przez ludzi bez przerabiania, w dużych ilościach. Taką
chemię akceptuję.
===

> Jak na mój gust, to przynajmniej o 5 dni za dużo. ;-)
===
Kiedy robiłem takie doświadczenie po raz pierwszy, byłem pełen obaw, czy się
nie struję. Ale, nie. I powtarzałem to już tyle razy, że w moim odczuciu
jest bezpieczne, pod warunkiem użycia świeżego mięsa, zachowania higieny i
odpowiedniej obróbki termicznej.

waldek
===

1. Data: 2004-04-07 10:08:13

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dłużej) spożywana przez ludzi bez przerabiania, w dużych ilościach. Taką

Saletra tez......
Troche sie zapetliles... ;)

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-04-07 10:15:10

Od: mskowronski <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Clio napisał(a):

Wolalabym bez saletry (takie w wiekszosci znalazlam w necie).

Saletra sprawi, ze miesko bedzie rozowe. Bez niej zrobi sie takie
brazowawe
i nie az tak apetyczne. Chemia to tez bardzo stara, od kiedy proch byl,
byla tez saletra.
A to dawno temu.

Ale Twoj wybor, oczywiscie.
Mozesz sprobowac w czerwonym winie i czosnku.
Tylko ja trzymalem w tym max. 1 dobę.

Pozdraawiam
Lunac

1. Data: 2004-04-07 10:52:05

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Shrek napisal(a):

> Saletra tez......
> Troche sie zapetliles... ;)
===
"Utrwalanie chemiczne zywnosci polega na stosowaniu substancji chemicznych,
które wywoluja efektywne utrwalenie zywnosci juz przy stosunkowo malych
dawkach, nie przekraczajacych 0,1-0,2%, a niekiedy znacznie nizszych.
Konsrewowanie zywnosci przy uzyciu substancji w dawkach wyzszych, jak np.
soli kuchennej, cukru czy etanolu, nie jest zaliczane w technologii zywnosci
do metod chemicznych"

"Technologia zywnosci" tom 2.

waldek
===

1. Data: 2004-04-07 12:55:32

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> soli kuchennej, cukru czy etanolu, nie jest zaliczane w technologii zywnosci

Czy mam rozumiec, ze teraz chodzi Ci o nazewnictwo?
Ja sie odnosilem do tego co napisales poprzednio, a teraz sens tego co
piszesz jest juz "nieco" inny.

Chodzilo mi w kazdym razie o to, ze saletre tez mozna nazwac "oswojona
chemia", bo tez wystepuje w naturze, bo tez jest znana i urzywana przez
ludzkosc od dawna, a co to znaczy duzo, to juz sie mozemy dowolnie dlugo
klocic (bo np. nie jest powiedziane, czy duzo na raz, czy duzo na glowe
mieszkanca, a wogole to co to znaczy duzo?).

Nie wazne. Nie ma co sie klocic. Chodzilo mi raczej o to, ze odebralem
Twoja wypowiedz jako kolejne podejscie typu: "jak powiemy sol, to jest
OK, a jak Exxx, to juz chemia i co za tym idzie jest be, mimo, ze chodzi
o ten sam chlorek sodu", albo sol ja urzywam, wiec jest cacy i to nie
jest chemia, a saletry nie uzywalem do tej pory, to znaczy ze jest to
chemia i jest be.

Moze Cie zle zrozumialem, ale moj komentarz nalezy widziec w tym
kontekscie.

Tyle wyjasnienia. Mam nadzieje, ze Cie nie urazilem, bo zreszta nie bylo
to intencja.

Pozdr.,
Shrek

oliwa z oliwek
schab pieczony - wybaczcie
Robot Bosch MUM ProfiMixx 46
Ciasteczka piaskowe - Sables/bylo:poszukuje przepisu na ciasteczka z marmoladka
Wielkanoc...