jak zamocowac polki, zeby nie bylo widac mocowan?

1. Data: 2005-06-15 12:29:07

Temat: jak zamocowac polki, zeby nie bylo widac mocowan?
Od: "Daniel" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Jakie znacie sposoby mocowan polek zeby nie bylo widac tychze
mocowan? Widzialem takie rurkowe stelaze wpuszczane w polke i podoba mi sie
ten patent, ale ma taka wade, ze zawsze stosuje sie go do grupych polek.
Mnie natomiast interesowalyby polki grubosci 12-14 mm. Polka ma sie skladac
wylacznie z plyty czy deski poziomej

2. Data: 2005-06-15 13:00:21

Od: "Rex" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie obciążenia i wielkość półki?
Do jakiej ściany mocowanie?

Pozdrawiam
Rex

3. Data: 2005-06-15 13:16:55

Od: "Daniel" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie obciążenia i wielkość półki?
> Do jakiej ściany mocowanie?

polka 130x20cm, obciaze niewielkie,tylko plyty dvd, ewentualnie jakies
drobiazgi (na pewno nie ksiazki). mocowane to ma byc do sciany dzialowej w
starym budownictwie

4. Data: 2005-06-15 13:28:15

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rex <r...@g...pl> napisał(a):

> Jakie obciążenia i wielkość półki?
> Do jakiej ściany mocowanie?

A czy coś takiego w ogóle jest realne przy półkach na książki, czyli przy
obciążeniu dość dużym? Bo na jednej ścianie mam klasyczne ikeowe półki LACK i
robiąc regał na książki chętnie bym zrobiła coś podobnego, ale to rozwiązanie
odpada - są grube (5 cm), przez co nieekonomiczne, mają mały udźwig (5 kg -
buha huha!). (Ściana z cegły.)

Albo może tak: czy ktoś ma pomysły na półki na książki (to może być regał,
nie upieram się przy braku boczków), zrobionych tak, żeby nie było widać
mocowania, w kolorze brzozy lub klonu (dostępne w hipermarketach deski
sosnowe odpadają)? Płyta z okleiną? Łączona kołkami? Te półki długie będą, co
najmniej 2 m.

Na pl.rec.ksiazki był kiedyś cały wątek o robieniu półek, ale oni się tam
lubowali w jakichś sterczących spod spodu co parę cm podpórkach, brrrr.

JoP

5. Data: 2005-06-15 13:36:05

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> polek.
> Mnie natomiast interesowalyby polki grubosci 12-14 mm. Polka ma sie

Typowa niezbyt gruba kotwa, oryginalna śruba wywalona i zastąpiona
prętem gwintowanym przyciętym na taką długość, żeby po wstawieniu
całości w ścianę i skręceniu wystawał gdzieś na 10cm. Dziury pod kotwy
w ścianie trzeba wywiercić idealnie poziomo i idealnie równo, w półce
nawiercone dość ciasno pasowane kanały na te pręty (precyzja wiercenia
również niezbędna) oraz rozwiercone na początku gniazda do schowania
nakrętki kotwy. I tyle. Prosto, nic nie widać a i nośność wcale nie
taka mała.
Tylko półke sugerowałbym raczej trochę grubszą, przynajmniej grubości
typowej płyty laminowanej, znaczy 18mm. Półkę 12-14mm niby też się da
w ten sposób powiesić, ale żeby wszystko łącznie z nakrętkami się było
w stanie w niej schowac, trzebaby użyć naprawdę cienkich prętów,
całość będzie miała udźwig taki raczej symboliczny wtedy.

J.

6. Data: 2005-06-15 13:57:50

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Jun 2005 15:36:05 +0200, Jarek P. napisał(a):

> [...]
> w stanie w niej schowac, trzebaby użyć naprawdę cienkich prętów,
> całość będzie miała udźwig taki raczej symboliczny wtedy.

Zrobiłeś takie półki czy tak sobie teoretyzujesz?

7. Data: 2005-06-15 13:59:29

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boban" <b...@t...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zrobiłeś takie półki czy tak sobie teoretyzujesz?

Zrobiłem jedną, ma się nieźle. A dlaczego pytasz?

J.

8. Data: 2005-06-15 14:04:06

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Jun 2005 15:57:50 +0200, Boban napisał(a):

> Zrobiłeś takie półki czy tak sobie teoretyzujesz?
Zrobiłem jedną, ma się nieźle. A dlaczego pytasz?

Bo przy wierceniu w ścianie trudno uzyskać wymaganą dkla takiej konstrukcji
precyzję. Gratuluję pewnej ręki ale wyniki mogą nie być powtarzalne.

9. Data: 2005-06-15 14:12:04

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo przy wierceniu w ścianie trudno uzyskać wymaganą dkla takiej
> konstrukcji
> precyzję. Gratuluję pewnej ręki ale wyniki mogą nie być powtarzalne.

Bez przesady, wykonanie otworu w punkcie z dokładnością do 1-2mm (taka
wystarczy) to tylko kwestia dobrego wiertła i wiertarki, która zacznie
się wgryzać w ścianę a nie jedynie terkotać po tynku.
Większy problem jest z utrzymaniem prostopadłości do ściany i to w
dwóch płaszczyznach naraz. Tu mogłaby pomóc poziomica domontowana do
wiertarki, ja z braku takowej posiłkowałem się żoną, która stała metr
za mną z głową na lini otworu i wnosiła poprawki :-)
Po zamontowaniu kotew w ścianie i zaciśnieciu nakrętki i tak się
okazało, że jeden z prętów lekko idzie do góry, ale korekta tego była
bardzo prosta - naciskając z góry pręt przygiąłem do potrzebnego
poziomu i tyle.

J.

10. Data: 2005-06-15 16:19:42

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 15 Jun 2005 13:28:15 +0000 (UTC), przyszła do mnie
wiadomość z adresu <j...@g...pl> i powiedziała:

> [...]
> sosnowe odpadają)? Płyta z okleiną? Łączona kołkami? Te półki długie będą, co

Pokazywałam swoje, bez podpórek ;-> Klasyczne regały-skrzynki z płyty.
http://zuzanka.kofeina.net/regal/

Przy tego typu regałach długoś półki to maksymalnie metr (potem się
już wygina pod ciężarem).

Zuzanka

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

mop lifetech
Sprzet AGD
Sofa SVEN - firmy FLAI
Płyty gazowe na szkle?
Rysa na panelu na podłodze - jak usunąć ?