jak zlokalizować rurki?

1. Data: 2002-01-03 10:34:59

Temat: Re: jak zlokalizować rurki?
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Gołąbowski wystukał w wiadomości <3...@n...vogel.pl>:

> Witam.
> Mieszkanie jest w nowym bloku. Posiada CO z centralką i licznikiem
> w przedpokoju, połączoną z kaloryferami za pomocą plastykowych rurek
> zalanych w podłodze.

> Pytanie: jak w miarę dokładnie zlokalizować ich przebieg? Nie chciałbym
> podczas wiercenia dziur pod listwy progowe ich przebić...

Włączasz ogrzewanie i po 20 minutach udajesz się na przechadzkę po mieszkaniu
na bosaka. Działa i przez parkiet i przez kafelki...

Jo'Asia ze szczątkowym ogrzewaniem podłogowym w mieszkaniu ;)

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2002-01-03 10:35:42

Temat: jak zlokalizować rurki?
Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
[...]

Być może istnieją plany przebiegu rurek, ale jak niestety wiadomo, często
plany swoje, a budowlańcy swoje... Póki co przyszły mi do głowy dwie
koncepcje, proszę o dalsze i krytykę tych:
1) nastawić ogrzewanie na max i lekko skropić beton - powinno wyschnąć
najpierw nad rurkami [wada: w kilku pomieszczeniach są już położone
panele i kafelki]
2) pożyczyć kamerę termowizyjną [wada: nie mam pojęcia, gdzie]

TIA
Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl/

1. Data: 2002-01-03 13:03:00

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <J...@r...art.pl> napisał w wiadomości

> Włączasz ogrzewanie i po 20 minutach udajesz się na przechadzkę po
mieszkaniu
> na bosaka. Działa i przez parkiet i przez kafelki...
>
> Jo'Asia ze szczątkowym ogrzewaniem podłogowym w mieszkaniu ;)

Potwierdzam. Ta wlasnie metoda lokalizowalem rury CO przez 4cm wylewki z
dokladnoscia do centymetrow.

Jarek (z pelnym choc nieplanowanym ogrzewaniem podlogowym w lazience i
szczatkowym w pokojach)

1. Data: 2002-01-03 13:08:32

Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia:

> Włączasz ogrzewanie i po 20 minutach udajesz się na przechadzkę po
> mieszkaniu na bosaka. Działa i przez parkiet i przez kafelki...

A jak z dokładnością takiego badania (a raczej z "rozdzielczością"
przyrządu)? Szczególnie w pobliżu rozdzielacza, gdzie jest duże
zagęszczenie rurek. No i co z tymi rurkami, którymi chłodna woda wraca z
grzejników?

Wczoraj w moim budynku komuś zaczęła kapać woda z sufitu. Nad stopem w
miejscu przecieku nie widać nic podejrzanego. Być może ktoś zupełnie
gdzie indziej przewiercił lub naruszył taką rurkę i woda znalazła sobie
ujście właśnie w tym miejscu (posadzki są wylane na folię, na której
leżą druciane kraty, pomiędzy którymi wiją się rurki - "ciepłe" i
"zimne" obok siebie, ale nijak nie złączone). ZTCW takich uszkodzonych
rurek nie da się łatać ani sztukować - trzeba pruć posadzkę od
rozdzielacza aż do grzejnika (było to już u kogoś w moim budynku robione
w ramach gwarancji, na szczęście nie było na tym kafelek ani parkietu).

MWK
--
Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

1. Data: 2002-01-04 14:45:24

Od: "DPL" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> napisał w
wiadomości news:3c3432d1@news.vogel.pl...
> [...]
>
> Pytanie: jak w miarę dokładnie zlokalizować ich przebieg? Nie chciałbym
> podczas wiercenia dziur pod listwy progowe ich przebić...

hmmmm
A przeczytaj dobrze umowę i regulaminy wszelkie.
Ja mam napisane że nie moge nic w podłodze wiercić...
Dzwoń do kierownika budowy i on ci powie gdzie dokładnie są rurki...
Powodzenia,
Darek

1. Data: 2002-01-04 15:19:35

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DPL"
> Użytkownik "Wojciech Gołąbowski"
> hmmmm
> A przeczytaj dobrze umowę i regulaminy wszelkie.
> Ja mam napisane że nie moge nic w podłodze wiercić...

Que? A jakie masz mieszkanie? Spółdzielcze, z księgą wieczystą, ...?

> Dzwoń do kierownika budowy i on ci powie gdzie dokładnie są rurki...

Ehm... Ten dom został "oddany" kilka lat temu... myślisz, że będzie
pamiętał? ;)

Wojtek

1. Data: 2002-01-04 17:20:08

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Jan 2002, Jo'Asia wrote:

> Włączasz ogrzewanie i po 20 minutach udajesz się na przechadzkę po mieszkaniu
> na bosaka. Działa i przez parkiet i przez kafelki...

Tylko w sezonie grzewczym (tak, wiem, że akurat na szczęście taki
mamy...). Ale mam inne pytanie: Jak jest z trwałością takiego rozwiązania
- po ilu latach trzeba takie rurki wymieniać?

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-01-04 23:58:22

Od: "DPL" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gołąbowski" napisał w wiadomości
> Użytkownik "DPL"
[...]
> Que? A jakie masz mieszkanie? Spółdzielcze, z księgą wieczystą, ...?
Własnościowe, hipoteczne.

> Ehm... Ten dom został "oddany" kilka lat temu... myślisz, że będzie
> pamiętał? ;)

no dwa trzy lata to jest troche, więc może lepiej do firmy (spółdzielni),
która budowała, plany muszą (powinni) mieć...

A tak w ogóle to ja przykleiłem listwy do podłogi (a raczej prowadnice) i
trzyma się b.dobrze.
Nie ryzykowałem z wierceniem.

DArek

1. Data: 2002-01-08 14:19:07

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DPL"
> A tak w ogóle to ja przykleiłem listwy do podłogi (a raczej prowadnice)
> trzyma się b.dobrze.
> Nie ryzykowałem z wierceniem.
> DArek

Właśnie się skłaniam ku takiemu rozwiązaniu... Znalazłem (bodajże
w Castoramie) progi z korytkiem: korytka przykleję do betonu,
potem wsadzę do nich progi...
Pytanie: czym to kleić? One są chyba plastykowe (jeszcze nie
odpakowałem ;))...

Wojtek

1. Data: 2002-01-08 15:52:24

Od: "DPL" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> napisał w
wiadomości news:3c3afe89@news.vogel.pl...
> [...]
> potem wsadzę do nich progi...
> Pytanie: czym to kleić? One są chyba plastykowe (jeszcze nie

Ja miałem dwa rodzaje prowadnic metalowe i plastykowe.
Listwy z metalowowymi przykleiłem tylko prowadnice, w plastikowych
przykleiłem całą listwę bo coś mi nie chciało się trzymać.
Co do kleju to zwykły klej montarzowy.

Powodzenia,
Darek

Czym umyc sciany przed kladzeniem gladzi gipsowej?
Grzejnik w łazience
Fronty szafek - co polecacie
Lodówka Gorenje (agregat)
Do mieszkańców mieszkań spółdzielczych.