jak zrobić nachos?

1. Data: 2005-10-24 19:02:20

Temat: jak zrobić nachos?
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie. Poszukuję przepisu na nachos. Bardzo lubię takie
chrupaczki a pewnie takie własnoręcznie zrobione są pyszne. Jak je zrobić?

Pozdrawiam,
Ann

2. Data: 2005-10-24 19:45:55

Temat: Re: jak zrobić nachos?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> Witam serdecznie. Poszukuję przepisu na nachos. Bardzo lubię takie
> chrupaczki a pewnie takie własnoręcznie zrobione są pyszne. Jak je zrobić?
>
> Pozdrawiam,
> Ann

Kroisz tortillas w male trojkaty. Smazysz w glebokim oleju az zlote.
Suszysz na papierowych recznikach.

Nastepnie ukladasz na tacce, posypujesz serem i zapiekasz, az sie ser
stopi. Dodajesz na wierzch troche salsa fresca i juz.

MB

3. Data: 2005-10-24 19:59:57

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisał w wiadomości

> Kroisz tortillas w male trojkaty. Smazysz w glebokim oleju az zlote.
> Suszysz na papierowych recznikach.
>
> A jak zrobić tortilas? :-)

Ann

4. Data: 2005-10-24 20:22:18

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]

Do prawdziwych torillas potrzebujesz masa harina, czyli specjalnego rodzaju
mąki kukurydzianej - w Polsce chyba nie do kupienia. Ze zwykłej mąki
kukurydzianej wyjdą, ale nie tak sprężyste - choc jeśli chcesz robić nachos to
po usmażeniu rodzaj użytej mąki będzie mieć mniejsze znaczenie.

5. Data: 2005-10-24 20:37:47

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisał w wiadomości

> zrobić?

> Ann

Cytat z googla (naprawde mozna tam niemalo znalezc)

wariant 1: kupić w sklepie gotowe i za słup...

wariant 2: pszenne

300g mąki
40g masła
0.5 łyżeczki soli
100-150ml ciepłej wody

mąkę dobrze wyciapsiać z masłem i solą, dodawać po trochu wody i szybko
wyrobić na miękkie, elastyczne ciasto.
Przykryć i dać pół godziny odpocząć rękom i ciastu.
Zrobić kiełbaskę i pokroić na 12 równych kawałków.
Profesjonaliści formują rękami okrągłe placki o średnicy 20cm, amatorzy
używają wałka.
Smażyć na suchej patelni po 2min z każdej strony, aż rogi będą brązowe.
Odstawić na bok i przykryć ściereczką, aby zostały ciepłe.

wersja 3: kukurydziana

250g mąki kukurydzianej
łyżeczka soli
250ml ciepłej wody.

Reszta taka sama, tylko do rozwałkowania polecają folię plastikową. Nie
wiem, ja robiłem namączonym wałkiem (ale w normalnej mące).

No i wsio

nadzienie jakie chcesz

Waldek <<<<<<<<<<<<<

6. Data: 2005-10-26 16:51:18

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Smażyć na suchej patelni po 2min z każdej strony, aż rogi będą brązowe.
> Odstawić na bok i przykryć ściereczką, aby zostały ciepłe.

Wybrałam tą wersję kukurydzianą bo mam taką mąkę. Ciężko było kupić ale
jest. Kupiłam ją specjalnie na te nachos i nie mogę sobie dać rady :-(
Coś mi to ciasto nie wychodzi. Nie trzeba tam dodać np. jajka? Zupełnie się
nie klei tylko rozpada. Co to za ciasto. A tak bym chciała zjeść nachos.
Proszę pomóżcie.

Ann

7. Data: 2005-10-26 19:03:50

Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisał w wiadomości

takie rodukata, jako i liscie kukurydziane do tamales.
Ale w książce "5 przemian w kuchni wegetarianskiej " autorka pisze tak: " w
swoim przepisie na podplomyki z mąki kukurydzianej ( tortillas) wykorzystalam
lepiące wlaściwości blyskawicznej kaszki kukurydzianej, ktorą wymieszałam z
rodzimą mąką kukurydzianą. Z samej kaszki błyskawicznej podplomyki rownież sie
nie udają, ciasto jest zbyt kleiste i twarde.
wykonanie:
zagotować wodę, zestawić z ognia, wsypać blyskawiczną kaszkę kukurydziną i make
kukurydzianą, zagnieśc dosyc miękkie ciasto, lepic male placuszki, piec z obu
stron na rozgrzanej blasze"

Proporcji autorka Anna Czelej nie podaje.
Nie probowałam, ale skoro tak Cie pili - zrob i daj znać co wyszlo.
Powodzenia

Mazut
ciasteczka z migdalami
co na szybkiego? u niego w domu