jaka mąka do kruchego ciasta?

1. Data: 2006-05-01 13:22:21

Temat: jaka mąka do kruchego ciasta?
Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2006-05-01 16:40:13

Temat: Re: jaka mąka do kruchego ciasta?
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2006-05-01 17:32:37

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jaka mąka do kruchego ciasta?

krupczatka oczy wiście ;)

4. Data: 2006-05-02 09:35:54

Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:e35gig$jgi$1@atlantis.news.tpi.pl...
> krupczatka oczy wiście ;)

w każdym z dwudziestu przepisów, jakie znalazłam, ukrywali to przede mną
:)
dzięki.

--
ya

5. Data: 2006-05-02 10:01:44

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann napisał(a):

> w każdym z dwudziestu przepisów, jakie znalazłam, ukrywali to przede mną
> :)

Bo takie informacje sa czesto ukryte we wstepach ksiazek kucharskich :)

th

6. Data: 2006-05-02 16:11:58

Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bo takie informacje sa czesto ukryte we wstepach ksiazek kucharskich :)

A to powiedzcie może jeszcze czym się różni krupczatka od nie-krupczatki.
Ale tak własnymi słowami:) nie książko-kucharsko.

W rękach/palcach czuje się różnice konsystencji mąki?
Różnicę w konsystencji ciasta? Ciągliwość?Kruchość?

Różnicę w pieczeniu? Konsystencji po wypieku?

Stale czytam że krupczatka to... krupczatka tamto... i zastanawiam
się nad różnicami. Ile w tym rzeczywistego doświadczenia
a ile wiary "w ciemno"

7. Data: 2006-05-02 16:26:49

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mich" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> A to powiedzcie może jeszcze czym się różni krupczatka od nie-krupczatki.
> Ale tak własnymi słowami:) nie książko-kucharsko.
>
> W rękach/palcach czuje się różnice konsystencji mąki?

Tak, krupczatka jest bardziej chropowata.

> [...]
>
> Stale czytam że krupczatka to... krupczatka tamto... i zastanawiam
> się nad różnicami. Ile w tym rzeczywistego doświadczenia

Stopień zmielenia maki ma tutaj znaczenie. To nie wiara w ciemno, to fakt.
Wypiekają się większe gruzełki i sa one bardziej kruche.

DJD

8. Data: 2006-05-02 17:03:34

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mich napisał(a):
> A to powiedzcie może jeszcze czym się różni krupczatka od nie-krupczatki.
> Ale tak własnymi słowami:) nie książko-kucharsko.
>
> W rękach/palcach czuje się różnice konsystencji mąki?

Tak, czuc roznice w rekach. Krupczatka jest grubiej mielona (bardziej
przypomina drobniutka kaszke niz zwykla make).

th

9. Data: 2006-05-02 18:32:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> Tak, czuc roznice w rekach. Krupczatka jest grubiej mielona (bardziej
> przypomina drobniutka kaszke niz zwykla make).
>

> th

Nie prościej było napisać, że to stadium pośrednie pomiędzy mąką np.
poznańską a kaszą manną?...

10. Data: 2006-05-02 18:55:03

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Nie prościej było napisać, że to stadium pośrednie pomiędzy mąką np.
> poznańską a kaszą manną?...

I potem tlumaczyc czym sie rozni maka poznanska od np. wroclawskiej?

th

Pytanie?
stary pasztet
Co to za ciasto?