jaka rehabilitacja przy niedowladzie?

1. Data: 2006-03-20 14:32:36

Temat: jaka rehabilitacja przy niedowladzie?
Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama miala wykonywany zabieg wpuszczania stenta w aorte. w czasie
zabiegu, ktory sie sam w sobie udal oderwala sie masa miazdzycowa w zyle i
powedrowala do mozgu (prawa polkula) tworzac zator. Mame wprowadzono w
spiaczke, po czym wybudzic sie ja udalo po paru dniach dopiero, okazalo
sie, ze ma obrzek mozgu i generalnie 3/4 prawej polkuli zabite z powodu
niedokrwienia. Mama znajduje sie w tej chwili w Reptach w osrodku
rehabilitacyjnym. Jest z nia pelen kontakt, choc jest wycienczona
fizycznie, miewa czasami zaburzenia swiadomosci, nie bardzo wie gdzie jest,
ale rozpoznaje osoby caly czas, a wiekszosc czasu, w ktorym nie spi jest w
100% blyskotliwa i zadziorna baba, jak zwykle. zauwazylismy wieksza
ruchliwosc lewej strony ust oraz na prosbe taty mama potrafi zgiac
troszeczke lewa reke w lokciu, acz nie ma pojecia jak to robi. oprocz tych
objawow lewa jej strona jest calkowicie porazona. jest pionizowana, ma
stabilizatory przykurczowe, tata jest z nia codziennie godzinami,
zastanawiamy sie co jeszcze mozemy robic. osrodek w Reptach jest ponoc
dobrym osrodkiem, ale chcielibysmy pracowac nad uruchomieniem tej lewej
strony w jak najwiekszym stopniu i zastanawiamy sie, jakei cwiczenia, moze
jakies inne "pomoce" tudziez motywacja jakiego rodzaju pomoglyby mojej
mamie. jakie pokarmy wzmocnilyby jej miesnie. a moze jakas akupunktura, cos
nowego, jestem jak pijane dziecko we mgle, nigdy w rodzinie nie przydarzylo
sie nic takiego.

Bardzo prosze o pomoc w 100% wykorzystaniu czasu rehabilitacji na korzysc
mojej mamy, poniewaz ona sama z siebie daje bardzo wiele i wiem, ze jesli
cos jest wykonalne, to ona tego dopnie.

Dzieki :)

--
Boska
http://magdee.blox.pl

2. Data: 2006-03-20 14:45:18

Temat: Re: jaka rehabilitacja przy niedowladzie?
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo prosze o pomoc w 100% wykorzystaniu czasu rehabilitacji na korzysc
> mojej mamy, poniewaz ona sama z siebie daje bardzo wiele i wiem, ze jesli
> cos jest wykonalne, to ona tego dopnie.

sugeruje zadac to pytanie tez na forum http://www.rehabilitacja.pl

Tomasz

3. Data: 2006-03-20 16:08:57

Od: "Krystyna" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cos jest wykonalne, to ona tego dopnie.
>
> Motywacja jest b.wazna.Jesli mama sie nie poddaje to juz duzo.Po udarach
dobre efekty daje metoda PNF.Zapytaj terapeutów.Byc moze tak wlasnie mame
cwicza.Co do wzmacniania miesni pokarmami to nie tedy droga.Niedowlad nie
jest bowiem spowodowany przyczynami miesniowymi a osrodkowymi (jak sama
napisalas niedokrwienie pewnego obszaru prawej pólkuli).Wszelkiego rodzaju
bodzcowanie jak np. podchodzenie do mamy od str.niedowladnej itp.tak by
wymusic ruch chorej strony tez troszke pomaga.Ale generalnie PNF.I niestety
to dluzszy proces rehabilitacyjny.

Zycze powodzenia :-)

4. Data: 2006-03-20 17:30:27

Od: "Wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojej mamy, poniewaz ona sama z siebie daje bardzo wiele i wiem, ze jesli

Mama Twoja trafiła na bardzo dobry osrodek jakim są Repty więc o poziom
tamtejszej rehabilitacji nie masz się co martwic. Jeśli chcesz pocwiczyc z
mamą po wyjściu z ośrodka to proponuje popytac o radę prowadzącego ja
rehabilitanta. Przez jakis okres czasu nie tylko ręka lewa będzie osłabiona
ale i noga dlatego będa musieli ocenic z jakimi ruchami są problemy i te
cwiczyc. Staraj się duzo z mama rozmawiac żeby cwiczyła sobie również mowę.
Mogę Ci doradzic bardzo fajna książeczkę, która teraz Ci się
przyda: "Usprawnianie po udarze mózgu"poradnik dla terapeutów i racowników
podstawowej opieki zdrowotnej.
Pozdrawiam a mamie życzę powrotu do zdrowia
Wiola

5. Data: 2006-03-20 18:49:15

Od: "Wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojej mamy, poniewaz ona sama z siebie daje bardzo wiele i wiem, ze jesli

Twoja mama trafiła do bardzo dobraego ośrodka jakim sa Repty, jeśli chodzi o
rehabilitację to wszystko zalezy w jakim stanie wyjdzie z ośrodka w jakim
stopniu będzie niewładna lewa strona ciała. Teraz staraj sie dużo rozmawiac z
mama niech sobie cwiczy mowę i poproś o podpowiedzi odnośnie wiczeń
rehabilitanta, który Twoją mamę prowadzi. Polecam Ci książkę "rehabilitacja po
udarze mózgu" gdzie wszystko masz dokładnie opisane kiedy i co robic
Pozdrawiam i życzę mamie powrotu do zdrowia
Wiola
> --
> Boska
> http://magdee.blox.pl

skad sprowadzic leki homeopatyczne - pytanie
Skuteczność jonizatorów - pytanie
Kryty basen i powiklania
bóle w klatce piersiowej
Zapalenie opon mózgowych - powikłania