jaka sałatka do makaronu z sosem bolońskim?

1. Data: 2001-10-12 18:33:27

Temat: jaka sałatka do makaronu z sosem bolońskim?
Od: "Monique" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
na początek to wypadałoby się przedstawić.... jestem "czytaczem" tej miłej
grupy od stycznia, a teraz mam nadzieję, że zacznę się trochę udzielać....
(od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką stałego łącza:-))

Ale zanim się zacznę udzielać to mam pytanko jak w temacie: - jaka sałatka
pasuje do makaronu z sosem po bolońsku? jakoś nic sensownego nie przychodzi
mi do głowy...

Aaaa i mam pytanie do zarządzających Cafe za Słupem - czy gorące kubki,
chińskie zupki i inne takie dobrodziejstwa uprawniają do zajęcia chociaż
malutkiego
miejsca gdzieś w kątku:-)))?

Podrawiam serdecznie

Monika - nowa ale jak bym wszystkich już znała...:-))

1. Data: 2001-10-12 18:41:38

Temat: Re: jaka sałatka do makaronu z sosem bolońskim?
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale zanim się zacznę udzielać to mam pytanko jak w temacie: - jaka sałatka
> pasuje do makaronu z sosem po bolońsku? jakoś nic sensownego nie
przychodzi
> mi do głowy...

Jako entres ?:)
Bo tak normalnie to się ałatek do dań makaronowych już nie daje

--
ostry

1. Data: 2001-10-12 18:50:42

Od: "Monique" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostry" <o...@e...com.pl> napisał w wiadomości > Jako entres ?:)
> Bo tak normalnie to się ałatek do dań makaronowych już nie daje
> ostry

ale sam makaron jakoś mi nie leży:-)))

a na początek co by pasowało?

1. Data: 2001-10-12 18:53:36

Od: "Beata" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Włosi do makaronu nie jedzą sałatek. Makaron jest traktowany jako pierwsze
danie (nasza zupa). Sałatkę podają do drugiego dania: mięso, sałatka (lub
tylko jakieś warzywo) i pieczywo (ziemniak traktowany jest jako warzywo i
najczęściej podawany jest na zimno lub w plasterkach smażony na patelni z
rozmarynem).

Pozdrawiam

Beata

1. Data: 2001-10-12 18:55:21

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a na początek co by pasowało?

Może niekoniecznie sałatka a np. pomidory i bakłażany zapiekane z mozarellą
?
A do spaghetti najlepiej zrób tak jako Włosi - pieczywko z masłem
czosnkowym - chcesz przepis ?:)

--
ostry

1. Data: 2001-10-12 18:56:59

Od: "Monique" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostry" <o...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Może niekoniecznie sałatka a np. pomidory i bakłażany >zapiekane z
mozarellą

a jakieś wskazówki jak je zrobić?:-)))

> A do spaghetti najlepiej zrób tak jako Włosi - pieczywko z masłem
> czosnkowym - chcesz przepis ?:)

chyba sobie jakoś poradzę z pieczywkiem tylko przepis na te pomidory z
bakłażanem i mozzarella...:-))))

Pozdr.
Monika

1. Data: 2001-10-12 19:03:39

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba sobie jakoś poradzę z pieczywkiem tylko przepis na te pomidory z
> bakłażanem i mozzarella...:-))))

Najpierw musisz zrobić bakłażany - kroisz w plastry, skrapiasz delikatnie
sokiem z cytryny i przesmażasz na masełku po 2-3 minuty z każdej strony,
smarujesz oliwą posypujesz odrobiną soli, pieprzu, brazyli :) układasz na
blaszce wysmarowanej tłuszczem, obok kładziesz plastry pomidorów posolone,
popieprzone i pobrazyliowane i skropione oliwą. Na pomidory kładziesz
plastry mozarelli a bakłażany posypujesz parmezanem, całość do piekarnika na
ok. 10 minut w 180. Zasadniczo jak ser zacznie się rozpływać powinno być ok.
Acha - bakłażany na cienkie plastry!

--
ostry

1. Data: 2001-10-12 19:05:23

Od: "Monique" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> najczęściej podawany jest na zimno lub w plasterkach smażony na patelni z

O proszę i wszystko jasne! wiedziałam, że gdzieś ta sałatka musi byc:-))
Dzięki!

Pozdr.
Monika

1. Data: 2001-10-12 19:07:39

Od: "Beata" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Acha, jeżeli nie chcesz się bawić w drugie danie, to możesz podać coś na
przystawkę np. polecam sałatkę Caprese (bardzo szybka i prosta w
przygotowaniu).
Kroisz mozzarellę w plastry (biała włoska, nie żółta) układasz na talerzu
przeplatając plastrami pomidora. Polewasz oliwą z oliwek, posypujesz oregano
i pieprzem, na wierzch listek bazylii i gotowa porcja na jedną osobę.
Jak chcesz możesz ją udekorować oliwkami.

Smacznego

Beata

1. Data: 2001-10-12 19:12:41

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Monique" <m...@p...com> wrote in message
jaka sałatka pasuje do makaronu z sosem po bolońsku? jakoś nic sensownego
nie przychodzi> mi do głowy...

>Witaj w grupie i zrob grecka salatke:

Wymieszac pomidory, ogorek, kawalki salaty, troche bialej kapusty, nac
pietruszki, oliwki. Posolic, popieprzyc, sok z cytryny, oliwka z oliwek i
woda z fety jesli jest. Wymieszac dobrze ze soba, 10 min, zeby sie
przegryzlo. Feta w kawaleczkach na wierzch. Pasuje do lasagni i do kazdej
poludniowej potrawy. S m a c z n e g o
M-gosia

test
jarmuz z makaronem i tofu