jaka to ryba (w oczku wodnym) - może jednak jesiotr

1. Data: 2004-07-13 08:44:47

Temat: jaka to ryba (w oczku wodnym) - może jednak jesiotr
Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
świadom mojego niedoświadczenia w hodowli rybek i chyba małego
niedopatrzenia Marcina mam pytanie:
- czy bezpieczne i pożyteczne może być wpuszczenie do oczka z karasiami
"jesiotra" (ok. 15 cm). Są w poblskim sklepie, kuszą swym atrakcyjnym
wyglądem: szary, wąski, wydłużony, przód (łebek ) zakończony " jak u ryby
piły, jama gębowa wąska poprzeczna umieszczona od dołu - jak u rekina,
brzuch od dołu jasny.
Opisuję to to bo może jest to ryba o innej nazwie - a zdjęciem nie
dysponuję.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki, czy można ją bezpiecznie wpuścić do oczka
i czy przezimuje w naszych polskich warunkach w oczku o głębokości ok. 150
cm oraz jakie ma wymagania i jak duże może mieć oprzyrosty roczne.
Pozdrawiam.

2. Data: 2004-07-13 13:10:50

Temat: Re: jaka to ryba (w oczku wodnym) - może jednak jesiotr
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i czy przezimuje w naszych polskich warunkach w oczku o głębokości ok. 150
> cm oraz jakie ma wymagania i jak duże może mieć oprzyrosty roczne.
:)
powinien bez problemu przezimowac
to twarda syberyjska ryba
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-07-13 14:29:54

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

Z tym przezimowaniem , jesli mozna swoje 3 grosze , to bywa roznie . Sasiad
wpuszczal 3-krotnie na wiosne jesiotry i dopiero tej zimy moze ze wzgledu na
temperature przezimowaly. Oczko powierzchni ok.20 m2 przy glebokosci 1,5
metra .Ze swoich wspomnien z jesiotrami powiem tylko , ze to bardzo ciekawa
ryba , ale prowadzi zdecydowanie przydenny tryb zycia wiec jest klopot z
odzywianiem w oczkach sztucznych (pokarm tonacy gnije jesli jest go zbyt
wiele a na naturalny przydenny w oczku z folii ciezko troche liczyc). Ja ze
swoich zrezygnowalem ze wzgledu na to , ze mam oczko wsrod drzew iglastych i
nigdy nie udaje mi sie uzyskac barwy i czystosci wody zeby mozna bylo
wyeksponowac rybe z szaro-burym grzbietem . Poprostu byly niewidoczne na
ciemnym dnie przy glebokosci metra. Ale na jasnym dnie ryba robi
niezaprzeczalne wrazenie. Przyrosty roczne sa wypadkowa wielkosci zbiornika
i sposobu zywienia , ale z tego co wiem przy braku wody przeplywowej moze
byc trudno uzyskac u nich wage polowowa ... :). Sa stosunkowo wrazliwe na
zmiane wody a niewielka ilosc chloru w wodzie dosc szybko doprowadza do
koniecznosci zakupu nowego egzemplarza - to dla tych ktorzy zmieniaja wiosna
wode w oczku nawet w zakresie 30%.

4. Data: 2004-07-15 09:54:28

Od: "Przemek Vonau" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Maj" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niedopatrzenia Marcina mam pytanie:
> - czy bezpieczne i pożyteczne może być wpuszczenie do oczka z karasiami

Miałem w oczku kilkanaście złotych karasi oraz regularnie siedzącą na brzegu
gromadkę kotów zafascynowanych tym zjwiskiem. Przez 2 lata nigdy im się nie
udało żadnego upolować. Pewnego dnia kupiłem 4 jesiotry bo takie fajne,
rekinowate były. W ciągu kilku dni wszystkie zamieniły się w kocie sushi.
Głupie to to jakieś.

Przemek (tu gościnnie)

5. Data: 2004-07-15 10:38:40

Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie problem kotów nad oczkiem jest bardzo ciekawy. Zasługuje chyba na
oddzielny wątek...
Też mam jednego bardzo łownego kocura, sąsiad ma karmiącą kocicę i jak na
razie nie zaobserwowałem u nich zainteresowania moimi czerwonymi karasiami
I oby tak było dalej, bo nie znam sposobu zniechęcenia tych futrzaków, gdy
byłyby zainteresowane moją hodową ...
Pozdrawiam:

ich Użytkownik "Przemek Vonau" <p...@p...onet.pl>

6. Data: 2004-07-15 13:13:45

Od: "Przemek Vonau" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I oby tak było dalej, bo nie znam sposobu zniechęcenia tych futrzaków, gdy

Ja mam jednego swojego i aktualnie czwórkę, która się do domu wprowadziła na
bezczelną litość. Dla trzech z nich oczko jest jak telewizor mimo, że
aktualnie mam w nim tylko 3 złote karaski, które jako tako widać przez glony
a reszta to amury, krasnogrzbietki (czy jakoś tak) i zwykłe karasie kupione
w sklepie z żywą przynętą i raczej trzymające się dna lub mało widzoczne.

Jeden, półtora roczny, i taki najbardziej łowny kocur wpadał już do oczka 3
razy i dalej próbuje coś złowić ale jak na razie nie daje rady. Jest o tyle
dziwny że uwielbia żarcie Tetra dla rybek. Jak słyszy odgłos otwieranego
pudła to jest w stanie odejść od michy pełnej mięcha żeby parę tych chrupek
dostać. Ba, nawet łapą je wyławia z oczka.

--
Przemek Vonau
gościnnie

7. Data: 2004-07-15 13:34:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> aktualnie mam w nim tylko 3 złote karaski, które jako tako widać przez
glony
> a reszta to amury, krasnogrzbietki (czy jakoś tak)
:)
krasnopiorki lub wzdregi
:)
to pieknie wybarwiona rodzima ryba
lubiaca plywac i zerowac w najcieplejszej przypowierzchniowej warstwie wody
:)
mam u siebie kilka takich dochodzacych do 30 cm
:))))

8. Data: 2004-07-15 16:19:00

Od: "Przemek Vonau" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

To źle. Fakt, że wcześniej się pojawiały a teraz ich nie widuję. Może
podzieliły losy jesiotrów :-((((. Trzeba będzie dochodzenie zrobić.

--
Przemek Vonau
gościnnie

Kibelek na działce