jaka zmywarka, na co zwracać uwagę

31. Data: 2009-09-01 13:03:15

Temat: Re: jaka zmywarka, na co zwracać uwagę
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

danek7 pisze:

> teraz kupiłbym 60 cm :-) dlatego, że
> po prostu wchodzi więcej kompletów naczyń. obecnie mieścimy się w 45
> (rodzina 2+1) ale trzeba nagimnastykować się z układaniem.
> BTW przy zmywarce dobrze kupować standardowe naczynia: kubki w których
> spodzie nie zbiera się woda, pokrywki z małymi uchwytami, sztućce z
> wąskimi rączkami żeby zmieściły się w koszyczku.
> Nie używam zmywarki do mycia garów, nie wiem dlaczego ludzie myją gary
> w zmywarkach.

Bo do tego sluzy zmywarka?

> Zmywarka służy do mycia naczyń i sztućców.

A szklanki mozna?

> Wolę włożyć 6
> talerzy niż jeden garnek.

Zeby zapelnic 60-ke samymi talerzami, musielibysmy zmywac raz w
tygodniu. Wole juz dopchac garnkami.

> Garnki emaliowane w zmywarce matowieją, na patelniach szybciej niszczy
> się powłoka teflonowa.

Sa jeszcze inne garnki poza emaliowanymi, naczynia zarodoporne itp.

> moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
> obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

A gary to nie naczynia?

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

32. Data: 2009-09-01 13:10:44

Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

danek7 pisze:

> [...]
> talerzy niż jeden garnek.
> Garnki emaliowane w zmywarce matowieją, na patelniach szybciej niszczy

Hehe, jedna taka z niusów nie używa zmywarki do mycia czegokolwiek, soki
przechowuje i też nie wie, dlaczego ludzie używają zmywarki zgodnie z
przeznaczeniem. :-)))

Pralka jest do prania (niczego w ręku nie piorę), zmywarka do zmywania
(tylko to, co z aluminium, myję ręcznie). Owszem, można wywodzić, że
ciuchy prane ręcznie mniej się niszczą, naczynia, patelnie i emalia
zmywana ręcznie takoż. Ale po to kupuję sprzęt DO UŁATWIANIA sobie
życia, żeby z niego korzystać. I choć czasem po tych sprzętach
poprawiam, to jednak pralka dopiera, a zmywarka domywa lepiej ode mnie.
I mruczą z zadowolenia podczas. W przeciwieństwie. ;-)

BTW, nie zauważyłam dotąd żadnych zniszczeń teflonu spowodowanego
zmywarką. A patelnie zmywam (w kategorii garów) najczęściej.

D.

33. Data: 2009-09-01 13:28:29

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie krys <k...@p...onet.pl> tak oto plecie:

> O właśnie. Rezygnować z szafki z szufladami dla 15 centymetrów też mi się
> nie uśmiecha.

No mogłam jeszcze zrezygnować z lodówki albo blatu roboczego.

> Ale deska sedesowa to juz przesada;-). No ale nie po to kupuje się
> zmywarkę, żeby gary szorować ręcznie, IMHO.

Za te domyte cudownie bez wcześniejszego namaczania gary pokochałam
zmywarkę. Bo talerze to można szybko i pod kranem. Za to doszorować gar do
zapiekania albo inne żaroodporne szkło po zapiekance - katorga!

Qra

34. Data: 2009-09-01 13:53:25

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

danek7 pisze:

> Nie używam zmywarki do mycia garów, nie wiem dlaczego ludzie myją gary
> w zmywarkach.

Dlatego, dlaczego piorą ubrania w pralkach.

> moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
> obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

A gar to nie naczynie?
--
B.

35. Data: 2009-09-01 13:56:42

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Nie myję tylko drewnianych desek i łopatek

Deski świetnie się myją, choć niektóre lekko się wyginają, ale to mi nie
szkodzi. Inne nie. Łopatki i drewniane łyżki bardzo lubią być myte w
zmywarce. Spróbuj :)
--
B.

36. Data: 2009-09-01 14:07:01

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> No mogłam jeszcze zrezygnować z lodówki albo blatu roboczego.

Blatu to mi akurat nie ubędzie, zmywarka i tak pojdzie pod niego;-). Ale
lodówki w drzwiach przecież nie postawię. Mam dużą kuchnię, tylko pierońsko
nieustawną.

> Za te domyte cudownie bez wcześniejszego namaczania gary pokochałam
> zmywarkę. Bo talerze to można szybko i pod kranem.

Też chyba za to pokocham. Chociaż po wymianie piecyka do ciepłej wody, to mi
motywacja mocno spadła ;-).
Justyna

37. Data: 2009-09-01 17:28:40

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie krys <k...@p...onet.pl> tak oto plecie:

> Podziel się doświadczeniem, bo widzę, że masz 45. Duże te gary wchodzą?
> (takie o srednicy 28cm np.?) Bo ja niestety mam zapędy do gotowania w
> przemysłowych garach, ale zmywarka 60. za dużo zamieszania zrobiłaby w
> kuchni, i nie wiem, czy warto iść na kompromis z 45?

Sprawdziłam.
Garnek 26 cm (taki mam najszerszy) wchodzi z zapasem. Pod niego, jak nie
jest bardzo ufafluniony, wkładam mniejszy albo jakieś miseczki (ktoś taki
patent tu na grupie podał). Mniejsze garnki: 22 i 20 cm można ułożyć koło
siebie, drugi nie płasko, zachodzi na pierwszy, też się znakomicie myje. W
wolne miejsca spokojnie da się upakować pokrywki czy jakieś wysokie
szklanki. Moja zmywarka ma możliwość złożenia tylnego rzędu drutów w dolnej
części, chyba większość zmywarek 45 takie udogodnienie posiada. No i zawsze
można wyjąć pojemnik na sztućce.
Mniejsze garnki też dobrze umiejscawiają się na górnej półce, dwa wchodzą
bez żadnego problemu i zostaje miejsce na szklanki i inny drobiazg.
W zasadzie to nie moja zmywarka nie myje tylko blachy z kuchni, bo nigdy mi
się nie chce wyciągać do tego procederu górnej półki, a poziomo nie mieści
się.

Qra

38. Data: 2009-09-01 17:30:17

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Bbjk <b...@q...pl> tak oto plecie:

> Deski świetnie się myją, choć niektóre lekko się wyginają, ale to mi nie
> szkodzi. Inne nie. Łopatki i drewniane łyżki bardzo lubią być myte w
> zmywarce. Spróbuj :)

Zaryzykuję i spróbuję. Najwyżej z łopatki zrobi się łyżka drewniana (ona już
zresztą na skutek ciągłego używania i moczenia w różnych sosach sama z
siebie się lekko wygięła.

Qra

39. Data: 2009-09-01 17:34:09

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Sprawdziłam.

Dzięki. Wygląda na to, że chociaż 60. byłaby lepsza, to i 45. jak musi, to
wystarczy.
Justyna

40. Data: 2009-09-01 17:35:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Sep 2009 05:24:22 -0700 (PDT), danek7 napisał(a):

> [...]
>
> moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
> obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

Dokładnie.
--

Ikselka.

Jak zrobić regał z płyt gipsowych
czyszczenie bramy?
wyłącznik nadpradowy elektryka
Urmet Matibus
Waska lodowka - ktos przerabial temat? szerokosc 50 cm