[jaki] dobry ekspres ciśnieniowy na potrzeby domowe?

1. Data: 2006-06-19 08:22:51

Temat: [jaki] dobry ekspres ciśnieniowy na potrzeby domowe?
Od: AKS <o...@N...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Posiadam ekspres ciśnieniowy DeLonghi (modelu nie pamiętam, cena sprzed
2 at ok. 380 zl).
Kupilam wg niektorych idealną kawę Illy i tu mój ekspres się nie
popisał. Wydaje mi się, że sobie nie radzi, ponieważ zaczął przeciekać
w trakcie 'gotowania' wody.
Zastanawiam się na kupnem lepszego ekspresu, o większej mocy,
za rozsądną 'domową' cenę czyli takiego do 1000 zł.
Czy możecie mi coś polecić?

Dziękuję z góry za rady,
AKS

2. Data: 2006-06-19 09:33:00

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AKS" <o...@N...zag.pl> napisał w wiadomości
> Zastanawiam się na kupnem lepszego ekspresu, o większej mocy,
> za rozsądną 'domową' cenę czyli takiego do 1000 zł.
> Czy możecie mi coś polecić?

Nie polecam konkretnego modelu ale markę - SAECO.
Z mojego rozpoznania wynika, że w większości przypadków zapewnia satysfakcję
użytkownikom. :)
DeLonghi rzeczywiście ma dużo opinii negatywnych dotyczących trwałości.
Ja używam Saeco Via Veneto - najprostszy model - od kilku lat, dzień w dzień
(czasem po kilka razy) i ekspres działa jak nówka :)

3. Data: 2006-06-19 09:45:48

Od: "Ewa K." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> [...]
> Kupilam wg niektorych idealną kawę Illy i tu mój ekspres się nie popisał.
> Wydaje mi się, że sobie nie radzi, ponieważ zaczął przeciekać

Zanim kupisz nowy ekspres sprobuj go odkamienic, powinno pomoc z tym
cieknieciem.

Pozdrawiam
Ewa K.

4. Data: 2006-06-19 09:59:01

Od: AKS <o...@N...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanim kupisz nowy ekspres sprobuj go odkamienic, powinno pomoc z tym
> cieknieciem.
>
> Pozdrawiam
> Ewa K.

Tak, też o tym pomyślałam i pewnie to zrobię.
Brakuje mi jednak w tym ekspresie pianki kremowej
jaką podają w kawiarniach (capuccino).
Tu wychodzi piana, ale taka 'cienka', mleczna,
a nie gęsta, kremowa i lepiąca ;-)
Już zacząłam oglądać modele używane np. Solis czy Jura,
tylko nie wiem czy warto kupować używane takie sprzęty?

Pozdrowienia,
AKS

5. Data: 2006-06-19 10:13:32

Od: "Ewa K." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Już zacząłam oglądać modele używane np. Solis czy Jura,
> tylko nie wiem czy warto kupować używane takie sprzęty?

Ja polecam kupic osobno spieniacz do kawy np
https://ssl.allegro.pl/item110349017_clatronic_spien
iacz_do_mleka_2lata_gwarancji.html
(pierwszy taki wpadl mi w rece) ale sa rowniez innego typu, czytalam ze
dobrze sprawuja sie takie garnuszki z siteczkiem ktore stawia sie na gazie
(ale ja tam wole zimna pianke).
Ja mam taki w domu, swietnie sie robi pianke do kawy z zimnego mleka ale do
tego np mozna szybko zrobic puszysty omlet

6. Data: 2006-06-19 22:46:21

Temat: Re: [jaki] dobry ekspres ci?nieniowy na potrzeby domowe?
Od: "TommyJ" <e...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry"
> Nie polecam konkretnego modelu ale markę - SAECO.

Mam Saeco Sirius od stycznia 2005.
Psuł się już CZTERY razy i właśnie szykuje się 5ta naprawa.
U Córki jest prostszy model [bodaj] Incanto. TRZY razy w naprawie.
Polecam dla osób o silnych nerwach.

Pozdrawiam -> TomekJ...

7. Data: 2006-06-20 06:49:05

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TommyJ" <e...@h...pl> napisał w wiadomości
> Mam Saeco Sirius od stycznia 2005.
> Psuł się już CZTERY razy i właśnie szykuje się 5ta naprawa.
> U Córki jest prostszy model [bodaj] Incanto. TRZY razy w naprawie.
> Polecam dla osób o silnych nerwach.

Hmmm... Próbowałem wygooglać coś o awaryjności saeco i znalazłem głównie to:
http://www.forum.kawa-online.com/viewtopic.php?t=119
&sid=8c8fb0045b66742a68c43fb97fdd4b85

8. Data: 2006-06-20 08:14:06

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*Huckleberry* napisał(a):

> Hmmm... Próbowałem wygooglać coś o awaryjności saeco i znalazłem głównie to:
> http://www.forum.kawa-online.com/viewtopic.php?t=119
&sid=8c8fb0045b66742a68c43fb97fdd4b85

Ale ten wątek dotyczy ekspresów do restauracji, a nie do zastosowań
domowych. To jest zupełnie inna klasa sprzętu i jakość wykonania.

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
S Y G N A T U R A Z A S T Ę P C Z A

9. Data: 2006-06-20 08:25:16

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*AKS* napisał(a):

> Zastanawiam się na kupnem lepszego ekspresu, o większej mocy,
> za rozsądną 'domową' cenę czyli takiego do 1000 zł.
> Czy możecie mi coś polecić?

Mniej więcej tydzień temu miałem podobny problem (wątek AEG Crema 150 vs.
Rowenta Adagio).

Spróbuj poczytać opisy ekspresów na
http://www.forum.kawa-online.com/viewtopic.php?t=387
(oraz inne wątki --- to jest forum ściśle ,,kawowe'')

Zdecydowalem się na http://www.hoopla.pl/product_info.php/products_id/56
42.
Ma niezłe opinie, i baaardzo przystępną cenę, jednak jeszcze go nie dostałem
i nie mogę się wypowiadać co do jakości ekspresu i kawy przez niego zaparzonej.

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
Never invoke 'tr' when 'cat' is sufficient;
(Taylor's Law of Programming #4)

Żelazko na parę mi cieknie
telewizor ...ot domowy problem
projektant wnętrz
Ubezpieczenie mieszkania
Robot kuchenny - na co zwrócić uwagę przy kupnie?