jaki jest przepis na omlet

1. Data: 2004-05-12 16:42:35

Temat: jaki jest przepis na omlet
Od: "Yulia1" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam chciam się dowiedziec jaki jest przepis na omlet???

1. Data: 2004-05-12 17:28:25

Temat: Re: jaki jest przepis na omlet
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Yulia1 wrote:

> Witam chciam się dowiedziec jaki jest przepis na omlet???

Omletow sa dziesiatki. Czy chodzi o jakis konkretny, czy ogolna metode
robienia omletow?

MB

1. Data: 2004-05-12 17:53:41

Od: "Maciek" <b...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Omletow sa dziesiatki. Czy chodzi o jakis konkretny, czy ogolna metode
> robienia omletow?

Jak bys mogla podac twoj ulubiony przepis na omlet to bylbym wdzieczny.

pozdrawiam maciek

1. Data: 2004-05-12 19:43:38

Temat: Re: przepis na omlet - z truskawkami, z sosem pomaranczowym
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> Jak bys mogla podac twoj ulubiony przepis na omlet to bylbym wdzieczny.
>
> pozdrawiam maciek

Ja robie omlety nieortodoksyjne, poniewaz dodaje do nich mleko i make. Ktos
inny moze podac Ci sposob na te klasyczne omlety, ja podam Ci przepis na
moj ulubiony omlet:

Omlet z truskawkami
na jedna srednia patelnie
2 jajka
4 lyzki mleka
2 lyzki maki

truskawki, obrane z szypulek, pokrojone w kawalki i posypane cukrem
bita smietana lub sos smietanowo-waniliowy
cukier puder

Zoltka zmieszac z maka, dodac mleko, wymieszac. Ubic piane z bialek,
wymieszac delikatnie z zoltkami, wylac na srednio goraca patelnie z
roztopionym maslem, przykryc pokrywka. Gdy powierzchnia omletu zmatowieje,
rozprowadzic na jednej polowie truskawki, podwazyc brzeg drugiej polowy i
przykryc truskawki skladajac omlet na pol. Podac natychmiast, z bita lub
kwasna smietana, posypany cukrem pudrem, najlepiej na ogrzanym talerzu, co
pomaga utrzymac puszystosc omletu kilka chwil popodaniu.

Sos smietanowo-waniliowy
1/4 szklanki smietanki kremowki
1/4 szklanki kwasnej smietany
2-3 lyzki cukru waniliowego domowej roboty, lub 1 lyzeczka cukru
waniliowego z paczki+2 lyzki cukru, albo 1 lyzeczka esencji waniliowej+2
lyzki cukru

Skadniki sosu wymieszac, odstawic na 10 minut, znow wymieszac i podac.

Ten sam sposob robienia omletu jak powyzej mozna zastosowac do omletu z
sosem pomaranczowym (zamiast truskawek):

Sos pomaranczowy
3 pomarancze
1 lyzka soku z cytryny
1/2 szklanki cukru

Wyszorowac pomarancze w cieplej wodzie za pomoca szczoteczki i osuszyc.
Zetrzec skorke z 2 pomaranczy na tarce z drobnymi oczkami, starajac sie
scinac tylko cienka wierzchnia warstwe. Obrac 2 pomarancze i pokroic w male
kawalki. Wycisnac sok z trzeciej pomaranczy. Zagotowac syrop z cukru i
soku, gotowac na mocnym ogniu przez 5 minut. Dodac otarta skorke z
pomaranczy, sok z cytryny i pokrojone pomarancze, i dalej gotowac na mocnym
ogniu przez 5-10 minut, mieszajac i pilnujac, zeby sie nie przypalilo.
Przelac do szklanego naczynia i podac na cieplo. Zimny sos mozna podgrzac w
mikrofalowce (przykryty, bo pryska).

Jak kto lubi, mozna dodac laske cynamonu do gotujacego sie syropu, potem ja
wyjac, oplukac i osuszyc, umiescic w sloiku, zasypac cukrem. Uzywac ten
cukier do kawy czy wypiekow.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-12 20:10:05

Od: "Maciek" <b...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja robie omlety nieortodoksyjne, poniewaz dodaje do nich mleko i make.
Ktos
> inny moze podac Ci sposob na te klasyczne omlety, ja podam Ci przepis na
> moj ulubiony omlet:

Dziekuje bardzo za tak szybka odpowiedz

W koncu sie naucze je robic :)

pozdrawiam maciek

1. Data: 2004-05-12 20:43:04

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c7tk6l$qvb$1@atlantis.news.tpi.pl> Yulia1 wrote:
> Witam chciam się dowiedziec jaki jest przepis na omlet???

A jaki omlet?

Władysław

1. Data: 2004-05-14 15:27:45

Od: "Paul Urstein" <p...@b...ch> szukaj wiadomości tego autora

> A jaki omlet?

na przyklad omlet po mojemu :

do omletu :

pokrojony na male kosteczki plaster szynki posmazyc POWOLI az sie zacznie
kurczyc
zdjac z patelni i zatrzymac
podsmazyc pokrojona cebule az sie stanie przezroczysta
zdjac z patelni i zatrzymac
pokroic na plasterki pomidor obrany ze skory i pokropic go sokiem z czosnku
i posolic gruba sola
(wycisnac czosnek przez material-kropelka wystarczy)
pokrojony drobniutenko szczypiorek (garstka) zatrzymac
starty parmezan (garstka) zatrzmac

Sam omlet

Jak juz wszystko jest gotowe (omlet nienawidzi czekac)
rozbic do pojemnika po dwa jajka na osobe i rozbic
wylac jajka na goraca patelnie z mala iloscia tluszczu
nie mieszac masy na patelni, ale robic w niej dziury tak aby plynne jajka
mogly docierac do patelni, poczekac az omlez zacznie sie scinac.
Omlet nie ma prawa byc twardy -niektozy twierdza nawet ze nie ma prawa byc
ciemniejszy od spodu (kwestia gustu)-innemy slowy musi byc wilgotny od
srodka (en fr. baveux)
kiedy spod zaczyna sie podsmazac, ulozyc tylko na jednej polowie pokrojone
pomidory,
cebule i szynke, a na drugiej pustej stronie starty parmezan i szczypiorek.
Zamknac omlet i nie kroic go na petelni tylko dopiero na polmisku

Podac z salata, chlebem i rozowym chlodnym winem
Jak sie nie uda, zjesc mimo wszystko! Omlet nawet jak jest nieladny,
najczesciej jet w dalszym ciagu smaczny....

Pozdrowienia

1. Data: 2004-05-14 19:47:26

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:

Wszelki duch....Paul! Jak milo Cie znow widziec w Kuchni.
Pozdrowienia
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-14 19:48:47

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul Urstein" <p...@b...ch> napisał w wiadomości

> na przyklad omlet po mojemu :

[ciach smakowitosci]

Zostaniesz na grupie dluzej? Milo Cie czytac:)

> Pozdrowienia

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2004-05-15 08:06:32

Temat: Re: jaki jest przepis na omlet (OT)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@o...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@o...com...

> Paul Urstein wrote:
>
> Wszelki duch....Paul! Jak milo Cie znow widziec w Kuchni.
> Pozdrowienia
> Magdalena Bassett

..i mnie zatkalo!!!!
Powiem tylko starodawne "fajnie"

agataw

sick chick got to see to beleave
szprotki w oleju - co z nimi wyczarować dobrego?
sardynki
iraq murder video gi head cut off
[OT]Kawiarnia jak marzenie