jakie a objawy gruzlicy?

1. Data: 2005-11-30 10:23:24

Temat: jakie a objawy gruzlicy?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy objawy gruzlicy sa wyraznie, czy mozna je z czyms innym pomylic? chodzi
mi np. o zarazenie w autobusie od nieswiadomej pratkujacej osoby...

2. Data: 2005-11-30 10:47:47

Temat: Re: jakie a objawy gruzlicy?
Od: "ekki" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy objawy gruzlicy sa wyraznie, czy mozna je z czyms innym pomylic?
> chodzi mi np. o zarazenie w autobusie od nieswiadomej pratkujacej osoby...

Objawy kliniczne występujące w przebiegu choroby to chudnięcie, gorączka , a
w przypadku gruźlicy płucnej także długotrwały kaszel oraz (występujące
coraz rzadziej) w zaawansowanej postaci odpluwanie plwociny z krwią. Na
podstawie symptomów klinicznych nie można rozpoznać choroby, w przypadku
gruźlicy płucnej nasuwają one tylko podejrzenie schorzenia. Podobnie
diagnostyka radiologiczna (zdjęcie Rtg) gruźlicy płuc nie może stanowić
definitywnego rozpoznania (nie zawsze da się odróżnić obraz gruźlicy od
podobnych zmian chorobowych w płucach). Przy stosowaniu prób tuberkulinowych
należy wziąć pod uwagę występowanie wyników zarówno fałszywie dodatnich, jak
i ujemnych. Ostatecznym potwierdzeniem rozpoznania gruźlicy jest diagnostyka
mikrobiologiczna, np. preparat bezpośredni plwociny (BK) i hodowla na
pożywkach.

3. Data: 2005-11-30 10:58:48

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ekki" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rozpoznania gruźlicy jest diagnostyka mikrobiologiczna, np. preparat
> bezpośredni plwociny (BK) i hodowla na pożywkach.

a nie wiesz po jakim c\zasie od ew. zaraxenia to wszystko sie zaczyna
objawiac?

4. Data: 2005-11-30 19:27:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 30 Nov 2005, ekki wrote:

> Objawy kliniczne występujšce w przebiegu choroby to chudnięcie, goršczka , a
> w przypadku gruŸlicy płucnej także długotrwały kaszel oraz (występujšce

ponad 50% pacjentow nie ma zadnych objawow klinicznych albo
ma objawy na tyle skapoobjawowe, ze z powodzeniem moga byc
przez dluzszy czas przeoczone a pacjent moze zarazac. Przy
pojawieniu sie okreslonych objawow badz bardzo czesto
przy innych okazjach w badaniu radiologicznych stwierdza
sie mniej lub bardziej charakterystyczne zmiany nasuwajace
podejrzenie te choroby - chorobe potwierdza badanie mikrobiologiczne
plwociny lub tresci oskrzelowej (badz badanie materialu
genetycznego pratka gruzlicy) - chociaz czasami chorobe
ta rozpoznaje sie przy braku potwierdzenia badaniem
mikrobiologicznym jezeli obraz radiologiczny jest
bardzo charakterystyczny i w szczegolnosci jesli
po wlaczeniu leczenia nazywanego w tym przypadkim
probnym po np. miesiacu leczenia nastepuje cofanie
sie zmian

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2005-11-30 19:39:26

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> [...]
> po wlaczeniu leczenia nazywanego w tym przypadkim
> probnym po np. miesiacu leczenia nastepuje cofanie

dzieki za zaspokojenie ciekawosci! a czy to prawda, ze ospa zaraza, jak
jeszcze jej nie widac na ciele?

6. Data: 2005-11-30 20:11:40

Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak. Ospa zaraza przed wystapieniem objawow. Wiec odseparowanie sie od osoby
z wysypka jest bezsensowne, bo juz zdarzyla pozarazac.

--

c...@w...pl

7. Data: 2005-11-30 20:19:50

Od: "ekki" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2005-11-30 20:42:33

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna N" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tak. Ospa zaraza przed wystapieniem objawow. Wiec odseparowanie sie od
> osoby z wysypka jest bezsensowne, bo juz zdarzyla pozarazac.

a juz z wysypka tez zaraza?

9. Data: 2005-11-30 22:05:59

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 30 Nov 2005 21:42:33 +0100, *siliana*
<news:438e0a74$0$1506$f69f905@mamut2.aster.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Justyna N" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> a juz z wysypka tez zaraza?

Też. Przestaje zarażać jak wysypka wyschnie, są strupy.

--
Kaja

10. Data: 2005-11-30 22:31:49

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też. Przestaje zarażać jak wysypka wyschnie, są strupy.

Taka dygresja, na zajeciach z pediatri odwiedzilismy zlobek, wchodzimy do
sali a tam 4 dzieciaki. Powiedzieli nam ze normalnie jest 25 osob w tej
grupie tylko zjawilo sie jedno dziecko z ospa, 4 pozostale juz przechorowaly
i dlatego tylko one zostaly :))

--
Pozdrawiam Norbert :-)

pieczenie zoladka
jak czyscic uszy?
Specjalist od kolan
DAMIAN - warszawa - Ginekolog - Kogo Polecicie?
Wyniki badan krwi - prosba