jak czyscic uszy?

1. Data: 2005-11-30 09:56:57

Temat: jak czyscic uszy?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

juz sama nie wiem, co robic. jak czysci sie prawidlowo uszy z woskowiny,
ktora tam sie naturalnie zbiera? gdy czyszcze patyczkami, juz raz zdarzylo
mi sie niechcacy wepchnac za gleboko i potrzebne bylo rozpuszczanie olejem
parafinowym i plukanie woda przez laryngologa. teraz chyba znowu zrobilam to
sam, choc bardzo uwazama i robilam to b. delikatnie. ale po czyszczeniu boli
mnie ucho, chrzrupie w nim przy mruganiu oczami. czyscilam, bo internistka
zajrzala mi w uszy i powiedziala, ze mam strasznie duzo zaschnietej
woskowiny.

wiec nawet jesli czyszczac deliaktnie patyczkiem, robie sobie krzywde, to
jak mam czyscic uszy?

2. Data: 2005-11-30 10:41:47

Temat: Re: jak czyscic uszy?
Od: "ekki" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiec nawet jesli czyszczac deliaktnie patyczkiem, robie sobie krzywde, to
> jak mam czyscic uszy?
>Robić to codziennie , najlepiej rano i wieczorem. wtedy nie bedzie problemu
>ze zbieraniem się woskowiny. Ja zawszę moczę patyczek kropląciepłej wody,
>to bardzo pomaga, a drugim suchym wycieram, żeby nie została woda w uchu.
Teraz radze odwiedzić lekarza.

3. Data: 2005-11-30 10:58:04

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ekki" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Teraz radze odwiedzić lekarza.

totez ide dzis do lekarza, ale do internisty, bo do laryngologa sa dlugie
terminy. nie wiem, czy bedzie umial mi to oczyscic:(

wczesniej robilam to codziennie! i lekarz kategorycznie kazal zaprzestac:(
no wiec zaprzestalam i woskowina zaczela sie zbierac i narastac.

4. Data: 2005-11-30 11:28:42

Od: "kropElka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> juz sama nie wiem, co robic. jak czysci sie prawidlowo uszy z woskowiny,
> ktora tam sie naturalnie zbiera?
Ja pytałam laryngologa,ale praktycznie nie istnieje żadna metoda. Tylko
odwiedzanie laryngologa raz w tygodniu.zeby przeczyścił uszy ;)

Czyszczenie pałeczkami jest ryzykowne.Woda+ucho = niebezpieczeństwo,
Woda+ucho +szampon= KATASTROFA. Są w aptece takie neutralne krople do uszu,
ale nie da się nimi wyczyścić ucha bez pałeczki-.
To wcale nie jest żart, przez kilka dobrych lat miałam powracające zapalenie
ucha i w sumie najlepiej było jak ucha nie dotykałam w ogóle. tylko wtedy
musiało być płukane w gabinecie.
TMK

5. Data: 2005-11-30 12:11:37

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

kropElka napisał(a):

> Czyszczenie pałeczkami jest ryzykowne.Woda+ucho = niebezpieczeństwo,
> Woda+ucho +szampon= KATASTROFA. Są w aptece takie neutralne krople do uszu,
> ale nie da się nimi wyczyścić ucha bez pałeczki-.

ciekawe rzeczy opowiadasz ...

myje włosy co dwa dni, zawsze przy okazji myję SZAMPONEM uszy, a potem
wypłukuje wodą i wycieram do sucha patyczkami, zarówno małżowinę jak i
wewnątrz...

nigdy nie miałam z tego powodu problemów!

wręcz odwrotnie, kilka lat temu po usłyszeniu, że nie wolno tak robić -
przestałam - wtedy zaczęły sie problemy, bolące, gorące ucho, zatkane -
koszmar...

wróciłam do "swojej metody" i problemy się skończyły...

> To wcale nie jest żart, przez kilka dobrych lat miałam powracające zapalenie
> ucha i w sumie najlepiej było jak ucha nie dotykałam w ogóle. tylko wtedy
> musiało być płukane w gabinecie.

no cóż, jak widać nie ma jednej metody dobrej dla wszystkich, ale to, że
ty masz duże predyspozycje do tego typu problemów, nie znaczy, że mają
je wszyscy...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

6. Data: 2005-11-30 12:27:39

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kropElka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zapalenie
> ucha i w sumie najlepiej było jak ucha nie dotykałam w ogóle. tylko wtedy

ale woskowina sama z uszu nie zniknie, wiec jak je czyscisz?

7. Data: 2005-11-30 13:50:05

Od: "diverse" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Woda+ucho = niebezpieczeństwo

Czyli w takim razie codziennie miliony ludzi naraża się za każdym razem w
basenie, morzu, oceanie, wannie? Coś Ci się chyba pomyliło...

Ucho + woda + zimno/wiatr = niebezpieczenstwo, ale nie sama woda+ucho...

8. Data: 2005-11-30 14:57:02

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"siliana" <t...@o...pl> napisał(a)
wnews:438d967b$0$1485$f69f905@mamut2.aster.pl:

> ale woskowina sama z uszu nie zniknie, wiec jak je czyscisz?

Spirytusem, woda toaletowa, +wacik.

--
Pozdr. Hektor

9. Data: 2005-11-30 15:22:25

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.11.05, około 10:56, siliana bulgocze

> wiec nawet jesli czyszczac deliaktnie patyczkiem, robie sobie krzywde, to
> jak mam czyscic uszy?

Jeśli masz tendencję do gromadzenia woskowiny w uchu, to są specjalne
preparaty w aptekach do wypłukiwania tego. Nie znam jednak tego wynalazku
od strony praktycznej, czy skuteczny. Widziałam tylko u pacjenta, że sobie
takie nabył i sie chwalił ;)

--
ika - umop apisdn

10. Data: 2005-11-30 16:46:29

Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 30 Nov 2005 16:22:25 +0100, in pl.sci.medycyna ika wrote:

> [...]
> od strony praktycznej, czy skuteczny. Widziałam tylko u pacjenta, że sobie

ja mam dosc wybitnie poskrecane kanaliki, woskowina gromadzi mi sie stadnie
a radosnie. rozne takie rozpuszczacze na bazie olejku kamforowego i innych
wynalazkow przezylam. one sluza glownie do rozpuszczenia juz zaschnietej
woskowiny, obluzowania byc moze, ale nie zdarzylo mi sie, zeby bez patyczka
sama z siebie wyleciala z ucha. ale najczesciej nie trzeba go zbyt gleboko
wkladac i mocno gmerac, zeby wylecialy skorupki.

--
Boska

Specjalist od kolan
DAMIAN - warszawa - Ginekolog - Kogo Polecicie?
Wyniki badan krwi - prosba
Aparat na zeby
Złamanie trzeszczki palucha... i nazwa operacji