jakie czujki alarmowe

1. Data: 2007-12-09 19:43:37

Temat: jakie czujki alarmowe
Od: Darek Kotarba <""dkotarba\"@[ N O S P A M ]gazeta.pl"> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

W mojej centrali alarmowej mam jeszcze 3 wolne miejsca na czujki.

Będą zainstalowane w korytarzach.
Jakie czujki zainstalować ?
Tylko PIR, dualne "zwykłe" (choć nie wiem co to znaczy, ale właśnie
chyba kilka takich mam), albo podobno super cudo Satela o nazwie Silver.

To było pierwsze pytanie.
A drugie, bardziej ogólne - jak to z czujkami jest ?
Wiadomo że dużo zależy od ich położenia.
Ale gdyby w tym samym miejscu ustawić czujkę PIR, dualną, Silvera, to
jak jest z ich łapaniem włamywacza ?
Z opisu do Silvera wychodzi, że czujki można oszukać i nie wiem, czy to
tylko przechwałki, że Silvera nie można, czy naprawdę tak jest (pomijam
martwe pola) ?

A może jest jakiś ranking czujek ?

I jeszcze pytanie o fałszywy alarm.
Otóż fachowcy ustawili na czujkach dualnych odległość łapania na 12m
(można ustawić na 6m, 9m i 12m).
Na razie z dwóch takich czujek miałem fałszywe alarmy.

Czujka 1 jest w pomieszczeniu o przekątnej ok. 9m (3,4x7m) i łapie z
drzwi i jednego okna 3x1,5m. Jest umieszczona w rogu po drugiej stronie
pomieszczenia względem drzwi i okna.
Po jej alarmie fachowcy przestawili odległość na 9m i od tego momentu
nie dała fałszywego alarmu.

Czujka 2 jest w pomieszczeniu 4x4m i obserwuje dwa okna umieszczone na
ścianach po drugiej stronie (okna na ścianach obok siebie a czujka na
przeciwległym rogu).
W tej czujce pokombinują jutro.

Czy może być tak, że czujka dualna będzie "widzieć" przez okno ?
Co może wzbudzić taką czujkę ?

Oczywiście dziękuję.
Darek

2. Data: 2007-12-09 23:26:58

Temat: Re: jakie czujki alarmowe
Od: "sq9" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darek Kotarba" <""dkotarba\"@[ N O S P A M ]gazeta.pl"> wrote in message
> [...]
> przeciwległym rogu).
> W tej czujce pokombinują jutro.
>
> Czy może być tak, że czujka dualna będzie "widzieć" przez okno ?

Witam
Minelo juz bardzo duzo czasu odkad nie pracuje przy instalacji alarmow i nie
mam z tym tematem do czynienia ale krotko odpowiem na to co jeszcze pamietam
Mysle ze nie ma sensu zakladac tyle czujek ile jest miejsc w centralce
alarmu. Wazne jest zeby czujniki zainstalowane byly w newralgicznych
punktach budynku (mieszkania), zabezpieczajac dostep na wszelki mozliwy
sposob.
Piszesz o falszywych alarmach. Nie zostawiles czasem otwartego okna? Czujka
PIR w wielkim skrocie reaguje na promieniowanie podczerwone czyli "cieplo"
wydzielane przez obiekty. Dawniej, nie wiem jak teraz ktos ubrany w
ognioodporny kombinezon strazacki mogl wejsc do mieskzania z alarmem i
spokojnie sie po nim poruszac gdyz nie emitowal ciepla. Falszywe alarmy
bedzie powodowac uchulone okno, kominek, jednakze zadna czujka nie widzi
tego co za oknem. Mozna ja (mozna było?) ewentualnie wzbudzic falszywy alarm
celujac w czujnik bardzo popularnym dawniej laserem ktorym namietnie dzieci
swiecily sobie po oczach.
Jesli masz w mieszkaniu kominek, Duzego psa, piec co lub czesto zostawiasz
otwarte okno wychodzac z mieszkania zastanow sie nad czujnikiem
PIR+Mikrofala.
Ja u siebie mam Paradoxy 70 i jestem bardzo zadowolony ale montowalem je 7
lat temu. Technika poszla do przodu. Szwagrowi do domu z kominkiem w salonie
i do garazu zalozylem PIR+MW, reszta domu to paradoxy. Zadnych problemow ani
falszywych alarmow.
Przytepienie czulosci czujnika wcale nie jest rozwiazaniem. Powinno sie
znalesc inny sposob na unikniecie falszywych alarmow. Z drugiej strony nie
daj sie naciagnac na cos co bedzie zupelnie na wyrost.
a co do wykorzystania 3 pozostalych lini- moze czujnik tlenku wegla, czujnik
zbicia czyby, dodatkowy kontaktron (czujnik magnetyczny otwarci drzwi, okna
itp)?
Mam nadzieje ze chociaz troszke pomoglem
Pozdrawiam
Kichu

3. Data: 2007-12-10 11:11:45

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Kotarba" <""dkotarba\"@[ N O S P A M ]gazeta.pl"> napisał
w wiadomości news:fjhgh5$5ki$1@news.onet.pl...
> [...]
> kilka takich mam), albo podobno super cudo Satela o nazwie Silver.
> Czy może być tak, że czujka dualna będzie "widzieć" przez okno ?

Jeżeli masz przeciągi w korytarzu (bo pootwierasz okna) to lepiej dualne.
Po prostu PIR reaguje na ruch ciepła.
Czujka dualna potrzebuje 2 kryteriów aby wywołać alarm - naruszenie czujki
PIR oraz naruszenie czujki mikrofalowej która reaguje na ruch obiektów
zmieniających rozkład pola elektromagnetycznego. Czyli sam ruch powietrza
jej nie wzbudzi.

Mam Paradoxy zabezpieczające mały, dość trudny obiekt i tam można ustawiać
osobno zakres działania dla obu pól. Mikrofala przechodzi przez szyby więc
nie można przesadzić z czułością, PIR nie. Od dobrych kilku lat zero
fałszywek mimo ustawionej dość dużej czułości.
Powiesiłem dualkę Crown'a która niby automagicznie reguluje się i jest jakaś
taka... tępa ;) więc poszła w najmniej narażony obszar.

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

4. Data: 2007-12-14 01:47:51

Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

... > Witam
> [...]
> drzwi, okna itp)?
> Mam nadzieje ze chociaz troszke pomoglem

Prawie wszystko OK z wyjątkiem zabobonu o kombinezonie strażackim który
niekiedy ludzie powtarzają bez zastanowienia. Czujka nie reaguje na samo
ciepło ale na jego zmiany w poszczególnych sektorach czy komórkach na które
jest podzielone jej pole widzenia co występuje przy ruchu. Wejście do
pomieszczenia w takim kombinezonie wywołuje natychmiast alarm bo osoba ta
jest widoczna dla czujki jako zasłaniająca cieplejsze lub zimniejsze
nieruchome elementy mieszkania takie jak okno, ściana, podłoga, sprzęt
elektryczny, który tez może wydzielać ciepło, to tak jak z ciemnym obiektem
który porusza sie na jasnym tle jest tak samo zauważalny dla oka jak jasny
na ciemnym wiec nie musi nic emitować wystarczy że wprowadza zmiany
odpowiadające ruchowi z zakresu czułości czujki. czujka nie reaguje tylko na
ciepłotę ciała bo zakres jej działania jest znacznie szerszy i chłodna
ściana jest doskonałym tłem dla poruszającego się obiektu o temp. pokojowej
aby wywołać alarm lub odwrotnie poruszający się obiekt może być chłodniejszy
od jakiegoś elementu pomieszczenia stad też alarmy zwykłych czujek wywołane
ruchem powietrza obojętnie czy jest cieplejsze czy zimniejsze ważne aby była
jakaś RÓŻNICA TEMPERATUR I RUCH. Oszukanie czujki PIR w wspomniany sposób
jest możliwe tylko w warunkach testowych gdzie wszystkie elementy
pomieszczenia maja ta sama temperaturę czego nie uzyskamy w domu czy biurze
i człowieka zasłania się płytą o takiej samej temperaturze lub wejscie
takiego człowieka w wspomnianym kombinezonie izolacyjnym ale z innego o
dokładnie takiej samej temperaturze aby pozwolić kombinezonowi uzyskać
temperaturę otoczenia czy raczej tła przed tym jak sie znajdzie w polu
widzenia czujki . W tradycyjnych zastosowaniach czujek nie oszukasz ich w
ten sposób chyba że ktoś popełnił jakiś błąd techniczny przy montaż.
Ostatnie czujki PIR montowałem ponad 17 lat temu i nie uwierzę, że teraz
robią gorsze które by było tak łatwo oszukać metodą na kombinezon chyba, że
to chwyt marketingowy sprzedawców lub monterów aby naciągać na droższe.
Pamiętam też pierwsze czujki PARADOX które zaczęliśmy montować prawie 20 lat
temu i wtedy je bardzo chwaliliśmy więc myślę, że nowsze modele są również
dobre i godne polecenia.

Pozdrowienia A.

5. Data: 2007-12-14 09:04:32

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapewne nie oglądałeś na Discovery Chanel programu Pogromcy Mitów gdzie
mieli za zadanie oszukać kilka rodzajów zabezpieczeń m.in czujniki PIR.

Faktycznie przy pomocy kombinezonu nie udało im się oszukać takiego
czujnika, ale zrobili to inaczej i wg mnie dużo prościej.

6. Data: 2007-12-21 07:34:03

Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak?

MS

7. Data: 2007-12-21 10:10:00

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Macius" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
>A jak?
>
> MS
>
> Użytkownik "." <b...@b...pl> napisał w wiadomości

na dwa sposoby: pierwszy to zasłaniając się przescieradłem. Drugi sposób -
powiesili szybe przed czujką

MaW

P.S. odpowiada sie POD cytatem

8. Data: 2007-12-21 11:57:17

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak?

niosąc przed sobą szybę

9. Data: 2007-12-21 14:12:29

Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na dwa sposoby: pierwszy to zasłaniając się przescieradłem. Drugi sposób -
> powiesili szybe przed czujką
>
> MaW

Co ma wspólnego prześcieradło z czujką?
A co do szyby - rozumiem że IR nie przenika przaez szybę, to czy w tym
momencie czujka nie powinna wychwycić ruchu "zimnego" obiektu w "ciepłym"
otoczeniu?

MS

10. Data: 2008-01-01 21:01:42

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Dec 21 2007, 11:10 am, "Mariusz Wolek"
<m...@p...onet.nospam.pl> wrote:
> [...]
wiadomościnews:fkfq9i$h3d$1@news.onet.pl...

> na dwa sposoby: pierwszy to zasłaniając się przescieradłem. Drugi sposób -

Widzę, że ktoś tu uważnie oglądał program :)
Prześcieradłem to się zasłaniali, ale przed czujnikiem
ultradźwiękowym. Zaś co do czujki PIR, to kombinezon strażacki
spisywał się idealnie, problem tylko mieli, bo z tyłu kombinezon był
dziurawy i uciekało ciepło. Ale jak gościu wszedł do pomieszczenia
tyłem (czujka widziała tylko jego przód), to mogł robić co chciał,
podskakiwał nawet metr od czujnika i nic... Z szybką zawieszoną na
czujniku też można było robić co się chciało

wynalazek - pomocy
Jaka lodowka do 2000 zl ?
[pilne] Tania plyta indukcyjna 4 palnikowa za 1000zl - Brac?!
szafki kuchenne - co robić?
szafki kuchenne - co robić?