jakie efekty leczenia Sereventem i Flixotide?

1. Data: 2002-04-05 09:52:36

Temat: jakie efekty leczenia Sereventem i Flixotide?
Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

Czy przy lekkiej duszności i świstach w oskrzelach, podobno z powodu
alergii, te leki przynoszą jakąś trwałą poprawę i po jakimś tam czasie ich
stosowania zdarza się tak, że można je odstawić i dolegliwości nie wracają,
czy pomagają tylko dopóki się ich używa? Leczyłem się przez miesiąc i bardzo
mi pomogło, zniknęło "łaskotanie" i skurcze w oskrzelach (zdarzało mi się w
nocy i po wyjściu na zimne powietrze), jeżeli przyczyną rzeczywiście jest
alergia na pyłki, to czy można przerywać takie leczenie w sezonie pylenia,
czy ewentualnie dopiero jesienią?

Paweł

--
Rowerem na Północ - Norwegia, Islandia, Szkocja
http://members.fortunecity.de/pawelp/

2. Data: 2002-04-05 21:06:32

Temat: Re: jakie efekty leczenia Sereventem i Flixotide?
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Paroń"
> po jakimś tam czasie ich
> stosowania zdarza się tak, że można je odstawić
i dolegliwości nie wracają,
> czy pomagają tylko dopóki się ich używa?

Właśnie tak, jest to leczenie objawowe

> jeżeli przyczyną rzeczywiście jest
> alergia na pyłki, to czy można przerywać takie
leczenie w sezonie pylenia,

???!!! ... a nie widzisz w tym sprzeczności ? ...
przecież jest to leczenie objawowe, przestajesz
brać, objawy wracają. Do zwalczania przyczyny są
szczepionki, przed sesonem pylenia, ale ze
skutecznością bywa różnie.
Krótko - najgorszy okres na przerwanie.

> czy ewentualnie dopiero jesienią?

tak i to musisz ustalic sam czas kiedy przerwać
(zależnie na pylki jakich roślin jesteś uczulony i
kiedy przestaną pylić) chociaż sam wspomjnasz że
niepokojące objawy wywołuje zimne powietrze więc
moze musisz brać ciągle.

Sark

> Rowerem na Północ - Norwegia, Islandia, Szkocja

Jak byś pojechal na trochę dalej, na biegun
pólnocny to problem z pyłkami by zniknął ... no
ale to zimne powietrze :-)

3. Data: 2002-04-06 06:11:44

Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Apr 2002 23:06:32 +0200, Sark <w...@p...onet.pl> wrote:

>Właśnie tak, jest to leczenie objawowe

Prawdę mówiąc liczyłem na coś więcej. A nie wiesz, czy do tych leków się nie
"przyzwyczaja" i z czasem nie trzeba coraz bardziej zwiększać dawek, żeby
uzyskać ten sam efekt? W ulotce niby tego nie piszą.

Paweł

4. Data: 2002-04-06 07:09:03

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 6 Apr 2002, Paweł Paroń wrote:

> "przyzwyczaja" i z czasem nie trzeba coraz bardziej zwiększać dawek, żeby

nie

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2002-04-06 09:17:56

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Paroń"
<w...@p...onet.pl> wrote:

> Prawdę mówiąc liczyłem na coś więcej. A nie
wiesz, czy do tych leków się nie

No cóż przy całym postępie w medycynie nie radzi
ona sobie jednak z usuwaniem przyczyn a ilość
czynników uczulających jest coraz większa.
Pojawiają się za to coraz to nowe leki usuwające
objawy

> "przyzwyczaja" i z czasem nie trzeba coraz
bardziej zwiększać dawek, żeby
> uzyskać ten sam efekt?

Tak jak napisał PK ale dodam że jak będziesz "się
odsłaniał" czyli robił jakieś przerwy w braniu
lekarstw to może dojść do pogorszenia stanu
zdrowia. Mówiąc bardziej obrazowo i w uproszczeniu
preparaty te tworzą jakby płaszcz ochronny przed
wpływem alergenów na organizm.

Sark

6. Data: 2002-04-06 16:46:44

Od: "CrazyIvan" <d...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam astme atopowa i uzywalem juz wielu lekow, ale uwazam, ze ten zestaw jest
najlepszy. Mowie to
jednak tylko ze swojego punktu widzenia, bo kazdy reaguje inaczej. Jesli lekarz
zapisal ci steryd
to znaczy, ze masz raczej astme utrwalona i nie liczylbym na twoim miejscu na
wyleczenie. Po prostu
musisz polubic te zielone i pomaranczowe dyski (z pomaranczowym gorzej, bo drogi) i
uzywac
regularnie a bedziesz mogl biegac, smiac sie i chodzic po gorach.
Pozdrawiam!

7. Data: 2002-04-06 18:08:26

Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 6 Apr 2002 18:46:44 +0200, CrazyIvan <d...@e...pl> wrote:

> [...]
>reaguje inaczej. Jesli lekarz zapisal ci steryd to znaczy, ze masz raczej
>astme utrwalona i nie liczylbym na twoim miejscu na wyleczenie.

Lekarka powiedziała mi, że do astmy to jeszcze daleko, jeśli tylko będę to
leczył. Mam alergię na różne pyłki, na początku objawiała się bólem gardła,
teraz po trzech sezonach odczulania gardło nie boli, ale przerzuciło się na
oskrzela i trochę na skórę. Wczoraj odstawiłem Flixotide, mam stosować tylko
Serevent raz dziennie i jakieś superdrogie tabletki Singul-coś-tam,
zobaczymy jak będzie.

>Po prostu musisz polubic te zielone i pomaranczowe dyski (z pomaranczowym
>gorzej, bo drogi) i uzywac regularnie a bedziesz mogl biegac, smiac sie i
>chodzic po gorach.

Pomarańczowy jest dość drogi, ale i tak nie jest droższy od zdrowia.

A w ogóle to zauważyłem ciekawą rzecz, niby jestem mocno uczulony na pyłki
traw, a gdy wyjeżdżałem do Norwegii i Islandii w czasie, gdy tam wszystkie
trawy pylą (trochę później niż u nas), tam cały miesiąc jechałem rowerem,
spałem w namiocie, nie brałem leków, a nie miałem żadnych dolegliwości. Może
to nie jest wcale takie proste, że choruje się "od pyłków", tylko potrzeba
czegoś więcej, żeby objawiła się alergia, np. stresów, albo nawdychać się
spalin, albo przysnąć z nudów na biurku w pracy :)

Paweł

8. Data: 2002-04-06 19:02:44

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Paroń"

> Lekarka powiedziała mi, że do astmy to jeszcze
daleko, jeśli tylko będę to
> leczył.

Ale jak nie bierzesz leków to pewno występują
tzw - stany astmatyczne

> Mam alergię na różne pyłki, na początku
objawiała się bólem gardła,
> teraz po trzech sezonach odczulania gardło nie
boli, ale przerzuciło się na
> oskrzela i trochę na skórę.

A jak z oczami, jakie krople bierzesz ? ( a nos,
nie reaguje na pyłki ?)

> jakieś superdrogie tabletki Singul-coś-tam,

Możesz dokładnie przytoczyc nazwę, na co to jest
dokładnie?

> [...]
> trawy pylą (trochę później niż u nas), tam cały
miesiąc jechałem rowerem,
> spałem w namiocie, nie brałem leków, a nie

Hmm ... a może to kwestia innych traw (inny
gatunek) który u nas nie występuje, a może też
chodzi o pyłki drzew - robiłeś testy uczuleniowe ?
Może też poziom zapylenia był już poniżej twojego
progu reakcji.

Sark

9. Data: 2002-04-06 19:06:46

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CrazyIvan" <d...@e...pl> napisał w
wiadomości news:3caf2690$1_1@news.vogel.pl...

> Mam astme atopowa i uzywalem juz wielu lekow

A jak z oczami, występuja objawy alergii, jakie
krople bierzesz ?

Sark

10. Data: 2002-04-06 19:18:03

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 6 Apr 2002, Paweł Paroń wrote:

> Pomarańczowy jest dość drogi, ale i tak nie jest droższy od zdrowia.

niedlugo bedzie fioletowy dyszczek, ktory juz jest znany za granica
pod nazwa "advair" a w Polsce nazywac sie ma "seretide" (a propos
dziwne to jest, ze Glaxo rejestruje w Polsce leki pod inna nazwa
niz na calym swiecie). Preparat ten bedzie preparatem laczonym
zawierajacym flixtotide+serevent w jednym!

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

PRYSZCZE !
ja mam 0 Rh- ona B Rh + czy to konflikt?
Badanie na obecnosc przeciwcial rozyczki
pytanie o leki
maloglowie