jakie jecie teraz sałatki?

11. Data: 2007-02-26 10:15:13

Temat: Re: jakie jecie teraz sałatki?
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Wczoraj jadłem leczo - zamiast cukini - dynia, pomidory ze słoika -
> sparzone, obrane ze skórki -zalewa z olejem, do tego pieprz - różne kolory -
> pychotka, do dziś smak za mną chodzi. Na szczęście mam jeszcze dynie i parę
> słoików z pomidorami w całości w piwnicy. Kroję je także na chleb i do
> sałatek. Żona wspominała z Londynu ichnie pomidory w słoikach - kształtem
> podobne do śliwek, podobno wspaniałe.

A, ja żałuję ze nie zrobiłam dyniowych zapasów. Za dynią nigdy nie
przepadałam, ale ostatnio jadłam zupę z dyni, poezja. Zupa była gęsta,
posypana słonecznikiem, były w niej rodzynki. Niestety reszty nie byłam
w stanie rozpoznac, a właścicielka restauracji nie chiała
powiedziec;-)Pierwszy raz zupa, zrobila na mnie takie wrażenie
--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/

12. Data: 2007-02-26 10:17:18

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

PabloGT napisał(a):

> A jadam z róznorakich kiełków, kiedys prosiłem na grupie o przepisy na sosy
> do tychże
> ale jakoś nikt nie pochwalił się widać nikt nie jada takowych.
> Na allegro kupiłem za 23zł super pojemnik do kiełkowania w którym aż w
> trzech warstwach można produkować kiełki.
A, gdzie kupujesz kiełki?U nas są w OBI, ale ostatnio mieli mały wybór.
Zaraz zerkne na naczynie twoje;-)

13. Data: 2007-02-26 10:17:28

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PabloGT <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> ale jakoś nikt nie pochwalił się widać nikt nie jada takowych./.../
> I co sie okazuje że w istocie tak są pysznie ze wystarczy polożyc je na

Sam sobie odpowiedziałeś, dlaczego nie było odpowiedzi :-))) My też jemy
kiełki na kanapkach - lub solo, z pojemniczka /pojemnika do kiełkowania nie
mam, idę na łatwiznę i kupuję gotowe kiełki/.

Ania

14. Data: 2007-02-26 10:20:41

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żona wspominała z Londynu ichnie pomidory w słoikach - kształtem
> podobne do śliwek, podobno wspaniałe.

No to niech Pan kupi pomidory w puszce - takie pewnie żona w Londynie jadała.
Odmiana w typie Lima - podłużne jak śliwki. Do wielu potraw niezastąpione.
Świeże lub domowe pomidory w wielu przypadkach są tylko smutną namiastką
puszkowanych.

Ania

15. Data: 2007-02-26 10:23:43

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):

> Pomidory kiściowe /z gałązkami/ są całkiem - całkiem. Zimą staram się kupować
> tylko takie. Niewiele się różnią od letnich - supermarketowych oczywiście :-))
> Bo działkowo - gruntowe są faktycznie latem lepsze.

Tak, te na gałązkach jeszcze sa przyzwoite.

> A sałatki - takie do obiadu, czy jako samodzielne dania?

Wszystko jedno, mam jakiś ciąg do zieleniny;-)

> W każdym razie zimą najchętniej jem sałatę lodową i cykorię. Jakoś najbardziej
> mi wtedy smakują - są soczyste i chrupiące, a takiej świeżości zimą brakuje.
Aż wstyd przyznac, ale nigdy nie robiłam sałatki z cykorią. Ubzdurałam
sobie, że jest gorzka?

16. Data: 2007-02-26 10:25:07

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):

> [...]
> Świeże lub domowe pomidory w wielu przypadkach są tylko smutną namiastką
Dokładnie tak, pomidory w puszce np Ciri mają zapach i smak pomidora jak
latem

17. Data: 2007-02-26 10:28:39

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie
> mam, idę na łatwiznę i kupuję gotowe kiełki/.

No tak lososia też mozna jesc na kanapkach i solo, tylko dziwne skąd tyle
przepisów się na niego wzieło.
Ja poszedłem na łatwizne i kupiłem kiedyś kiełki fasoli mun i co ....a syf
jakich mało
Te co zrobiłem sobie sam a trwa to 3 dni bez zadnego wysiłku są wyborne
chrupiące i pachnące piekne w samych sobie

PabloGT

18. Data: 2007-02-26 10:29:17

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Chodzą za mna pomidory, nie wiem, czy to wina Starszych Panów, czy też
> paskudnej pory roku;-)W każdym razie obecne pomidory są niejadalne, ogórek
> jeszcze może byc, ale pomidory sam plastik. Za kapustą nie przepadam.
> Podpowiedzcie jakie sałatki robicie teraz?

Racja te pomidory sa po prostu bez smaku. U nas jadamy do obiadu np. surowka
z marchewki, jablka, odrobina soku pomaranczowego, szczypta cukru;
seler z orzechami wloskimi i smietanka, szczypta cukru i soli;
buraczki gotowane potarte z odrobina jablka i przyprawy;
ogorki tez nie najlepsze, ale mimo to czasem mizeria;
gotowany kalafior/brokuly z zasmazka z bulki tartej,
czasem po prostu kiszony ogorek czy grzybki;
ogolnie duszone warzywa czesto z mrozonek typu chinskie itd;
kapusciane omijam.

Z takich typowych salatek poza obiadowych to zwykla jarzynowa na rozne
sposoby;
kukurydza z puszki, fasolka czerwona z puszki, boczek w kostke, por lub
szczypiorek i majonez, przyprawy (sol, pieprz, ostra papryka);
jajko gotowane, ananas z puszki, seler z puszki, por, majonez, mozna dodac
szynke;
ryz brazowy, papryka z puszki, ogorek konserwowy, ser zolty w kostke,
kukurydza, szynka w kostke (kawalki pieczonej piersi z kurczaka w wersji
wzbogaconej), majonez, przyprawy;
salata lodowa, tunczyk w oleju, jajko na twardo, swieza papryka, oliwki,
pomidor (jesli dobry), jescze troche oliwy z oliwek, przyprawy;
tortelini z mieskiem, pomidor (nieszczesny) w kostke, ogorek w kostke,
czosnek 2 zabki, cebulki troche, ser zolty, przyprawa typu sos wloski badz
samemu sporzadzona;

Hmm to tyle co mi na razie przyszlo do glowy.

--
pozdr,
ewka

19. Data: 2007-02-26 10:29:24

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cherokee napisał(a):

> Ja kupuję te na gałązkach, cena u nas nie rózni sie zbytnio od ceny zwykłych

To macie fajnie, bo u nas ostatnio widziałam po 12 zł;-(

> i robię sałatkę grecką omijając ogórki, bo jakies waciane ostatnio są, za to
> nadrabiam feta ze słoiczka. Lubie tez połaczenie makaronu świderków,
> majonezu i mandarynek z puszki - musi byc dobrze schłodzone i odstane, oraz
> blanszowane brokuły, kalafior, marchewka, groszek +ew. makaron z sosem ocet
> balsamiczny+cukier+troszke oliwy. Pycha.
Smaka mi narobiłaś. Boję sie tylko tych mandarynek z makaronem, bardzo
słodka wychodzi ta sałatka?

20. Data: 2007-02-26 10:36:37

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewka napisał(a):

> Racja te pomidory sa po prostu bez smaku. U nas jadamy do obiadu np. surowka
> z marchewki, jablka, odrobina soku pomaranczowego, szczypta cukru;
> seler z orzechami wloskimi i smietanka, szczypta cukru i soli;
To najbardziej ulubiona surówka moich dzieci, ja tylko ją cytryną
skrapiam. Wypróbuję z sokiem pomarańczowym.
> buraczki gotowane potarte z odrobina jablka i przyprawy;
Ciekawa jestem, czy z takich z barszczu da radę jeszcze coś wycisnąc;-)?

> salata lodowa, tunczyk w oleju, jajko na twardo, swieza papryka, oliwki,
> pomidor (jesli dobry), jescze troche oliwy z oliwek, przyprawy;

A, ta często kiedyś robiłam, a teraz uciekła mi z głowy.

--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/

Kawa po irlandzku dla Ewy i nie tylko