jakie świetlówki kompaktowe?

1. Data: 2011-03-03 11:18:21

Temat: jakie świetlówki kompaktowe?
Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam potrzebę wymienić kilka świetlówek kompaktowych.

Mają świecić m. in. w "salonie", więc poszukuję takich, które:
- nie migoczą (nie ma efektu stroboskopowego),
- dają światło, które nie jest "tupioblade" (ale nie żółte),
- będą w miarę trwałe (obecne "firmowe" przetrwały prawie cztery lata

Wśród nich są z gwintem E14 i E27, jedna powinna być dość krótka,
wszystkie z przedziału 11-16W.

Co byście polecili, a od czego trzymać się z dala?

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

2. Data: 2011-03-03 12:09:51

Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 03 Mar 2011 12:18:21 +0100, na pl.rec.dom, LEPEK napisał(a):

> [...]
> wszystkie z przedziału 11-16W.
>
> Co byście polecili, a od czego trzymać się z dala?

Kazda godna polecenia jesli to osram lub philips... inne podrobki czy firmy
z chin w dyskontowej ofercie jedynie na wlasna odpowiedzialnosc... sam
przerabialem ten temat... zreszta po wielu probach, doszedlem do wniosku ze
i tak najlepiej czuje sie przy zwyklym zarowych swietle, ewentualnie
halogenowym.

3. Data: 2011-03-03 12:37:45

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin wrote:

> [...]
> przerabialem ten temat... zreszta po wielu probach, doszedlem do wniosku ze
> i tak najlepiej czuje sie przy zwyklym zarowych swietle, ewentualnie

Święta prawda! Żarowe oświetlenie rządzi! Ewentualnie halogen. Jak
chcesz niszczyć wzrok, kupuj świetłowki kompaktowe.

4. Data: 2011-03-03 12:39:17

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R. P. napisał:
> Święta prawda! Żarowe oświetlenie rządzi! Ewentualnie halogen. Jak
> chcesz niszczyć wzrok, kupuj świetłowki kompaktowe.

I jeszcze mózg niszczy dodaj...

pzdr
GS

5. Data: 2011-03-03 12:41:29

Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-03 13:37, R. P. pisze:

> Święta prawda! Żarowe oświetlenie rządzi! Ewentualnie halogen. Jak
> chcesz niszczyć wzrok, kupuj świetłowki kompaktowe.

OK, rozumiem. Załóżmy jednak (zgodnie z tematem), że mnie interesują
jedynie świetlówki kompaktowe.

Pozdr,

6. Data: 2011-03-03 12:47:10

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik LEPEK napisał:
> [...]
> wszystkie z przedziału 11-16W.
>
> Co byście polecili, a od czego trzymać się z dala?

Też używam obecnie tylko Philipsów i Osram
Użytkowałem i dyskontowe i ikeowe. Działały róźnie, w jednym miejscu
(żyrandol) przy 4 niby takich samych (razem kupowanych) widać było
róźnice w jasności. Powtarzalne to one nie są. Markowe - raczej są OK

pzdr
GS

7. Data: 2011-03-03 13:02:28

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 03 Mar 2011 13:41:29 +0100, na pl.rec.dom, LEPEK napisał(a):

> OK, rozumiem. Załóżmy jednak (zgodnie z tematem), że mnie interesują
> jedynie świetlówki kompaktowe.
>
> Pozdr,

Najcieplejsze i zblizone do "zarowego" swiatlo daja moim zdaniem tylko
osramy, bez wzgledu na gwint czy budowe swietlowki, sa jednak najdrozsze,
mimo to ich zaleta oprocz temperatury barwowej jest dlugi czas pracy.

Philipsy za to (ale nie te produkowane w Pile) maja bardzej "dzienna" barwe
swiatla i moim zdaniem daja mocniejsze "bielsze" swiatlo, dobre sa do biura
albo do pomieszczen gdzie potrzeba duzo "ogolnego" swiatla.

Jesli do czytania to nie polecam swietlowek, a zwykla biurkowa lampke
halogenowa...

Co do innych swietlowek, kiedys mialem cos co sie zwie brillux, kupilem to
bo podobno mialo nie ustepowac tym firmowym, swiatlo dawaly znosne, problem
z tym ze nie wytrzymaly roku. Tanie swietlowki z Aldiego, Lidla czy
Biedronki, lub ikei, praktikera, castroamy, Tesco - o nich mozna zapomniec,
chyba ze maja sluzyc do oswietlania (dlugiego w czasie - bo jesli ma sie
zapalic na 5 min to nie ma sensu wogole tego kupowac) piwnicy, korytarza
lub klatki schodowej, gdzie barwa swiatla nie jest wazna, a tyle aby bylo
widac pomieszczenie...

8. Data: 2011-03-03 14:00:41

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> OK, rozumiem. Załóżmy jednak (zgodnie z tematem), że mnie interesują
> jedynie świetlówki kompaktowe.

Przyzwoite świetlówki byy iostatnio w Lidlu. Jak masz Lidl gdzies blisko to
podejdz może jeszcze są

9. Data: 2011-03-03 14:10:05

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

GS wrote:

> [...]
> (żyrandol) przy 4 niby takich samych (razem kupowanych) widać było
> róźnice w jasności. Powtarzalne to one nie są. Markowe - raczej są OK

Cały czas nie rozumiem tego owczego pędu do używania kompaktówek. Toż to
reaktywacja reliktu komunizmu jakim była zwykła neonówka... Na dodatek
zepsutej świetlówki kompaktowej nie wyciepiesz normalnie do kosza na
śmieci, bo zawiera rtęć. A żarówkę można, bo to kawałek metalu i szkła.

10. Data: 2011-03-03 14:33:13

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R. P." <r...@w...to.wp.pl> napisał w
wiadomości news:4d6fa13d$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
> zepsutej świetlówki kompaktowej nie wyciepiesz normalnie do kosza na
> śmieci, bo zawiera rtęć. A żarówkę można, bo to kawałek metalu i szkła.

I od strony ekonomicznej taka wymiana tez całkowicie nieuzasadniona.
Ale jak ktoś chce..;))

Krzysiek

http://www.24hours-onlin e.com paypal payment Lacoste polo t shirt Burberry T-shirt BOSS T-shirt NBA sports jersey
paypal payment cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping
Sprzedam mieszkanie - Wrocław, Gądów - http://sprzedambezposred nio.pl/
Które piętro na własne M-3 w bloku ???
China paypal payment Shoes,Clothing,Handbags, Hats,Sunglasses,Jeans,Sh irts http://www.24hours-onlin e.com