jakie świetlówki kompaktowe?

21. Data: 2011-03-03 23:57:58

Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 03 Mar 2011 22:52:50 +0100, R. P. napisał(a):

> Fizyka kolego. Widma mozesz sobie znalezc w internecie. Chcesz sie
> klocic, ze swiatlo zarowe nie daje pelniejszego spektrum od swiatla ze
> swietlowki kompaktowej?

Pytam o to enigmatyczne "psucie wzroku". I czekam na jakieś konkretne
opracowania. Niech przy okazji wyjaśnią, dlaczego jeszcze nie jesteśmy
ślepi od liniowych świetlówek powszechnie stosowanych w biurach lub od
ulicznych lamp sodowych. Te ostatnie muszą być śmiertelnie niebezpieczne z
zaledwie kilkoma prążkami w widmie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

22. Data: 2011-03-04 00:06:05

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R. P." <r...@w...to.wp.pl> napisał w
wiadomości news:4d700db2$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...

> Fizyka kolego. Widma mozesz sobie znalezc w internecie. Chcesz sie klocic,
> ze swiatlo zarowe nie daje pelniejszego spektrum od swiatla ze swietlowki
> kompaktowej?

1) "światło ze źródła żarowego ma lepszą charakterystykę [od świetlowki
kompaktowej]" - zakładając że 'lepsza charakterystyka' oznacza ciągły i
bardziej równomierny rozkład widma to OK.

2) "światło ze źródła żarowego ma lepszą charakterystykę mniej więc psuje
wzrok" - nie wiem czy 'lepszość' czyli ciągłość i równomierność rozkładu
widmowego mniej psuje wzrok. Czy możesz to uzasadnić.
--
lukasz

23. Data: 2011-03-04 00:35:46

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R. P. napisał:

> Fizyka kolego. Widma mozesz sobie znalezc w internecie. Chcesz sie
> klocic, ze swiatlo zarowe nie daje pelniejszego spektrum od swiatla ze
> swietlowki kompaktowej?

Pytanie było o aspekt zdrowia, nie "pełniejszego spektrum"

pzdr
GS

24. Data: 2011-03-04 10:18:34

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mównicę wtargnął "Borys Pogoreło", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

> [...]
> ślepi od liniowych świetlówek powszechnie stosowanych w biurach lub od
> ulicznych lamp sodowych. Te ostatnie muszą być śmiertelnie niebezpieczne z

Nie wiem jak uliczne, ale akurat zwykłe długie świetlówki u mnie akurat
dawały kiedyś dość nieprzyjemny efekt - grałem w tenisa na sali oświetlonej
takimi właśnie i regularnie co pewien czas niemal przestawałem widzieć.
Plamy przed oczami, utrata ostości widzenia, takie tam atrakcje. Nigdy i w
żadnych innych okolicznościach podobny problem nie występował.
Mam wrażenie że to było ściśle powiązane z częstotliwością drgania tego
cholerstwa, to było jakieś 25 lat temu i świetlówki ani nie były najnowsze,
ani najlepszej jakości.

Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

25. Data: 2011-03-04 11:58:08

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Mar 2011 11:18:34 +0100, Damork napisał(a):

> [...]
> cholerstwa, to było jakieś 25 lat temu i świetlówki ani nie były najnowsze,

W tych czasach faktycznie nie liczyłbym na najlepszą jakość takiego
światła - kiepska stabilizacja, pewnie mocno mrugały. Zaś efekt
stroboskopowy przy graniu w tenisa raczej nie pomaga w skupieniu się na
piłce, więc nic dziwnego, że Ci oczy siadały. Niemniej nie ma to nic
wspólnego z zakresem widma.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

26. Data: 2011-03-04 12:22:39

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

GS wrote:

> Pytanie było o aspekt zdrowia, nie "pełniejszego spektrum"

Mea culpa. Chodzi raczej o częstotliwość drgań tego tatałajstwa. Nie o
widmo. Wąskie spektrum wpływa na komfort postrzeganego światła. Swiatło
żarowe jest przyjemniejsze. Swietlówki kompaktowe nadają się do biura i
do szpitala. Natomiast sama już częstotliwość drgań wpływa na zdrowie oczu.

27. Data: 2011-03-04 12:42:41

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R. P. napisał:

> [...]
> do szpitala. Natomiast sama już częstotliwość drgań wpływa na zdrowie oczu.
jak wpływa powiedz poproszę...
wróć - jak to już wiem to "źle" wpływa
ale jak to wpływa na wzrok - konkretnie - powoduje to i to dlatego iż...

pzdr
GS

28. Data: 2011-03-04 14:09:23

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

GS wrote:

> jak wpływa powiedz poproszę...
> wróć - jak to już wiem to "źle" wpływa
> ale jak to wpływa na wzrok - konkretnie - powoduje to i to dlatego iż...

Męczy wzrok. Ile jesteś w stanie posiedzieć przy świetlówce a ile przy
zwykłej żarówce?

29. Data: 2011-03-04 14:13:05

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:

> Męczy wzrok. Ile jesteś w stanie posiedzieć
> przy świetlówce a ile przy zwykłej żarówce?

Ja jestem w stanie posiedzieć tyle samo.
Innymi słowy nie widzę różnicy.
Napiszesz coś z sensem, czy masz zamiar dalej
bełkotać?
I jeszcze jedno jaka częstotliwość drgań? Co
ci tam drga w żarówce/świetlówce?

JK

30. Data: 2011-03-04 14:18:02

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

JK wrote:

> [...]
> Napiszesz coś z sensem, czy masz zamiar dalej bełkotać?
> I jeszcze jedno jaka częstotliwość drgań? Co ci tam drga w

Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

http://www.24hours-onlin e.com paypal payment Lacoste polo t shirt Burberry T-shirt BOSS T-shirt NBA sports jersey
paypal payment cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping
Sprzedam mieszkanie - Wrocław, Gądów - http://sprzedambezposred nio.pl/
Które piętro na własne M-3 w bloku ???
China paypal payment Shoes,Clothing,Handbags, Hats,Sunglasses,Jeans,Sh irts http://www.24hours-onlin e.com