jakie świetlówki kompaktowe?

31. Data: 2011-03-04 14:19:23

Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R. P. napisał:

> Męczy wzrok. Ile jesteś w stanie posiedzieć przy świetlówce a ile przy
> zwykłej żarówce?

cały wieczór + prawie całą noc.
TV tyle oglądać nie byłbym w stanie ;-)
normalna kompaktowa świetlówka nie ma prawa bardziej męczyć wzroku niż
żarowe. Pozostaje kwestia przyzwyczajeń i czynników osobowych. Pisanie
że "każda i zawsze" jest lekkim nadużyciem.
Zmęczenie wzroku (w przypadku oświetlenia to bardziej mózgu) nie jest
jednoznaczne z tzw. psuciem wzroku. Patrzenie na jedną odległość jest
chyba najbardziej męczące dla oka.

pzdr
GS

32. Data: 2011-03-04 15:12:14

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R. P. napisał:

> Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

A wiesz jak działa dzisiejsza świetlówka kompaktowa?
A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

pzdr
GS

33. Data: 2011-03-04 15:59:14

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

GS wrote:

> A wiesz jak działa dzisiejsza świetlówka kompaktowa?

Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.

> A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje
pojęcie częstotliwości odświeżania.

34. Data: 2011-03-04 16:06:38

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R. P. napisał:

> Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
> Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.
Tak - świetlówka a neonówka to dwie różne technologie. Kończę tą nic nie
wnoszącą dyskusje...

> Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje
> pojęcie częstotliwości odświeżania.
OK - ja już straciłem cierpliwość ;-)

pzdr
GS

35. Data: 2011-03-04 19:49:30

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-04 15:18, R. P. pisze:

> Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

Co to jest światło ciągłe twoim zdaniem?
OK możesz nie zrozumieć, napiszę po twojemu:
Co to jest swiatlo ciagle?

JK

36. Data: 2011-03-04 20:44:17

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

GS wrote:

> Tak - świetlówka a neonówka to dwie różne technologie. Kończę tą nic nie
> wnoszącą dyskusje...

> OK - ja już straciłem cierpliwość ;-)

No ja również. Możesz sobie używać swoich świetlówek kompaktowych, które
są 3-4x droższe od zwykłych żarówek. Jak kto lubi.

37. Data: 2011-03-04 20:45:53

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R. P. napisał:

> No ja również. Możesz sobie używać swoich świetlówek kompaktowych, które
> są 3-4x droższe od zwykłych żarówek. Jak kto lubi.
Tak też robię + używam rozumu a nie tylko zwykłych żarówek

pzdr
GS

38. Data: 2011-03-04 20:46:31

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

JK wrote:

> Co to jest światło ciągłe twoim zdaniem?
> OK możesz nie zrozumieć, napiszę po twojemu:
> Co to jest swiatlo ciagle?

O częstotliwości odświeżania powyżej zauważalności ludzkiego oka. Stare
monitory miały poniżej 70Hz, to dawało wyraźny dyskomfort podczas
patrzenia. Podobnie jest w starych neonówkach.

39. Data: 2011-03-04 20:47:52

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

GS wrote:

> Tak też robię + używam rozumu a nie tylko zwykłych żarówek

To sobie używaj. Ja wolę w domu mieć ciepłe światło z żarówki zwykłej
albo halogenowej. Tylko mi nie mów, że światło 2300K z kompaktówki jest
'ciepłe'. Swietlówki won! Niech żyje światło żarowe!

40. Data: 2011-03-04 20:48:16

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 04 Mar 2011 16:59:14 +0100, "R. P."
<r...@w...to.wp.pl> wrote:

>Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
>Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.

Chopie, weź że się już uspokój i nie ośmieszaj! Przecie ty nawet nie
wiesz co to jest neonówka, na jakiej zasadzie działa i do czego służy!
Neonówki biurowe... Dobre :-D
--
A.

http://www.24hours-onlin e.com paypal payment Lacoste polo t shirt Burberry T-shirt BOSS T-shirt NBA sports jersey
paypal payment cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping
Sprzedam mieszkanie - Wrocław, Gądów - http://sprzedambezposred nio.pl/
Które piętro na własne M-3 w bloku ???
China paypal payment Shoes,Clothing,Handbags, Hats,Sunglasses,Jeans,Sh irts http://www.24hours-onlin e.com