jakie świetlówki kompaktowe?

71. Data: 2011-03-06 21:01:30

Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca wrote:

> Ktos kupuje i korzysta jeszcze z lacza analogowego w LCD? ;-)

Ja. Mam 2 monitory podłączone do blaszaka. Oba podłączone do tej samej
karty graficznej. Problem w tym, że karta udostępnia oczywiście 2
złącza, ale tylko jedno jest DVI. Drugie jest "normalne" analogowe...

72. Data: 2011-03-06 22:01:35

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:36:59 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> Ktos kupuje i korzysta jeszcze z lacza analogowego w LCD? ;-)

Niestety korzysta. Np. na uczelniach dzięki przetargom kupują tani szajs
tylko z VGA, który później zmienią najwczesniej za kilka lat. Albo nawet
nie zadadzą sobie trudu, by wymienić kabel po wymianie monitora.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

73. Data: 2011-03-09 06:38:29

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> miesiącu daje to łączne zużycie na poziomie 27kWh, czyli na samym jednym
> żyrandolu oszczędzam jakieś 13zł/mies.

W zimie za to zaoszczędzisz na kosztach ogrzewania, bo żarówka dogrzewa
pomieszczenie, w którym się znajduje. ;-)
W lecie z kolei dzień trwa znacznie dłużej i mniej się korzysta ze
sztucznego oświetlenia.
Ja po kilku latach używania ze świetlówek kompaktowaych (mam z 10
uszkodzonych) wracam do żarówek.
Świetlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natężenie światła jak
żarówka 100W.
To ja się pytam: "po jakim czasie?". :-)
I nie mam więcej pytań. :D

74. Data: 2011-03-09 14:19:01

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Świetlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natężenie światła
> jak żarówka 100W.
> To ja się pytam: "po jakim czasie?". :-)
> I nie mam więcej pytań. :D
To ja się pytam: "po jaką holerę używasz świetlówek tam gdzie nie trzeba?"
:-)
i mam więcej pytań. :D

75. Data: 2011-03-09 20:42:58

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Mar 2011 07:38:29 +0100, nom napisał(a):

> W zimie za to zaoszczędzisz na kosztach ogrzewania, bo żarówka dogrzewa
> pomieszczenie, w którym się znajduje. ;-)

Niestety głównie pod sufitem :) Choć też generuje sporo IR.

Za to latem to grzanie denerwuje.

> W lecie z kolei dzień trwa znacznie dłużej i mniej się korzysta ze
> sztucznego oświetlenia.

O ile nie jest się takim nocnym markiem jak ja.

> Świetlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natężenie światła jak
> żarówka 100W.
> To ja się pytam: "po jakim czasie?". :-)

Jakieś 20% spadku jasności po pięciu latach AFAIR. Ale nie mam linku do
tabelek, które kiedyś wykopałem.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

76. Data: 2011-03-10 06:51:47

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
czasie?". :-)

> Jakieś 20% spadku jasności po pięciu latach AFAIR. Ale nie mam linku do
> tabelek, które kiedyś wykopałem.

Nie o to mi chodziło.
Jedynie chyba producent świetlówek z Lidla (livarno) podawał na opakowaniu,
że 60% natężenia światła już po 1 minucie. :-)

Idę do kuchni, chcę sobie zagotować wodę na herbatę, włączam światło,
stawiam czajnik na gazie i wychodzę.
Świetlówka nawet nie zdąży się rozświecić.
Tak samo w łazience i na korytarzach. Dlatego tam mam już z powrotem zwykłe
żarówki. :-)

77. Data: 2011-03-10 06:54:01

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> To ja się pytam: "po jaką holerę używasz świetlówek tam gdzie nie trzeba?"

A na opakowaniu świetlówki podali gdzie jej używać? ;-)
Większość firm nie podaje takiego parametru jak pełna jasnośc po jakim
czasie, tylko raz widziałem na opakowaniu świetlówki z Lidla taką
informację, że 60% natężenia światła po 1min.

78. Data: 2011-03-11 15:37:09

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Mar 2011 07:51:47 +0100, nom napisał(a):

> Świetlówka nawet nie zdąży się rozświecić.
> Tak samo w łazience i na korytarzach. Dlatego tam mam już z powrotem zwykłe
> żarówki. :-)

A ja dlatego kupiłem "fast start", droższe o kilka złotych. Sprawdza się.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

79. Data: 2011-03-11 22:30:16

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja dlatego kupiłem "fast start", droższe o kilka złotych. Sprawdza się.

przez ile miesięcy? jaką aparaturą mierzyłeś czas rozświetlania?

80. Data: 2011-03-11 23:50:33

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:30:16 +0100, zlotowinfo napisał(a):

> przez ile miesięcy?

Odkąd kupiłem, będzie kilka miesięcy.

> jaką aparaturą mierzyłeś czas rozświetlania?

Workiem galarety z soczewką. Dla pewności mam dwa takie. ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

http://www.24hours-onlin e.com paypal payment Lacoste polo t shirt Burberry T-shirt BOSS T-shirt NBA sports jersey
paypal payment cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping
Sprzedam mieszkanie - Wrocław, Gądów - http://sprzedambezposred nio.pl/
Które piętro na własne M-3 w bloku ???
China paypal payment Shoes,Clothing,Handbags, Hats,Sunglasses,Jeans,Sh irts http://www.24hours-onlin e.com