jazda rowerem - bole

1. Data: 2006-05-14 22:11:42

Temat: jazda rowerem - bole
Od: "Chiarstic Slide \(aphex\)" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanie, podczas jazdy na rowerze bola mnie zawsze okolice dolnej
partii kregoslupa, okolice krzyza i odrobine wyzej. Czy to bolą miesnie
okalajace bo bokach kregoslup czy same kręgi ? Dodam ze co mniej wiecej
20-25km musze zrobic przerwe na jakies 3 minuty: zejsc z roweru wygiac sie
ze 3 razy do tyłu, lekko kciukami ponaciskac/rozmasowac te okolice. - dalej
jest ok, potem po jakis 10km znowu i tak dalej, im dluzsza przerwa i dluzsze
masowanie tym wiecej moge przejechac i czuje sie lepiej. Co do roweru to z
siodełkiem jest wszystko ok (dostosowanie, ułożenie, miekkosc).

--
Dawniej jako: Jacek22, gg:2048838; www.aphextwin.only.pl
Soltek FRN2-L; Barton 2500@3200+; 2x512ram (Goodram);

2. Data: 2006-05-15 02:51:55

Temat: Re: jazda rowerem - bole
Od: e...@w...pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

Albo dopiero co zaczales jezdzic na rowerku i dlatego masz bole, albo to
nabyte skrzywienie kregoslupa nie zaleczone gimnastyka korekcyjna w
dziecistwie. jak dlugo i jak czesto jezdzisz rowerem?

Tomas

Tlen; bonally

3. Data: 2006-05-15 09:14:42

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 15 May 2006 00:11:42 +0200, Chiarstic Slide (aphex) napisał(a):
> [...]
> masowanie tym wiecej moge przejechac i czuje sie lepiej. Co do roweru to z
> siodełkiem jest wszystko ok (dostosowanie, ułożenie, miekkosc).

z autopsji odpowiem:
mnie bardzo boli kręgosłup gdy jeżdze na rowerze *górskim*, na zwykłym ból
znika więc podejrzewam, ze to wina złego ułożenia ciała

4. Data: 2006-05-15 11:20:05

Od: "Repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> masowanie tym wiecej moge przejechac i czuje sie lepiej. Co do roweru to z
> siodełkiem jest wszystko ok (dostosowanie, ułożenie, miekkosc).

Strzelam, że to mięśnie prostownika grzbietu. Pracują one intensywnie gdy
jesteś pochylony. Tylko cześć grawitacji załatwiasz mięśniami ramion opartymi
na kierownicy. Oczywiście mogą to być inne przyczyny, wymienione choćby tu:
http://www.fizjo.pl/html/modules.php?name=News&file=
article&sid=62
Tyle, że dla mnie precyzyjne określenie przyczyny jest praktyką bliską magii.
Podejrzewam, że terapeuta McKeznie po przeczytaniu Twojego opisu, powie że boli
dysk :-)

5. Data: 2006-05-15 15:03:46

Od: "Chiarstic Slide \(aphex\)" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Albo dopiero co zaczales jezdzic na rowerku i dlatego masz bole, albo to
> nabyte skrzywienie kregoslupa nie zaleczone gimnastyka korekcyjna w
> dziecistwie. jak dlugo i jak czesto jezdzisz rowerem?

wiecej jezdze tak od 2 lat, kregoslup mam skrzywiony, jezdze tygodniowo 4-5
razy, po ~2-3h (40-60km).

6. Data: 2006-05-17 03:09:42

Od: e...@w...pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

To moze byc ucisk nerwow w dolnym kregoslupie. Ja tez mam skrzywiony
kregoslup i nierowne dlugosci nog ( ponad 2cm ) i przez to skrzywiona
miednica. Gimnastyka naprawde pomaga, w moim przypadku 3 godziny na rowerku
bylo za malo. Zaczelo pomagac czyli bole znikly po solidnym treningu na
rowerze dziennie po 80 do 140km. Mieszkam w Warszawie i dziennie objezdzam
najwieksza puszcze w Polsce czyli Park Kampinowski. Wyleczylem bole po 2
latach treningu. Przedtem mialem robiony rezonans magnetyczny dolnego
kregoslupa i prawie nic nie wykazalo, jakies szczatkowe naciski na kregoslup
tylko. Teraz wazne; nie jezdzij na rowerku bez koszuli bo mozna sie nabawic
pasozytow lub choroby Myiasis lub polskiej Leishmanii. Co ciekawe ze ta
arabska lub wloska choroba wstepuje tez w Polsce i nie tylko i mozna ja
podlapac jak sie jezdzi totalnie spoconym po lasach. Pierwsze symptomy sa
po kilku miesiacach do roku; swedzenie skory jak cholera, na skroniach biale
plamy ( plamy bialacze ), to nie od slonca jak niezdolni lekarze mowia, to
jaja much sa w srodku i draza powoli kanaly powodujac migreny i silne bole
glowy. Jedno ugryzienie muchy konskiej lub bydlecej to wstrzyknienie
kilkuset jaj do ciala ofiary. Mozna tez podlapac te choroby przez powietrze
( avian ). Zadne przemywanie spirytusem nie pomoze bo cialo jest
zainfekowane. Jedyny lek to silny wyciag z piolunu, tez z paproci lecz
trzeba uwazac. Sa tez dobre leki lecz nie sa dostepne w Polsce. Po kuracji
piolunem larwy powoli zdychaja i twardnieja ( do roku ) i zaczynaja sie
robic na ciele czyraki-wulkany i cale to scierwo wychodzi. Wychodzic moze
do 3 lat i pozostawia szramy czesto pozakrecane. Z jednej strony rower to
zdrowie ale nie nalezy zapominac ze robale tez szukaja ofiar dla przetrwania
swojego rodu robaczego.

Tomas

> wiecej jezdze tak od 2 lat, kregoslup mam skrzywiony, jezdze tygodniowo
> 4-5
> razy, po ~2-3h (40-60km).

Sprzęt medyczny
przykre pieczenie