jednosc polityczna optymalnych

21. Data: 2003-06-13 06:53:20

Temat: Re: jednosc polityczna optymalnych
Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:bc9o6k$pof$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@f...com> napisał w wiadomości

> wiadomości

> ale

myślą

> Ależ czyzbyś miał monopol na wychwytywanie takich tekstów ;))) pozwól
> kazdemu zdecydowac jaki rodzaj wody lubi , no chyba że masz misje ;))
> Slawek

Ale kto twierdzi, że mam monopol? Czy ta lista jest moderowana? Czy masz
bana? Nie!
Dlatego każdy może decydować, tak samo jak mogę się swobodnie wypowiadać na
dowolny temat co kilkanaście lat temu było nierozsądne.
Misję mają optymalni, wystarczy poczytać wypociny Krysi oraz przemówienie
Kwaśniewskiego. To dopiero misja.
:)

Strona domowa http://www.janwer.com/ [ http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/ ]
Nasza sieć http://www.fredry.net/ [ http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/ ]

22. Data: 2003-06-13 06:53:46

Temat: Re: Chłopy tnijcie te posty !!!
Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "acik" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
> ... bo sie idzie wsciec...

Nie wierzę! Ktoś to czyta????
:-)))

23. Data: 2003-06-13 07:06:11

Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bca5qe$2s5$1@news.onet.pl...
> A propos wody, a także kondycji... a jak tam Twoja wyporność, panie

Wyporność nie zmienia się w zauważalnym zakresie. Osoby z dużym % tłuszczu
potrzebują nieistotnie więcej ołowiu niż w przeciwnym przypadku.

> płetwonurku? Jak głęboko udaje Ci się zejść pod wodę i na jak długo?

Wystarczająco. Dla Twojej informacji - moje zużycie powietrza na jest sporo
poniżej normy.

> Dla porównania przytoczę więc na tą grupę post z innej grupy.
> Przemilczałeś ten temat, chociaż podałam Ci link do artykułu na temat
> optymalnych płetwonurków i ich kondycji. Żebyś czasem juz go nie
przeoczył,
> cytuję:

Nie przemilczałem. Na forum www.optymalni.org już odpisałem co o tym myślę i
napisałem konkretne uwagi.

Powtórzę konkretne pytania:
Jakie zużycie powietrza mają ci nurkowie nurkując z aparatem powietrznym.
Proszę podać zużycie typowe oraz spoczynkowe/deco w litrach/minutę. Tego nie
podano, więc nie ma ŻADNYCH KONKRETNYCH DANYCH. BTW mogę przebywać pod wodą
2-3 razy dłużej niż inne osoby, które z różnych powodów zużywają znacznie
więcej powietrza. Wpływ rodzaju diety na zużycie powietrza jest pomijalny, w
przeciwieństwie oczywiście do wpływu nadwagi.

Czy uważają oni za wyczyn zejście w freediving na 17 metrów? Na
pl.rec.nurkowanie są osoby, które schodzą do 30-40 metrów i nie są na diecie
optymalnej. Rekord świata, to ok 150 metrów - też dokonany przez
nieoptymalnego. BTW nie zajmuję się freediving'iem.

W artykule wyraźnie pomylono zmęczenie freediver'ów ze zmęczeniem nurków
odychających sprężonymi gazami którzy muszą się odgazować. To zupełnie inne
rodzaje nurkowania. Zmęczenie po nurkowaniu na sprężonym powietrzu wynika z
uwalniania się dużych ilości gazu obojętnego z tkanek nurka. To czy jest na
MM, wege czy opty nie ma tu znaczenia. Jest jednak ryzyko dla nurków na
diecie niskowegl. którzy mogą mieć zwiększone ryzyko skurczy itp.

Podsumuję: amatorski i tendencyjny artykuł, który nie zawiera
_żadnych_konkretnych_danych_ i prezentuje mierne osiągnięcia. Dziennikarze
nie od dziś często piszą na tematy, o których nie mają pojecia.

24. Data: 2003-06-13 07:18:20

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dowolny temat co kilkanaście lat temu było nierozsądne.
> Misję mają optymalni, wystarczy poczytać wypociny Krysi oraz przemówienie

Czyli mamy misje ;))) razem
Slawek

25. Data: 2003-06-13 10:10:42

Temat: Odp: jednosc polityczna optymalnych
Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbiński <j...@f...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bcbt6j$p7j$...@n...news.tpi.pl...

> Podsumuję: amatorski i tendencyjny artykuł, który nie zawiera
> _żadnych_konkretnych_danych_ i prezentuje mierne osiągnięcia. Dziennikarze
> nie od dziś często piszą na tematy, o których nie mają pojecia.

To ja jeszcze dodam konkretne cyfry, które wyjaśniają różnice
pomiędzy spalaniem tłuszczu i węglowodanów:
6 cząstek tlenu + 1 glukozy -> 36ATP czyli 6 ATP/ O2
26 cz. tlenu + 1 tłuszczu -> 147ATP czyli 5,65ATP/ O2.
Rachunek jest prosty bo jedyną istotną tu wartością jest
ilość ATP jaką możemy uzyskać z danej ilości tlenu.
Dla amatora to może być niewiele i jego sugestywne odczucia
pod wpływem poezji JK mogą być pozytywne. Ale jeśli się weźmie
szkiełko i oko czy tam stoper to jasnym jest czemu żywienie optymalne
nie weszło szturmem do sportu.

pozdrawiam Chaciur

26. Data: 2003-06-13 12:03:15

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pod wpływem poezji JK mogą być pozytywne. Ale jeśli się weźmie
> szkiełko i oko czy tam stoper to jasnym jest czemu żywienie optymalne

hmmm dieta optymalna nie jest dla mięśniaków tylko dla intelektualistów

27. Data: 2003-06-13 12:38:05

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> hmmm dieta optymalna nie jest dla mięśniaków tylko dla intelektualistów

Bardzo się też zdziwiłem, że jakiś optymalny nurkuje,
przecież to strasznie głupie, nie wspomnę o rowerze i bezsensownym
podjeżdżaniu pod górę.
Dieta optymalna bardzo dobrze się sprawdza w dziedzinach
w których ciężko o jednoznaczną ocenę. Ponieważ takich dziedzin
jest więcej, wynika z tego jasno iż DO jest optymalna.

pozdrawiam Chaciur

28. Data: 2003-06-18 09:30:57

Temat: Re: Odp: jednosc polityczna optymalnych
Od: " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chaciur <gchat@na wirtualnej polsce.pl> napisał(a):

> [...]
> Rachunek jest prosty bo jedyną istotną tu wartością jest
> ilość ATP jaką możemy uzyskać z danej ilości tlenu.

A ja mam inne cyfry.
Spalanie-utlenianie mitochondrialne cząsteczki glukozy = 36 ATP.
Spalanie beztlenowe cząsteczki glukozy = 2 ATP.
Spalanie analogicznej 6-cio węglowej cząsteczki tłuszczu nasyconego = 48ATP.
Dane z ,,Życie bez pieczywa" Christian B.Allan i Wolfgang Lutz.
Pierwszy pan to chemik i biochemik, a drugi lekarz medycyny.
Niestety nie podano tam zapotrzebowania na tlen.

29. Data: 2003-06-18 10:46:16

Temat: Odp: Odp: jednosc polityczna optymalnych
Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik goondoljerzy <g...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bcpbgh$9kd$...@i...gazeta.pl...

> A ja mam inne cyfry.
> Spalanie-utlenianie mitochondrialne cząsteczki glukozy = 36 ATP.

To się nam zgadza.

> Spalanie beztlenowe cząsteczki glukozy = 2 ATP.

Tu pełna zgoda. Dla porządku dodajmy, że procesy beztlenowe
dotyczą jedynie glukozy i odbywają się przy wysiłkach przekraczających
około 175-185 uderzeń serca na minutę. Czyli w naturze to są pościgi, ucieczki
a w sporcie wysiłek krótkotrwały a intensywny.

> Spalanie analogicznej 6-cio węglowej cząsteczki tłuszczu nasyconego = 48ATP.

czyli to jest przykład cząstki która np. w żółtku kompletnie nie występuje,
147ATP to bardziej popularna 18 węglowa cząstka i dla niej znalazłem
zapotrzebowanie na tlen.

> Dane z ,,Życie bez pieczywa" Christian B.Allan i Wolfgang Lutz.
> Pierwszy pan to chemik i biochemik, a drugi lekarz medycyny.
> Niestety nie podano tam zapotrzebowania na tlen.

Jak znajdziesz jakieś dane to ja chętnie podyskutuje i się czegoś
nauczę nowego. Jak na razie to mam zrozumiały mechanizm:
odpoczynek - energia w większości pochodzi z tłuszczu
(zrozumiałe ponieważ - duże zapasy w organizmie, duża dostępność tlenu)
Wraz ze wzrostem intensywności wysiłku spalanie przesuwa się w kierunku
glukozy (mniejsze zapasy w organizmie ale większa wydajność w
stosunku do tłuszczu pod względem ekonomiki spalania tlenu którego
zaczyna brakować)
Wysiłki maksymalne włącza się dodatkowe awaryjne spalanie glukozy
w procesie beztlenowym (ewolucja nauczyła nas, że lepiej spalić choćby
wszystkie zapasy glukozy niż oddać je wraz z całym zapasem tłuszczu
komuś innemu ;)).

pozdrawiam Chaciur

30. Data: 2003-06-18 11:07:13

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> napisał w wiadomości

> [...]
ucieczki
> a w sporcie wysiłek krótkotrwały a intensywny.

Taaaak tylko że przy tym spalaniu powstaje kwas :( zatruwający komórki ;))
wszyscy znają te zakwasy na drugi dzień , no prawie wszyscy

> czyli to jest przykład cząstki która np. w żółtku kompletnie nie
występuje,
> 147ATP to bardziej popularna 18 węglowa cząstka i dla niej znalazłem
> zapotrzebowanie na tlen.

to jest porwónanie majace na celu wykazć ze z tłuszczu przy tej samej ilości
węgli osiagamy więcej ATP ;)) czyli dla zaspokojenia zapotrzebowania
energetycznego potrzeba mniej paliwa , mniej paliwa mniej odpadów po
spaleniu , sprawność rosnie ;)) , przeciez organizm nie będzie spalał za
wszelka cene tłuszczu aby dogonić różnice we wzorach chemicznych ;)))
Slawek

> [...]
> w procesie beztlenowym (ewolucja nauczyła nas, że lepiej spalić choćby
> wszystkie zapasy glukozy niż oddać je wraz z całym zapasem tłuszczu

a potem zakwasy w mięśniach czynią te zapasy tłuszczu łatwiejsze do zdobycia
dla następnego zainteresowanego ;)))
Slawek

jestem załamana - waga się zatrzymała
Dieta a treningi na siłowni.