Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.g
azeta.pl!not-for-mail
From: "enni" <e...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: jeszcze a propos edukacji - do Pyzolka
Date: Thu, 23 Oct 2003 17:44:07 +0200
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 54
Message-ID: <bn8t08$1o5$1@inews.gazeta.pl>
References: <bn39ps$jt7$1@nemesis.news.tpi.pl><4...@n...onet.p
l><bn3rr8$a0e$1@nemesis.news.tpi.pl><bn40o6$shito$...@I...news.uni-be
rlin.de><2...@p...ninka.net.usun><bn5um5$6uu
$1@inews.gazeta.pl>
<2...@p...ninka.net.usun>
NNTP-Posting-Host: nat02.rtk.net.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1066923848 1797 81.15.156.34 (23 Oct 2003 15:44:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Oct 2003 15:44:08 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-User: enni
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:235492
Ukryj nagłówki
Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
wiadomosci news:20031022154642.678699d2.ninka@pierdol.ninka.net
.usun...
> On Wed, 22 Oct 2003 14:54:25 +0200
> "Natasza" <e...@g...pl> wrote:
>
> >
> > Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
> > wiadomosci
> > news:20031021233447.35ca3053.ninka@pierdol.ninka.net
.usun...
> > > On Tue, 21 Oct 2003 14:16:18 -0500
> > > "Pyzol" <n...@s...ca> wrote:
> >
> > > Nie no, to nic nowego. Odkad pamietam - od czasow podstawowki - tak
> > > uwazalo wielu rodzicow i co rozumniejsi nauczyciele.
> >
> > A jak to sie ma do wymagan wyzszych uczelni ?
> >
> > > Ciekawe jest to, ze jak dotad nauczyciele nie zaproponowali zmian
> > > programowych majacych na celu wyeliminowanie tego problemu...
> >
> > Oj, Nina, milo sie rozmawia, ale dodaj od czasu do czasu "moim
> > zdaniem" :-)
>
> oczywiscie, ze to co pisze to sa moje opinie i moim zdaniem.
> jednak, od znajomych wiem, ze nie obnizono drastycznie liczby lekcji w
> szkolach srednich ani nie okrojono jakos bardzo programu czy go
> zmieniono. byc moze propozycje byly, ale nie wyglada na to, zeby je
> wprowadzono w zycie.
>
> nie zrobiono tez przejscia na system "unitow" - gdzie zeby zdac do
> nastepnej klasy trzeba miec zaliczone iles tam unitow obligatoryjnych i
> iles dodatkowych (ale uczen moze sobie wybrac).
>
> jesli dokonano zmian - to ja sie z checia dowiem, jakich. masz jakies
> linki do czegos na ten temat?
>
> --
> Nina Mazur Miller
> n...@p...ninka.net.usun
> http://pierdol.ninka.net/~ninka/
Od czterech lat przebiega reforma oswiaty i ksztalci sie dzieci na czterech
etapach edukacji. Wiadomo, ze zmiany strukturalne wplywaja na sposób
ksztalcenia. Reforma wiaze sie wiec takze z okresleniem celów edukacyjnych
, z polozeniem nacisku na ksztalcenie umiejetnosci, a co sie z tym
niewatpliwie laczy na zmiany zakresu i metod przekazywanych tresci. Jej
wynikiem jest Podstawa programowa ksztalcenia ogólnego oraz nowe podreczniki
i programy nauczania. Czesc informacji mozna znalezc na stronach MENIS oraz
Okregowych Komisji Egzaminacyjnych i w portalach edukacyjnych.
enni
|