kabina czy wanna

1. Data: 2007-01-21 21:42:27

Temat: kabina czy wanna
Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dylemat. Remont lazienki prowokuej do zmian, ale jednoczesnie stawia
wiele pytan:)
Lazienka jest miniaturowa, 1,5 x 1,6 m, a musi zmiescic sie pralka (plytka,
ladowana z przodu) oraz umywalka.. Obecnie jest wanna, blaszana i obita. Na
smietnik.
Tylko co w zamian? Myslelismy o kabinie, ale w 80-tka sie "dusze", musi byc
90-tka. Czy moze zamiana wanny na kabine to zly pomysl i jednak lepiej
wypatrzyc zgrabna wanienke akrylowa? Wydaje mi sie, ze jednak w codziennym
uzytkowaniu kabina bedzie lepsza, a ponadto w tak malej lazience wanna
"przytlacza"... Jakie sa Wasze opinie?
I jeszcze jedno, jesli kabina, to jaki stelaz jest latwiejszy w utrzymaniu
czystostoci (oczywiscie wypinane drzwi od dolu) - srebrny czy bialy... czy
bez roznicy? Pytam userow kabin:)

pozdrowka

2. Data: 2007-01-21 21:58:48

Temat: Re: kabina czy wanna
Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

burz wrote:
> Tylko co w zamian? Myslelismy o kabinie, ale w 80-tka sie "dusze", musi byc
> 90-tka.
No i tu chyba jest zonk.

Narysuj sobie to na kartce w skali. Ja mam 180x160 bez pralki za to z
kibelkiem i kabina po prostu nie zmieściła by się w rozsądny sposob.
Były tez pewne ograniczenia związane z rozprowadzaniem instalacji,
niemniej jednak jak tylko zobaczyłem na kartce zajęte 90x90 w rogu to
wiedziałem że trzeba zostać przy wannie. Ja nie mam awersji do zasłonek
więc jest wanna z możliwością wzięcia prysznica.

> Czy moze zamiana wanny na kabine to zly pomysl i jednak lepiej
> wypatrzyc zgrabna wanienke akrylowa?
Dlaczego akrylową? Żeby bać się każdego zarysowania? Blaszane też robią
ładne.

TP.

3. Data: 2007-01-22 00:58:05

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"burz" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> a ponadto w tak malej lazience wanna
> "przytlacza"... Jakie sa Wasze opinie?

Że z tym NIE można się zgodzić:)
Kabina optycznie jeszcze bardziej zmniejsza małą łazienkę. Pomyśl - kiedy
wchodzisz do łazienki z wanną, na wysokości wzroku masz ścianę "odsuniętą" w
głąb o ca. 70cm. Wanny nie widzisz mimo, że przeszkadza Ci się poruszać:)
Przy kabinie ta ściana nagle jest tuż prze Tobą. Masz wrażenie ciasnoty
mimo, że na podłodze jest więcej miejsca.
Najlepiej przyklej czymś do sufitu cienką folię w miejscu gdzie byłby obrys
kabiny - od razu będziesz wiedział, czy to się da wytrzymać, czy nie. Piszę
wyłącznie o optyce i "przytłaczaniu". Funkcjonalnośc obu sprzętów to
zupełnie inna bajka.
Anka

4. Data: 2007-01-22 05:08:31

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):
> [...]
> kabiny - od razu będziesz wiedział, czy to się da wytrzymać, czy nie. Piszę
> wyłącznie o optyce i "przytłaczaniu". Funkcjonalnośc obu sprzętów to

mozna zamiast tradycyjnej kabiny wstawic tylko parawan (scianka
prysznicowa), lub drzwi do ciekawie zaprojektowanej wneki.
cos w ten desen
http://www.kolo.lt/produkt_sku_26400.html
http://tinyurl.com/2elrnp
http://tinyurl.com/2hhm2k
http://www.ravak.pl/?page=rapier3

Sama jestem w trakcie remontu..moja lazienka tez jest malutka, ale nie
poswiece wanny :-) - robie wszystko tak by zmiescila sie jak najwieksza.
Prysznic jest dobry..bo czemu nie, ale wanna jeszcze lepsza - lubie sie
w niej wylegiwac a i prysznic szybki tez mozna wziasc.
:-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

5. Data: 2007-01-22 07:32:59

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> mozna zamiast tradycyjnej kabiny wstawic tylko parawan (scianka
> prysznicowa), lub drzwi do ciekawie zaprojektowanej wneki.
> [...]

Otoz to jesli jest kabina szklana to tak nie przytlacza, bo jednak czuje sie
dalej te przestrzen lazienkowa. My swiezo po remoncie, mamy malutka
lazienke, jak to blokowa, 1,65x1,7m juz po polozeniu plyt gipsowych i
kafelek, zdecydowalismy sie na prysznic rogowy polokragly szklany, dzieki
temu zmiescila sie w drugim rogu pralka, na niej , zsuszarka i ladna polka
na wpuszczana umywalke zrobiona z kafelek. Wiadomo, ze nie jest tam "luzno",
ale wanna zmusilaby nas do szukania innego miejsca na pralke i suszarke, a
kuchnia tez nie grzeszy wielkoscia akurat mimo ogolnie duzego mieszkania.
Poza tym jesi prysznic bierze sie normalnie, czyli wchodzisz myjesz sie
splukujesz i koniec to jest to wieksza oszczednosc wody tez niz w wannie.
Wanna nawet jak mala to wiecej wody sie zuzywa, wiem to z porownania z
poprzednim mieszkaniem, gdzie mielismy wanne.

Stelaz mamy aluminiowy, raczej idealnie sie czystosc utrzymuje, uzywam do
sprzatania co jakis czas parownicy, ktora idealnie czysci wszystko lacznie z
fugami i temu podobnymi bez zadnej chemii.

--
pozdr,
ewka

6. Data: 2007-01-22 15:36:41

Od: "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez pewne ograniczenia związane z rozprowadzaniem instalacji, niemniej
> jednak jak tylko zobaczyłem na kartce zajęte 90x90 w rogu to wiedziałem że

Wanna 180x160 zajmuje mniej miejsca niż kabina narożna 90cm???
Czy skalówki nie pomyliłeś jak wrysowywałeś?

--
___________________________________________MAT______
__

7. Data: 2007-01-22 16:31:55

Od: "Farfotzel" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" napisał
> [...]
> Prysznic jest dobry..bo czemu nie, ale wanna jeszcze lepsza - lubie sie w
> niej wylegiwac a i prysznic szybki tez mozna wziasc.

Popieram w całej rozciagłosci.
Za nic nie pozbyłbym sie wanny z łazienki. Im większa tym lepsza. W łazience
ok 140x170 zmiesciłem wanne 170-tke. Obok niej weszła pralka - na przeciw
pralki umywalka. Nad wanna wzdłuż brzegu jest zasłonka, takze szybki
prysznic jak najbardziej dozwolony bez chlapania naokoło. Zazwyczaj
korzystam z tego rozwiązania ale czasem (szczególnie po jakimś cięzkim dniu)
nachodzi mnie chęc wyłożenia się w wannie z ksiązką i piwkiem... pod
prysznicem cięzko sie czyta :)
Co do powierzchni - przy dobrym rozplanowaniu i doborze kolorystyki nie czuc
przygnebienia i przytłoczenia (pod umywalka zgrabna szafeczka + druga do
kompletu wisząca nad pralką).

pozdrawiam
Farfotzel

8. Data: 2007-01-22 19:02:18

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

burz napisał(a):

> [...]
> wypatrzyc zgrabna wanienke akrylowa? Wydaje mi sie, ze jednak w codziennym
> uzytkowaniu kabina bedzie lepsza, a ponadto w tak malej lazience wanna

Ja bym jednak proponowała wannę. Sami zdecydowaliśmy się kilka lat temu
na kabinę i trochę żałowaliśmy - wanna jest bardziej uniwersalna. Po
drugie - pomyśl o tym, gdzie będziesz wieszał pranie. Nad wanną można
umocować specjalne drążki na pranie, nad kabiną już tego nie zrobisz.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2007-01-22 19:40:34

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lagoda napisał(a):

> Wanna 180x160 zajmuje mniej miejsca niż kabina narożna 90cm???
> Czy skalówki nie pomyliłeś jak wrysowywałeś?

ja zrozumialam ze 180x1600 to wymiar samej lazienki nie wanny ;-)
to by musialbyc chyba mini basen ;-P

--
Pozdrawiam - T0SIA

10. Data: 2007-01-22 19:43:37

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

T0SIA napisał(a):

> ja zrozumialam ze 180x1600

oczywsicie walnelam o jedno zero za duzo ;-P
mialo byc 180x160 ;-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

wiertarka domowa [JAKA?]