kabina prysznicowa i zajawki plesni-grzyba

1. Data: 2010-06-26 23:53:56

Temat: kabina prysznicowa i zajawki plesni-grzyba
Od: Pan Peresada <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Po dwoch latach od zamontowania brodzika i kabiny prysznicowej zaczely sie
pojawiac male plamki plesni (grzyba?) w kabinie. Sa wielkosci 3-5mm i
latwo schodza, jak je od razu scieram. Najczesciej widze je na fudze glazury.
Problem niby niewielki, bo mozna je likwidowac na biezaco, ale moze sa jakies
patenty, zeby sie nie pojawialo dziadostwo? Rozumiem, ze to od duzej wilgoci
w kabinie (po kapieli glazura jest przeciez mokra jakis czas), ale moze jest jakas
chemia do jej
natarcia i zapobiegajaca takim "wypryskom"?
Bo dorazne likwidowanie np. Cifem pomaga tylko na chwile.

2. Data: 2010-06-27 07:53:44

Temat: Re: kabina prysznicowa i zajawki plesni-grzyba
Od: AA <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chemia do jej
> natarcia i zapobiegajaca takim "wypryskom"?
> Bo dorazne likwidowanie np. Cifem pomaga tylko na chwile.

Wszystkie srodki walki z grzybem to walka ze skutkami.
Najlepiej poprawic wentylacje.

U mnie na poczatku scieranie na biezaco dawalo efekty. Ale gdy zaczal
wchodzic w mniej dostepne miejsca, zaczalem uzywac chemii. Na poczatek
najtanszej. Ale za 2 miesiace plesn zaczela byc na to odporna. Wiec
kolejne srodki - pomagalo na jakis czas. Skonczylo sie na preparacie
chlorowym. Ale tak sie nie da - smrod, szkodzi skorze, niszczy ubrania -
do kosztow walki z plesnia musialem dorzucic kilka ubran, na ktore
kapnela kropla tego preparatu :(

Obecnie doraznie pomaga nie zamykanie lazienki. Sprawdze czy to cos da -
jezeli tak to wierce w drzwiach wiecej otworow wentylacyjnych lub
wymieniam dolna szybe na zaluzje.

AA

3. Data: 2010-06-27 11:47:48

Od: Pan Peresada <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

AA <...@...pl> napisał(a):

> [...]
>
>Obecnie doraznie pomaga nie zamykanie lazienki. Sprawdze czy to cos da -
>jezeli tak to wierce w drzwiach wiecej otworow wentylacyjnych lub

No ok, wentylacja rzecz zrozumiala, ale glazure tez mam wycierac po kazdej kapieli?
Bo mi grzyb sie nie osadza wszedzie, tylko wlasnie w samej kabinie...

4. Data: 2010-06-27 18:32:13

Od: "Marek P." <q...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ok, wentylacja rzecz zrozumiala, ale glazure tez mam wycierac po
> kazdej kapieli? Bo mi grzyb sie nie osadza wszedzie, tylko wlasnie w
> samej kabinie...

Jeśli masz dobrą wentylację uchylaj drzwi od prysznica.

5. Data: 2010-06-27 18:32:41

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkie srodki walki z grzybem to walka ze skutkami.
> Najlepiej poprawic wentylacje.

Stały tekst jak się nie ma nic do powiedzenia w temacie. Mam poprawić
wentylację? Mam zamontować wyciąg przemysłowy? Na razie mam duży wentylator
mechaniczny dwubiegowy pracujący 24 h tuż przy kabinie prysznicowej a i tak
grzyb potrafi się pojawić. To jest normalne w miejscu gdzie jest dużo wody
dostarczanej każdego dnia.
A po prostu trzeba czyścić co jakiś czas kabinę z użyciem chlorowych środków
by zabijać grzybnię.

6. Data: 2010-06-28 07:02:43

Od: "Marek P." <q...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest normalne w
> miejscu gdzie jest dużo wody dostarczanej każdego dnia.
> A po prostu trzeba czyścić co jakiś czas kabinę z użyciem chlorowych
> środków by zabijać grzybnię.

To nie jest normalne.
Ja mam wannę z prysznicem od 10 lat (fuga zamiast silikonu - wiatrak
elektryczny uruchamiany razem ze światłem) oraz prysznic (ok 8 lat) na
piętrze (silikon - bez wymuszonej wentylacji) i nie mam grama widocznej
pleśni . Ale zawsze mam ruch powiatrza w kabinie (uchylone drzwi)

7. Data: 2010-06-28 10:01:59

Od: Korupcjusz <k...@b...jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Peresada <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
chemia do jej
>natarcia i zapobiegajaca takim "wypryskom"?
>Bo dorazne likwidowanie np. Cifem pomaga tylko na chwile.

Norma. Tez to mam. ale od lat wycieram na biezaco i kabina jak nowa ciagle.
Gorzej brud w zakamarkach profili kabiny, nie mam patetntu jak do tego skutecznie i
wygodnie (bez kleczenia i dlubania godzinami w kabinie) podejsc.

8. Data: 2010-06-28 10:13:32

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Korupcjusz" <k...@b...jest.pl> wrote in message

> [...]
> skutecznie i
> wygodnie (bez kleczenia i dlubania godzinami w kabinie) podejsc.

ZOOM Amwaya i inne tej firmy.

9. Data: 2010-06-28 10:29:56

Od: MacAaron <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic:

> Stały tekst jak się nie ma nic do powiedzenia w temacie.

Bo to święta racja.

> Mam poprawić wentylację? Mam zamontować wyciąg przemysłowy?

Powinno wystarczyć udrożnienie kanału wentylacyjnego.

MacAaron

10. Data: 2010-06-28 11:05:54

Od: Korupcjusz <k...@b...jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

>"Korupcjusz" <k...@b...jest.pl> wrote in message

>ZOOM Amwaya i inne tej firmy.

A ten zoom jest lspszy od takiego cifa czy domestosa?

LAZENKA - jaka alternatywa dla plytek?
Chropowate kafelki - utrzymanie w czystosci
materiał na ścianę (w funkcji tapety)
Malowanie farba olejna ...i pozniej deszcz
frytkownica ktora lepsza