kamień w ekspresie do kawy

1. Data: 2001-07-29 20:08:22

Temat: kamień w ekspresie do kawy
Od: "CHANI" <c...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Jak zapobiec odkładaniu się kamienia w ekspresie do kawy ?
Kilku znajomych już mnie postraszyło, że po jakimś czasie
mój nowo zakupiony ekspres (ciśnieniowy) przestanie dobrze
działać z powodu kamienia. Da się temu zapobiec ?

Może przepuszczać przez niego wodę z jakimś środkiem chemicznym?
W instrukcji nic nie ma na ten temaat...
--
+-------------------------+----------------------+ ^(>o<)^
+-------------------------+----------------------+ .()( )().

1. Data: 2001-07-30 08:06:21

Temat: Re: kamień w ekspresie do kawy
Od: Wojciech Zimkowski <z...@a...ic.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

CHANI wrote:

> [...]
>
> Może przepuszczać przez niego wodę z jakimś środkiem chemicznym?
> W instrukcji nic nie ma na ten temaat...

Albo użyć odkamieniacza co jakiś czas (można kupić w większym
spożywczym, albo jakimś chemicznym), albo używać miękkiej wody. np
takiej z RO (odwrocona osmoza). Wody kupowanie w baniakach są przeważnie
twarde i nie ma siły na odkładanie się kamienia.

--
Wojciech Zimkowski

1. Data: 2001-07-30 09:41:36

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech Zimkowski <z...@a...ic.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...ic.com.pl...
> [...]
> takiej z RO (odwrocona osmoza). Wody kupowanie w baniakach są przeważnie
> twarde i nie ma siły na odkładanie się kamienia.

Podobna opinie uslyszalem od konserwatora ekspresu.
On proponowal nawet, zebym korzystal z kranowy zamiast buletkowych lub Daru
Natury.

Karol

1. Data: 2001-07-30 10:16:42

Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy przepuscic przez niego 10% roztwor octu. Działa jak odkamieniacz.

1. Data: 2001-07-30 14:45:12

Temat: Odp: kamień w ekspresie do kawy
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CHANI napisał

[...]
:
: Może przepuszczać przez niego wodę z jakimś środkiem chemicznym?

Ja odkamieniam czajnik bezprzewodowy w ten sposób, że gotuję w nim wodę z
dodatkiem całej torebeczki kwasku cytrynowego. Super sprawa - czajnik jak nowy.
Może spróbuj przepuścić wrzątek z kwaskiem cytrynowym przez ekspres. Nie
zapomnij potem dokładnie wypłukać.
Najlepiej całą operację przeprowadzać dość często, bo nie dopuści się w ten
sposób do narośnięcia kamienia-giganta.
Maja

1. Data: 2001-08-03 15:41:40

Od: pd <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"CHANI" <c...@c...org> wrote in news:3b646d50@news.vogel.pl:

> Jak zapobiec odkładaniu się kamienia w ekspresie do kawy ?

w instrukcji do mojego jest wręcz napisane, że conajmniej co pół roku
"parzyć" wodę z octem. (potem parę razy samą wodę, bo śmierdzi jak cholera,
pardon). i to działa!

pd

1. Data: 2001-08-05 19:08:32

Od: "Pawel" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Woda z octem jest najlepszym rozwiazaniem - nie wiem jak kwasek cytrynowy
ale obawiam się, że może tylko wybielać a nie rozpuszczać kamień. Nie wiem
jak w Polsce ale np. w Niemczech można kupić specjalny do tego celu środek
na bazie kwasu octowego.

Paweł

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%% Polski serwis Feng Shui - http://www.fu.pl/ %%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

1. Data: 2001-08-07 08:16:42

Od: "darekj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pawel <p...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9kk5g0$96j$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
> jak w Polsce ale np. w Niemczech można kupić specjalny do tego celu środek

W Polsce tż prawie w każdym większym sklepie z AGD.

--

Dariusz Jóźwiak

1. Data: 2001-08-07 08:37:40

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał

: Woda z octem jest najlepszym rozwiazaniem - nie wiem jak kwasek cytrynowy
: ale obawiam się, że może tylko wybielać a nie rozpuszczać kamień.

W moim czajniku rozpuszcza idealnie. Inaczej bym go przecież nie stosowała.
Maja

łóżko i materac z Ikei
POMOCY!!!!
Hydraulika -Usługi cały kraj