kamyki-kaktusiki

1. Data: 2002-04-27 10:01:20

Temat: kamyki-kaktusiki
Od: "Pawel Milewski" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Mam kilka kamyków i część zaczęła pękać u nasady korzenia?
Dlaczego?
Jak je prawidłowo uprawiać?
Z góry dziękuję GRANIA.

2. Data: 2002-04-27 12:45:23

Temat: Re: kamyki-kaktusiki
Od: "Conditor Caeli" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Milewski" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Cześć!
> Mam kilka kamyków i część zaczęła pękać u nasady korzenia?
> Dlaczego?
> Jak je prawidłowo uprawiać?
> Z góry dziękuję GRANIA.

Nie jestem do końca peiwen czy chodzi o te same "kamyki", o których myślę.
Ja nazywam je "dupami" i mają do siebie to, że z jednej "wychodzą" dwie
nowe. Pierwsza w czasie tego procesu pęka i powoli umiera... Dodam jeszcze,
że te dwie nowe, które u mnie się pojawiły podsypałem ziemią, żeby się ta
nie "gibały" i to był błąd - zgniły. Do momentu "rozdwojenia" traktowałem ją
na równi z kaktusami i żyła. Skoro się rozdwoiły to znaczy, że traktowałem
je dobrze...

3. Data: 2002-04-27 14:43:45

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Conditor Caeli wrote:

> [...]
> na równi z kaktusami i żyła. Skoro się rozdwoiły to znaczy, że traktowałem

Czy mowimy o Lithops? Najwazniejsze jest to, zeby zupelnie ich nie
podlewac od zakwitniecia (na jesieni) do czasu az sie pokaza mlode,
wlasnie z tych pekniec, generalnie od listopada do kwietnia, bo zgnija.
Potem mozna podlewac, ale lubia piaszczste kamieniste podloze z malym
dodatkiem prochnicy.
MB

pompa znaczy pąpa
duze iglaki rosna mi pieknie