kartofelsalat

1. Data: 2002-02-22 19:12:18

Temat: kartofelsalat
Od: "Czarny" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po dluzszej przerwie. Jak w temacie, moze ktos dysponuje typowo
niemieckim przepisem na salatke kartoflana. Cos mnie naszlo, a nie moge
dostac przepisu. Niby take proste, a jednak.
Pozdrawiam.Czarny

1. Data: 2002-02-22 19:30:36

Temat: Re: kartofelsalat
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Czarny" <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message news:
a5654v$o7v$...@n...tpi.pl...
> Witam po dluzszej przerwie. Jak w temacie, moze ktos dysponuje typowo
> niemieckim przepisem na salatke kartoflana. Cos mnie naszlo, a nie moge
> dostac przepisu. Niby take proste, a jednak.

Zanim sie nasi "Niemcy" odezwa... wydaje mi sie, ze to gotowane ziemniaki w
plasterkach + majonez + cos kwasnego, ale nie pamietam co... aha, i jajko na
twardo, nie ?

Ewcia
(tysz ciekawa)

--
Niesz !

1. Data: 2002-02-22 21:53:27

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niemieckim przepisem na salatke kartoflana. Cos mnie naszlo, a nie moge
> dostac przepisu. Niby take proste, a jednak.

Sa liczne warianty tej salatki, kiedys ten temat nieco zglebialem. Ale
rzeczywiscie ziemniaki, ogórek konserw, cebula, majonez...
Proponuje odwiedz strone:

http://www.kartoffelsalate.de

Pozdrawiam
Wok

1. Data: 2002-02-22 23:27:19

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

wariantów jest mnóstwo. Mi najbardziej smakuje kartofle w plasterki
(ciepłe, ale nie gorące, umundurowane i obrane), do tego skwarki, cebula
(surowa) i trochę aceto balsamico. Solaj i spieprzaj jak zwykle do smaku.
Żadnego majonezu. Pasuje toto np. do ryby.

Waldek

1. Data: 2002-02-23 07:07:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Feb 2002 00:27:19 +0100, waldemar z domu
<w...@t...de> wrote:

>wariantów jest mnóstwo. Mi najbardziej smakuje kartofle w plasterki
>(ciep?e, ale nie gor?ce, umundurowane i obrane), do tego skwarki, cebula
>(surowa) i troch? aceto balsamico. Solaj i spieprzaj jak zwykle do smaku.
>?adnego majonezu. Pasuje toto np. do ryby.
>
>Waldek

ja ten wariant tez baaaardzo lubie, ale w tym, co mi dawali jesc
byl bardziej vinegraitte niz sam ocet, ale boczek zeskwarkowany
(duze one najlepsze) i ta cebula (mozna dolozyc szczypioru dla
kolorku) to jest bajka. Jak na moj gust to pasuje do siebie i
juz.

U nas jest salatka kartoflana, wlasnie dosc ostra na octowo ,
jest do smazonych watrobek kurzych, jako ze sa SAME takie troche
iejakie i salatka z nich wyciaga i moc i wiecej smaku i w ogole

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-23 10:20:52

Od: "Czarek" <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baza i podstawa to zalewanie cieplych, ugotowanych w mudurkach i obranych
potem ziemniakow octem winnym, niekoniecznie balsamico, cala reszta to
interpretacje, ja dodaje szczypior, zielona pietruszke, czasem boczek a
czsem rybe ale wariantow jest tysiace popatrz w archiwum byl kiedys ten
watek, zreszta zaczety przeze mnie
Czarek

1. Data: 2002-02-23 15:43:50

Od: "Ziuty" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jadłam w Berlinie coś takiego;
5-6 ziemniaków ugotowanych w łupinach dzień wcześniej,
3 ogórki w occie, 1 surowy, 2 jabłka,
dużo zieleniny - ziel. pietruszka, koperek, szczypior,
majonez na pół z jogurtem, sól , pieprz,
Ziemniaki kroić na pół i w plastry, ogórki i jabłka w słupki, ach,
zapomniałabym , koniecznie 1 cebulę w kostkę, wymieszać wszystko z sosem i
doprawić do smaku, wskazane pół godziny w lodówce.
To ulubiona sałatka mojej rodziny, smakuje do wszystkiego, pozdrowienia -
Ania

1. Data: 2002-02-25 09:23:24

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ziuty schrieb:

> [...]
> doprawić do smaku, wskazane pół godziny w lodówce.
> To ulubiona sałatka mojej rodziny, smakuje do wszystkiego, pozdrowienia -

moja mama dodawała jeszcze ugotowaną (ale nie na śmierć) marchewkę i
groszek konserwowy. Ja tak nie lubię. Co do tego poprzedniego przepisu
(z octem) to vinaigrette się samo robi, jak dodajesz stopionego boczku
;-)

Waldek

1. Data: 2002-02-25 12:14:10

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wersja minimalistyczna z Aachen: ziemniaki w mundurkach obrane, potalarkowane
Ogórki konserwowe potalarkowane
sól, czarny pieprz świeżo mlety
majonez
odrobina wody octowej od ogorkow - niezbedne!!! wymieszac, oj jakie dobre!!!
BEZ CEBULI!!! Qd

1. Data: 2002-02-25 12:36:47

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldemar z domu napisal:

> [...]
> (surowa) i trochę aceto balsamico. Solaj i spieprzaj jak zwykle do smaku.
> Żadnego majonezu. Pasuje toto np. do ryby.

Ziemniaki w kostkę, cebula też, dużo koperku, suszona bazylia.
Sól i pieprz j.w., kilka kropli oliwy, też bez żadnego majonezu.

Krycha

Kremówka kokosowa-mniam:-))), ALe kalorim ma ho ho
Seler naciowy
ryba na złoto
P - ryba po serbsku
Szukam Niedrogiej Restauracji (baru) Hiszpańskiej w Warszawie