kasza jaglana

1. Data: 2001-10-22 20:36:46

Temat: kasza jaglana
Od: "Dorota" <d...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Jak ugotowac kasze jaglana zeby sie nie sklejala? Moja Mama, ktora gotuje
juz od kilkudziesieciu lat miala z tym problem (kasza byla posklejana i
twarda).
Czy znacie jakies fajne przepisy z ta kasza?
Nadmieniam, ze juz przegladnelam rozne strony kulinarne podawane na grupie i
wybor przepisow jest skromny.
Pozdrawiam
Dorota:-))

1. Data: 2001-10-23 08:23:36

Temat: Re: kasza jaglana
Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "Dorota" <d...@b...wroc.pl>:

> Jak ugotowac kasze jaglana zeby sie nie sklejala?

fakt. niełatwo.

spróbuj podprażyc na suchej patelni a potem na niewielkiej ilości
tłuszczu. i gotuj w nieco większej ilości wody niż tak jak "do
wchłonięcia". potem pod kocyk.

--
wojmat
"lepiej późno niż wcale"

1. Data: 2001-10-23 08:30:45

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dorota:-))
>
> mOJA BABCIA ROBILA KASZE JAGLANA ZE SLIWKAMI SUSZONYMI, O ILE PAMIETAM, SZLO
TAK: KASZA WYMIESZANA Z MASLEM I MLEKIEM (KASZA 1,MLEKO 2, MASLO JAKIE 2 LYZKI
TOPIONEGO) I ODROBINA SOLI, DO NACZYNIA ZAROODPORNEGO; WARSTWA KASZY, WARSTWA
SLIWEK SUSZONYCH ( Z PESTKAMI, A JAKZE), WARSTWA KASZY I DO PIEKARNIKA GDZIES
NA 1 GODZINE, DOBRE, ALE RACZEJ SKLEJONE. SPRÓBUJ GOTOWANIA " NA DUZEJ WODZIE",
JAK MAKARON ( WSYPAC NA WRZĄTEK, PGOTOWAC, ODCEDZIC, JA TAK WSZYSTKIE KASZE NA
SYPKO GOTUJE, OD RYZU POCZAWSZY NA GRYCZANEJ SKONCZYWSZY. qD

1. Data: 2001-10-23 09:57:23

Od: "Dorota" <d...@u...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, bedziemy probowac.
Dorota:-)

1. Data: 2001-10-23 17:20:01

Od: "Ana" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ugotowac kasze jaglana zeby sie nie sklejala? Moja Mama, ktora gotuje
> juz od kilkudziesieciu lat miala z tym problem (kasza byla posklejana i
> twarda).
Ponieważ dobrze mi wychodzi kasza jaglana w parowarze, sądzę że równie
dobrze można by spróbować gotować ją w garnku ustawionym na drugim garnku z
wrzącą wodą.
Znaczy najpierw zalać kaszę podwójną ilością wrzątku, pogotować chwilę pod
przykryciem, później ustawić na drugim większym garze wypełnionym wrzątkiem,
tak żeby ten mniejszy garnek z kaszą zanurzał się przynajmniej na kilka
centymetrów w gotującej wodzie.
Gotowałam tak kiedyś ryż, dopóki nie dostałam od mikołaja parowara...
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2001-10-23 20:15:54

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja ciocia wszystkie kasze gotuje w piekarniku, tzn. najpierw chwile
normalnie na palniku, a potem przykrywa i do piekarnika. zawsze wychodza
pyszne.

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-10-24 09:01:43

Od: Theli <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota wrote:

Czesc,
witam wszystkich po dosc dlugiej nieobecnosci i spiesze szybko z
przepisem. Bedzie to zapiekanka z kaszy jaglanej z warzywami, ktora
powstala jako improwizacja, a potem domownikom az sie uszka trzesly, tak
wcinali:)

> Czy znacie jakies fajne przepisy z ta kasza?

Gotujemy potrzebna ilosc kaszy, raczej zeby byla lekko niedogotowana. Do
formy zaroodpornej wsypujemy kasze, dodajemy warzywa (u mnie byly to
brokuly, marchewka i cebula), przyprawiamy sola, pieprzem, ziolami
(duzo). calosc musi byc dosc mocno przyprawiona, zeby nie wyszla mdla.
Podlewamy nieco rosolkiem, zeby kasa wciagnela jeszcze troche wilgoci,
posypujemy lekko serkiem i do piekarnika, az sie serek przyrumieni.
Chyba wszelkie wariacje sa dozwolone, wlasnie pomyslalam, ze mozna by
tez dodac pieczarki alb kielki soczewicy...

pozdrawiam,
Theli

1. Data: 2001-10-26 13:10:50

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...)

> SZLO
> LYZKI
> WARSTWA
> GDZIES
> WODZIE",
> KASZE NA
> >

> ....ojej...nie krzycz tak:-))))))
>
> pozdrawiam
> Beata:-)
>
> Et tu Brute???? ( caps mnie sie przypadkowo wlaczył, a burza jakby sie co
naprawde stalo, kasza sie przypalila laboco...) Qd

1. Data: 2001-10-26 13:11:41

Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

> [...]
KASZE NA
> SYPKO GOTUJE, OD RYZU POCZAWSZY NA GRYCZANEJ SKONCZYWSZY. qD

Jaka patelnia?
Znow jarmuz - surowka
ratunku!
szprotki w oleju
Co jedzono w pocz. p. pol. - wykopaliska - mizerii cd.