kiążka kucharska

1. Data: 2004-06-10 19:27:54

Temat: kiążka kucharska
Od: "jeanne76" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieję, że cosik mi polecicie. Dopiero zaczynam się wprawiać w sztuce
kulinarnej i niewiele potrafię. Dlatego szukam takiej ksiązki kucharskiej
która zawierałaby jakieś przepisy na w miarę proste i szybkie w
przygotowaniu dania.

--
jeanne76
"Absolutnie każdy człowiek jest zdolny do czynu, którego musiałby

1. Data: 2004-06-10 19:56:43

Temat: Re: kiążka kucharska
Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale mamy podobne nicki?!
Pozdrawiam Jeannette

1. Data: 2004-06-10 20:23:24

Od: "jeanne76" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeannette" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ale mamy podobne nicki?!
> Pozdrawiam Jeannette

Twoje od Żanetry pewnie a moje od Joanny :)

1. Data: 2004-06-11 07:09:28

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

jeanne76 wrote:
> [...]
> kulinarnej i niewiele potrafię. Dlatego szukam takiej ksiązki kucharskiej
> która zawierałaby jakieś przepisy na w miarę proste i szybkie w

Polecam "gotowe w 30 minut" wydawnictwa Reader's Digest. Bardzo ciekawe
przepisy, metody orientacji w kuchni, zeby gotowac sprawnie i
efektywnie, nawet metody szybkiego i efektownego ozdabiania potraw.

Ksiazka zawiera dzialy: przekaski i przystawki; salatki; ryby i owoce
morza; wolowina, baranina i wieprzowina; drob i dziczyzna; makarony, ryz
i kasze; dania glowne z warzyw; smakowite dodatki; desery, ciasta i
ciasteczka.

Uzywam tej ksiazki gdy zapraszam gosci, lub kiedy zwyczajnie nie mam
czasu na gotowanie, przepisow jest duzo, proste i naprawde smakowite (a
co najlepsze sprawiaja wrazenie superwyszukanych - goscie daja sie
nabrac ;)).

Mozna ja kupic albo przez internet: www.digest.com.pl albo bezposrednio
w salonie firmowym: W-wa, ul. Łucka 2/4/6

Od razu mowie, ze nie jestem pracownikiem tej firmy i nie znam nikogo,
kto tam pracuje ;) Po prostu jestem bardzo zadowolona z tej ksiazki.

Kot bogatszy o "Chleb i... viennoiseries", jak przetlumaczyc to
viennoiseries? Po prostu pieczywo? No w kazdym razie olsniona jestem,
cudnosci w tej ksiazce... Po wyprobowaniu przepisy bede wrzucac.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-06-11 07:31:53

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jeanne76" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kulinarnej i niewiele potrafię. Dlatego szukam takiej ksiązki kucharskiej
> która zawierałaby jakieś przepisy na w miarę proste i szybkie w

Ja polecam nieśmiertelną "Kuchnię polską" - od prostych do skomplikowanych
dań, przykładowe jadłospisy na różne pory roku, spis co w kuchni powinno
być, tabele z wartościami odżywczymi, opisy wprowadzające na początku
każdego działu jak co się robi w jakiej temperaturze i za pomoca czego, jak
się co nazywa itp.
Naprawdę warto mieć tę książkę w kuchni.

Sowa - co dostała takową w posagu od mamy.

1. Data: 2004-06-11 08:13:27

Od: "jeanne76" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest tak, że prawie nie znam się na gotowaniu (lepiej mi praca cukiernika
wychodzi). We wrześniu szczęśliwą mężatką zostanę i gotowanie musi przestać
być mi obce. :)

1. Data: 2004-06-11 08:17:42

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "jeanne76" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> sztuce
>
> Ja polecam nieśmiertelną "Kuchnię polską" -

A ja podpisuję się pod tym wszystkimi czrema nogami. Kuchnia Polska jest
obowiązkowa. Jeszcze mnie nie zawiodła.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-06-11 08:46:33

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cukiernika
> wychodzi). We wrześniu szczęśliwą mężatką zostanę i gotowanie musi

Musi? A przyszły mąż już umie gotować?
:)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-06-11 10:34:26

Od: "jeanne76" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Musi? A przyszły mąż już umie gotować?
> :)
> Pozdrawiam, Agata

On z tego co wiem świetnie zmywa, robi dobre naleśniki i jest wielce pomocny
w obieraniu warzyw i to by było na tyle.

1. Data: 2004-06-11 11:01:32

Od: "eM" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

"jeanne76" <j...@g...pl> sie ladnie przyznala:

> szukam takiej ksiązki kucharskiej
> która zawierałaby jakieś przepisy na w miarę proste i szybkie w
> przygotowaniu dania.

Postanowilam Cie tytulami nie zarzucac, a jedynie podpowiedziec Ci, czym ja
sie kieruje, gdy buszuje w ksiegarni czy bibliotece. Otoz kazda ksiazka musi
(po prostu musi, nie da sie inaczej, gdy jestes poczatkujaca) zawierac
zdjecie, przynajmniej w proporcji 1:1, choc moze byc kilka fotografii do
jednego przepisu. Tak sie sklada, ze mimo wrodzonego gadulstwa, chyba jednak
jestem wzrokowcem i bardzo mi to pomaga, jak *widze*, do czego efekt
papraniny w kuchni ma doprowadzic. Oczywiscie, w miare postepow, jako
kucharz zaawansowany, bedziesz mogla *wyobrazic* sobie przepis bez zdjecia,
wystarczy Ci lista skladnikow. Mistrzem zostaniesz, jak zaczniesz nosem
krecic i cudze przepisy poprawiac :-)

Niektorzy autorzy czy wydawnictwa dbaja o to, by podpowiedziec z czym co
podac, co tez jest uzyteczne przy braku doswiadczenia i wynikajacym z tego
czesciowym paralizu novis trivialis ;-)

Tradycyjna polska kuchnia Ci sie przyda, bo tak to juz jest, ze mimo podrozy
kulinarnych do stolow srodziemnomorskich, chinskich i ostrych indyjskich i
innych jakichs tam, to od czasu do czasu nie ma jak polska mizeria, zrazy,
kluski slaskie czy babka piaskowa lub mazurek :-), zwlaszcza jak Ci sie w
rodzinie steskniony emigrant lub "patriotyczny" cudzoziemiec przy stole
pojawi, albo jak wrocisz z przydlugawego urlopu ;-), z ktorego sobie
przywieziesz obcojezyczna ksiazke kucharskia, co Ci psyche podbuduje,
ale reszte pieniedzy na tlumacza wydasz - przysieglego, bo innemu
beginner nie zaufa ;-)

A na pocieche Ci powiem tyle, ze u mnie ksiag sterta, a i tak mam
szczescie jak srednio jeden-dwa przepisy warte grzechu w jednej ksiazce za
wlasna krwawice kupionej znajde. Lubie ksiazki kucharskie, bo mnie
inspiruja i daja poczucie wiedzy (no bo ja przeciez mam starannie ustawiona
na widoku - na polce), ale idealnej jeszcze nie znalazlam. Jak rano wstane
prawa noga i mi mleko nie wykipi, to od razu jestem pewna, ze kiedys sama
cos wreszcie napisze ;-)

Zazwyczaj i tak gotuje to, co na pozolklych i oblepionych karteczkach mam
przepisane od dwoch Babci, jednej Mamy i Jej Wszystkich Kolezanek z Pracy
(znaczy sprawdzone). Oprocz tego kilka przepisow z internetu, czyli z
*tutaj*. A tutaj to ja jestem codziennie.

Ktos to jeszcze czyta?

eM, zdumiona niezmiernie

[ot] antresola
Przykry zapach kalafiora