nowicjuszka

1. Data: 2004-06-10 23:01:27

Temat: nowicjuszka
Od: "Basia Chmiel" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Przeczytałam w jednej z wypowiedzi, że jako nowicjuszka muszę się wkupić.
Jestem dopiero początkującą kucharką, więc nie wiem, jak mi to wyjdzie!!!
Polecam sałatkę z tuńczyka (choć pewnie było ich tu już ponad 1000 - w
każdym razie mam szczere chęci!!!):

SAŁATKA Z TUŃCZYKIEM I KUKURYDZĄ

Składniki dla 4 osób:

250 g makaronu

200 g tuńczyka w oleju

1 pęczek szczypiorku

1 czerwona papryka

125 g kukurydzy z puszki

sok z cytryny

3 - 4 łyżki majonezu

czarny mielony pieprz

sól do smaku

1) Makaron ugotuj w lekko osolonej wodzie zgodnie z przepisem podanym
na opakowaniu (musi być lekko twardawy i sprężysty). Odcedź w sicie, a
następnie przełóż do dużej salaterki. Makaron polej olejem z puszki z
tuńczykiem, całość starannie wymieszaj i odstaw do ostygnięcia.

2) Paprykę pokrój w paski. Tuńczyka rozgnieć widelcem. Szczypiorek
drobno posiekaj. Do salaterki przełóż pokrojoną paprykę, szczypiorek,
kukurydzę z puszki, całość skrop sokiem z cytryny, wymieszaj. Przed podaniem
przypraw sałatkę majonezem, solą i pieprzem. Udekoruj drobno posiekaną
zieleniną - koperkiem lub pietruszką, w zależności od upodobań.

Pozdrawiam

Basia

1. Data: 2004-06-10 23:30:37

Temat: Re: nowicjuszka
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 11 juin 2004 ŕ 01:01:27, Basia Chmiel a écrit :

> Witam!
> Przeczytałam w jednej z wypowiedzi, że jako nowicjuszka muszę się wkupić.

To takie legendy usenetowe :)

> [...]
> następnie przełóż do dużej salaterki. Makaron polej olejem z puszki z
> tuńczykiem, całość starannie wymieszaj i odstaw do ostygnięcia.

Bardzo ciekawa sztuczka, musze wyprobowac. Nb zawsze sie zastanowialam
co zrobic ciekawego z oleju z "rybek" (tunczyk, sardynki...) oprocz,
oczywiscie, wyjadania chlebkiem :-)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-11 00:02:03

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Chmiel wrote:

> Witam!
> Przeczytałam w jednej z wypowiedzi, że jako nowicjuszka muszę się wkupić.

Witaj, Basiu,
To raczej legenda, ale przepis sie przyda. Od czasu do czasu robimy tu przeglad
ukochanych salatek i przypuszczam, ze i Twoja tam sie znajdzie.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-06-11 07:27:55

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Witaj, Basiu,
> To raczej legenda,

Czemu legenda?
Bardzo ładny zwyczaj - wystarczył trol matołek i już się tak wszyscy
powystraszali?
Bez przesady.

Wkupne jak widać całkiem smakowite wychodzą.

Sowa - co tuńczyka niestety nie ten tego, ale wkupne ładne i Basi wielkie
dzięki za nie. :-)

1. Data: 2004-06-11 08:00:20

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przeglad
> ukochanych salatek i przypuszczam, ze i Twoja tam sie znajdzie.
Żadna legenda, to poprzednia koteria traktująca prk jak swój własny folwark
(obecnie wszyscy siedzą pod tym adresem
http://groups.yahoo.com/group/nowakuchnia/ ) wymuszała na każdym ten
prowincjonalny obyczaj. Teraz nie ma ich, bo siedzą pod wskazanym adresem i
wreszcie grupa stała się otwarta. Każdy może tu napisać bez obawy, że go
kwoki zadziobią. Nawet Ti'Ana przestała się bać napisać.
" robimy tu przegląd" - kto to jest to my. Znowu macie nawrót zawrotów
głowy?
mruczek

1. Data: 2004-06-11 10:43:13

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

mruczek:

> " robimy tu przegląd" - kto to jest to my. Znowu macie nawrót zawrotów

dodałeś za dużo pieprzu do tuńczyka. Znaczy pieprzysz cały czas.

Waldek

1. Data: 2004-06-11 15:28:39

Od: "Basia Chmiel" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za miłe przyjęcie!!

Pozdrawiam

Basia

1. Data: 2004-06-14 10:02:14

Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mruczek <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> kwoki zadziobią. Nawet Ti'Ana przestała się bać napisać.
> " robimy tu przegląd" - kto to jest to my. Znowu macie nawrót zawrotów

??? ale o co chodzi?
Hania, co to tam sie nie boi pisac...ale moze by sie bala, gdyby
wiedziala...rotfl

kiążka kucharska
[ot] antresola
Przykry zapach kalafiora