Sernik na zimno bez jaj?

1. Data: 2004-06-11 09:11:59

Temat: Sernik na zimno bez jaj?
Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)

Mam 1/2 kg twarogu mielonego (Turek), ktory musze zuzyc. Najchetniej
zrobilabym sernik na zimno. Czy znacie jakis przepis bez dodatku jaj, bo
wolalabym nie jesc surowych? Do tego mam truskawki, wiec mam nadzieje na
pyszny sernik :).
Jeszcze jedno, jesli chodzi o surowe jaja, czy zeby ustrzec sie salmonelli
wystarczy jaja umyc i sparzyc?

Ewentualnie poprosze o przepisy na sernik pieczony z 1/2 kg twarogu, ale
prosze niezbyt pracochlonny, bo ja na tzw. ostatnich nogach jestem ;). A
dzidzia na swiat sie nie spieszy...

Pozdrawiam i z gory dziekuje,

Ania

1. Data: 2004-06-11 10:40:46

Temat: Re: Sernik na zimno bez jaj?
Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

Mam sernik na zimno, ale jednak z jakami. Na wszelki wypadek napiszę. Nie
przemęczaj się, zrób po prostu serniczek w malakserze - spulchni się dośc
dobrze bez jajek. Utrzyj odrobinę masła z cukrem pudrem, dodaj ser, trochę
truskawek i galaretkę rozpuszczoną w minimalnej ilości wody. Wyłóż na
biszkopty, na wierzch daj owoce i zalej galaretką - taki pseudo sernik
leguminkowy powinien być smakowity.
Salmonella z tego co pamiętam znajduję się (jeśli jajko jest zakażone) w
żółtku. I najbardziej narażeni są ci, którzy spożywają jajka kacze.

Sernik na zimno z jajkami (z dawnych lat)
2 serki homogenizowane - nikt sie tym nie przejmował tylko mielił zwykły ser
w malakserze
30 dkg cukru pudru
3 jajka
4-5 łyżeczek żelatyny
1/2 margaryny (! to były dawne czasy)
olejek
2 galaretki
1 szkl. mleka
biszkopty

Z żółtek, margaryny i cukru utrzeć jednolitą masę + serek + wanilie.
Żelatynę namoczyć w małej ilości wody. Mleko zagotować + żelatynę, chwilę
pogotować. Do utartej masy dodać schłodzoną lekko żelatynę, olejek. Z białek
ubić sztywną pianę, dodać do masy. Dno tortownicy wyłożyć biszkoptami, na
to wyłożyć pół masy. Włożyć do lodówki. Na zastygłą masę wylać 1 galaretkę.
Po zastygnięciu powtórzyć: druga część masy, druga galaretka. Można na
wierzch dać czekoladę.

1. Data: 2004-06-11 10:58:46

Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam sernik na zimno, ale jednak z jakami. Na wszelki wypadek napiszę. Nie
> przemęczaj się, zrób po prostu serniczek w malakserze - spulchni się dośc
> dobrze bez jajek.

Wyglada bardzo ladnie :). Sprobuje zrobic tak, jak napisalas. Dziekuje :).

Pozdrawiam,
Ania

nowicjuszka
kiążka kucharska