kiedy sadzic czarna rzodkiew?

1. Data: 2005-01-27 03:33:53

Temat: kiedy sadzic czarna rzodkiew?
Od: Slawek Ceglarek <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

uwielbiam czarna rzodkiew ale od kilku lat mi nie wychodzi. kielkuje
ladnie ale zawsze wybija w pedy kwiatowe. jak temu zapobiec? podobno
trzeba ja wysiac w odpowiedniej porze roku, tylko nie wiem kiedy.
prosze o dorade i z gory dziekuje.
slawek

2. Data: 2005-01-27 07:45:41

Temat: Re: kiedy sadzic czarna rzodkiew?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:u0ogv01l71b0c35qtrcqiqp68nhm0l1625@4ax.com Slawek
Ceglarek <s...@h...com> napisał(a):

> [...]
> ladnie ale zawsze wybija w pedy kwiatowe. jak temu zapobiec? podobno
> trzeba ja wysiac w odpowiedniej porze roku, tylko nie wiem kiedy.

Hejka. Sąsiadka uprawia rzodkiew i nas nią częstuje jesienią. :-) Nigdy
się nie skarżyła na masowe wybijanie w pędy kwiatowe. U niej rzodkiew rośnie
dość rzadko w rzędzie.
Należy dobrać odmianę o odpowiednio długim okresie wegetacji. Odmiany na
użytek letni sieje się w kwietniu, na zbiór jesienny i zimowy - w lipcu.
Nasiona sieje się na głębokość około 2 cm. Dla odmian wczesnych odległość
rzedów wynosi 15 cm. po przerwaniu rośliny pozostawia się co 6 - 8 cm., dla
odmian późnych odległość rzędów wynosi 20 - 25 cm. po przerwaniu 10 - 12 cm.
Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

3. Data: 2005-01-27 21:45:22

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Slawek Ceglarek" <s...@h...com> napisal w wiadomosci
> [...]
> ladnie ale zawsze wybija w pedy kwiatowe. jak temu zapobiec? podobno
> trzeba ja wysiac w odpowiedniej porze roku, tylko nie wiem kiedy.

Zakupilem wczoraj. Nasonka z Ozarowa.
Rzodkiew Murzynka POL
(Raphanus sativus var. niger)
Pisza: wysiewac do gruntu od czerwcu do sierpnia.
Zbiór od wrzesnia do pazdziernika.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2005-01-27 21:50:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ctbn9s$hd0$1@news.onet.pl skryba ogrodowy
<z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> Rzodkiew Murzynka POL
> (Raphanus sativus var. niger)
> Pisza: wysiewac do gruntu od czerwcu do sierpnia.

Hejka. No to poczekasz kilka miesięcy z tym siewem. :-)
Pozdrawiam stagnacyjnie Ja...cki

5. Data: 2005-01-27 22:43:48

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:ctbn9s$hd0$1@news.onet.pl skryba ogrodowy

> Hejka. No to poczekasz kilka miesięcy z tym siewem. :-)
> Pozdrawiam stagnacyjnie Ja...cki

Nie będę. Poeksperymentuję.
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

6. Data: 2005-01-29 05:01:55

Od: Slawek C. <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za info. jak widac z waszych listow ze mam troche czasu na
zakup nasion ;-)
sprubuje wysiac w czerwcu - miejmy nadzieje ze tym razem sie uda
slawek

On Thu, 27 Jan 2005 23:43:48 +0100, "skryba ogrodowy" <z...@o...pl>
wrote:

>Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości