kiedy solic

1. Data: 2005-06-18 13:40:56

Temat: kiedy solic
Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rosół? I czy ma to jakieś znaczenie?

Pozdrawiam
Tomaso

2. Data: 2005-06-18 13:53:42

Temat: Re: kiedy solic
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasoburkaso wrote:

> rosół? I czy ma to jakieś znaczenie?
>
> Pozdrawiam
> Tomaso

Teoreycznie tak - osmoza itp. Chodzi o wyciągnięcie substancji smakowych
z mięcha rosołowego - zatem powinno się solic na koniec.
W praktyce - przy tak minimalnych stężeniach soli, jakie się stosuje w
celach smakowych - nie sądzę, aby miało to większe znaczenie (no
chyba,ze ktoś ma tak delikatne podniebienie, że pozna, jakie pióra miała
kura na ten rosół :)

sadyl

3. Data: 2005-06-18 14:49:22

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-06-18 15:40:56 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *tomasoburkaso* skreślił te oto słowa:

> rosół? I czy ma to jakieś znaczenie?

Pod koniec, kiedy już rosół jest rosołem, a nie wodą, i jestem w stanie
spróbować jak smakuje :)

--
Lia

4. Data: 2005-06-18 18:06:03

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
A ja odwrotnie niż przedpiścy - solę na początku. Mięso gotowane w osolonym
wywarze jest o niebo smaczniejsze, niż takie, co to gotuje się w "słodkiej"
wodzie.

waldek
===

5. Data: 2005-06-18 18:30:27

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek <x...@o...pl> wrote:
> A ja odwrotnie niż przedpiścy - solę na początku. Mięso gotowane w osolonym
> wywarze jest o niebo smaczniejsze, niż takie, co to gotuje się w "słodkiej"
> wodzie.

Bo tak właśnie trzeba robić chcąc ugotować smaczne mięso - zupełnie
odwrotnie niż dobry rosół. Mięso do zjedzenia - do osolonego wrzątku, mięso
na rosół - do zimnej wody, gotujemy powoli, solimy na końcu.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

6. Data: 2005-06-18 19:11:53

Od: dogma25 <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasoburkaso napisał(a):
> rosół? I czy ma to jakieś znaczenie?
>
> Pozdrawiam
> Tomaso
ja w zasadzie sole na koncu...inne przyprawy tez na koncu
dodaje...czekam, az caly rosol przejdzie smakiem mieska i zieleniny...
ale mysle, ze to zalezy od indywidualnych upodoban...
pozdrawiam
dogma

7. Data: 2005-06-18 22:08:44

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> wywarze jest o niebo smaczniejsze, niż takie, co to gotuje się w "słodkiej"

Ja zazwyczaj takoż.
Co prawda mieśo z rosołu otrzymuje Helmut, ale po drodze zahacza o moje
zeby - a nie lubie niesolonego

sadyl

8. Data: 2005-06-18 22:39:35

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jastrzebski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:d91p83$9mj$1@news.lublin.pl...

> [...]
mięso
> na rosół - do zimnej wody, gotujemy powoli, solimy na końcu.
Czy to odpowiedź dla mnie? Wszak nic o temperaturze wody nie pisałem.

waldek
===

9. Data: 2005-06-20 15:14:27

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to sobota, 18 czerwca 2005 15:40 użytkownik
tomasoburkaso, sącząc kawkę, wyklepał:

> rosół? I czy ma to jakieś znaczenie?
>
> Pozdrawiam
> Tomaso

Ja solę na końcu. A to dlatego, że rosół w trakcie gotowania traci trochę na
objętości (paruje po prostu) i posolony na początku może się okazać
przesolony na końcu.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

10. Data: 2005-06-20 15:57:42

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek <x...@o...pl> wrote:
> osolonym
> "słodkiej"

> mięso
> ===
> Czy to odpowiedź dla mnie? Wszak nic o temperaturze wody nie pisałem.

Wszak pisałeś o czasie solenia. Po prostu uzupełniłem informację o
temperaturę wody - jedno i drugie ma znaczenie. Specjalnie dla Ciebie rozbiję
na dwa punkty:

1. Aby dostać dobry rosół - solimy pod koniec gotowania, aby dostać dobre
mięso - solimy na początku.

2. Aby dostać dobry rosół - mięso wrzucamy do zimnej wody, aby dostać dobre
mięso - wrzucamy je na wrzątek.

Teraz jasne?

Pedro.

--