kiszeniny z Rusi...

11. Data: 2005-05-10 10:42:32

Temat: Re: kiszeniny z Rusi...
Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> napisał w
wiadomości news:d5q2lc$bs5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Cheremsha - to odrostki czosnku. Kiedys sporo tego marynowalem :-) Z
> czosneczkiem!

A nie czasem "czosnek niedżwiedzi" taka roslinka leśna??

Marek

12. Data: 2005-05-10 11:00:09

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU

napisał w wiadomości news:d5q3it$mub$1@news.lublin.pl...

> Użytkownik "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> napisał w
> wiadomości news:d5q2lc$bs5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> >

> A nie czasem "czosnek niedżwiedzi" taka roslinka leśna??
>
> Marek

...deptak w Kudowie Zdroj (idac w strone fontanny) az pachnie tym
"czosnkiem"...

agataw

13. Data: 2005-05-10 11:54:13

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 May 2005 12:14:40 +0200, Waldemar Krzok
<w...@c...de> napisał:

> a na jakim rynku? Bo następnym razem to się bym też tam wybrał.

Bylem wielokrotnie, ale zawsze wożony. I przyznam ze nie jestem w stanie
"rozebrać się" w topografii tego miasta.Więc nie potrafie wskazać.
Ale jak juz będziesz i będziesz mial okazję, każ sie zawieźć do
tamtejszego episkopatu lub siedziby moskiewskiego oberpopa.
W klasztornych zabudowaniach jest "restoran", wejscie za rezerwacją.
Kuchnia powalająca, takiej jakosci juz nie zobaczylem nigdy potem,
i juz pewnie nie zobacze.
Pielmieni różne, grzybki, rybki w sosach, rydze, pieczenie, dziczyzny..
Tylko duza ilosc jakiejś oryginalnej samogonki w polaczeniu z kwasem
chlebowym pozwoliła spróbować tych specjałow na zasadzie " wszystkiego po
trochu"

14. Data: 2005-05-10 12:11:53

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Golo wrote:

> [...]
> Tylko duza ilosc jakiejś oryginalnej samogonki w polaczeniu z kwasem
> chlebowym pozwoliła spróbować tych specjałow na zasadzie " wszystkiego

spróbuj się dowiedzieć, gdzie ten rynek, bo na tych rynkach, gdzie
bywałem (kalcowaja/Mytyszczi i ismailowo) to raczej nic ciekawego nie było.
No i jak zarezerwować ten pop-restoran też by się przydało dowiedzieć.
Bo do klasztoru wstąpić mogę, ale tylko po to, by coś zjeść ;-)
Na razie mam przerwę w wyjazdach do Moskwy przynajmniej do września, ale
potem to bym coś zjadł ;-)

Waldek

15. Data: 2005-05-10 12:32:43

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 May 2005 14:11:53 +0200, Waldemar Krzok
<w...@c...de> napisał:

> spróbuj się dowiedzieć, gdzie ten rynek, bo na tych rynkach, gdzie
> bywałem (kalcowaja/Mytyszczi i ismailowo) to raczej nic ciekawego nie
> było.

To nie będzie trudne akurat, niech no tylko Rosja wytrzeźwieje po swięcie.
jak znam zycie to sie zejdzie do przyszlego poniedziałku:)

> No i jak zarezerwować ten pop-restoran też by się przydało dowiedzieć.

A ten kontakt mi sie urwał, żałuję, jest nie do odtworzenia.Ale popytaj,
bo warto. Podaja do stołu klerycy, oryginalni:) Ale to akurat nie jest
tam najważniejsze.Osietryna zapiekana z grzybami....
delikatnie pielemnienie...rozkoszny w smaku chleb.. ech... po co nam
ta pamieć??? tylko krzywda:)).
Ale skoro juz przy temacie jestesmy...cudzoziemiec który byl
w Związku Radzieckim nie jest w stanie nawet sobie wyobrazić,
jakie kolosalne zmiany zaszly tam w gastronomii.Ceny co prawda
kosmiczne są, ale smaki niepowtarzalne.Jakosc potraw, wystrój
wnętrz i wysoka kultura obsługi bije niejeden lokal w Europie zach...

16. Data: 2005-05-10 12:59:03

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marek W."
<U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU

> ...deptak w Kudowie Zdroj (idac w strone fontanny) az pachnie tym
> "czosnkiem"...

No właśnie...przypominam sobie odcinek Makłowicza w którym przyrzadzał
czeremsze...
i było to badz co badź w Karpatach...
A mówił że to roslinka dosc popularna w Austrii i Niemczech...
W kazdym badż razie w lasach mojej okolicy to nie występuje...sa
zawilce..konwalie...ale nie czeremsza..

Marek

17. Data: 2005-05-10 13:09:37

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> napisał w
wiadomości news:d5qc4p$105$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie wiem jaki to czosnek, ale zbieralem to u siebie na daczi.

A u mnie na daczi nie rastut takoje...:(

Marek

18. Data: 2005-05-10 13:10:08

Od: "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2005-05-10 15:40:50

Od: "Julita Cygan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A co dopiero mowic o pomidorach marynowanych....
>
> a moja babcia kiedyś dawno temu kisiła zieloną sałatę, całe główki takie
niewyrośnięte jeszcze mocno, rewelacja...a może kiedyś sama tak spróbuję,
tylko nie wiem czy mi wyjdzie taka sama
sorki, że się tak wtrąciłam bez przywitania, co niniejszym czynię, ale tak
się naczytałam, że aż ślinka ....
pozdrawiam Julita

20. Data: 2005-05-10 20:44:11

Temat: Jak z Rusi to ja bojkotuje;-)...
Od: "MirekM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[P] Ciasto kruche z rabarbarem i budyniem
Tiramisu spod telegrafa - nie mylić z zasłupiem (i rozżalone OT)
Pascal w TVN - jakich uzywa naczyn?
kuchnia gazowa
Rosol skisl podczas burzy