kładzione? a może nie do końca...?

1. Data: 2003-08-12 14:22:37

Temat: kładzione? a może nie do końca...?
Od: "Piotr Antolak" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj mimo wilczego apetytu zamiast zjeść coś na szybko zmusiłem się na
spędzenie 1,5 w kuchni przyrządzając obiad podobny do posiłku kiedyś
zjedzonego w restauracji w Wilanowie. Jadłem tam coś takiego jak kluski
kładzione, ze chrupką skórka - taką jak frytki -z sosem myśliwskim.
Tak więc zabrałem się za ścieranie ziemniaków, dodałem trochę mąki i jajo,
sól, pieprz. Potem , łyżką stołową formowałem kluski i kładłem je do
osolonego wrzątku. Wyjmowałem kluseczki jak tylko wynurzyły się na wierzch.
Po wystudzeniu całość podsmażyłem. Niestety nie było to to, co było mi dane
jeść kilka lat temu. Czy może ktoś mi powiedzieć co zrobiłem źle?

1. Data: 2003-08-12 14:25:20

Temat: Re: kładzione? a może nie do końca...?
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-12 16:22:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Piotr Antolak* skreślił te oto słowa:

> [...]
> Po wystudzeniu całość podsmażyłem. Niestety nie było to to, co było mi dane
> jeść kilka lat temu. Czy może ktoś mi powiedzieć co zrobiłem źle?

Moze w Wilanowie były zapiekane w piekarniku - stad ta skórka chrupiąca?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

1. Data: 2003-08-12 14:46:48

Od: "maggio" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Antolak" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jadłem tam coś takiego jak kluski
> kładzione, ze chrupką skórka - taką jak frytki -z sosem myśliwskim.
>Mówisz pewnie o tzw dufinkach (spolszczenie). Wklejam coś z archiwum z
dyskisji ze stycznia 200
<cyt>
Natomiast st takze "pommes de terre dauphine": puree z kartofli
uformowane w kulki zmieszane z ciastem ptysiowym, uformowane w kule, i
usmazone w glebokim tluszczu.
Wladyslaw
<cyt>
A jeden z przepisów jest tu
http://www.republika.pl/kuchniadomowa/dj01.html
maggio

1. Data: 2003-08-12 14:48:26

Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2003-08-12 16:22:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> przyrody grupowicz *Piotr Antolak* skreślił te oto słowa:

> Moze w Wilanowie były zapiekane w piekarniku - stad ta skórka chrupiąca?

A ja sadze, ze trzeba je smazyc w glebokim tluszczu. Spotkalam sie kiedys z
przepisem na "frytki" makaronowe, w ktorym makaron po ugotowaniu nalezalo
usmazyc wlasnie w goracym, glebokim tluszczu, tak jak frytki.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-08-12 14:51:49

Od: "maggio" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A ja sadze, ze trzeba je smazyc w glebokim tluszczu. Spotkalam sie kiedys
> przepisem na "frytki" makaronowe, w ktorym makaron po ugotowaniu nalezalo
> usmazyc wlasnie w goracym, glebokim tluszczu, tak jak frytki.
A Tobie Aniu pokazuję język!
maggio

1. Data: 2003-08-12 20:51:48

Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A Tobie Aniu pokazuję język!
> maggio

IMO ziemniaki dauphine nie przypominaja kluskow kladzionych, no ale to juz
niech rozsadzi autor zapytania.

Pozdrawiam,
Godmother

1. Data: 2003-08-12 21:58:32

Od: "olka" <o...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kładzione, ze chrupką skórka - taką jak frytki -z sosem myśliwskim.
> Tak więc zabrałem się za ścieranie ziemniaków, dodałem trochę mąki i jajo,

moze za malo dodales maki ? i ci sie na patelni rozsypaly?

> [...]
dane
> jeść kilka lat temu. Czy może ktoś mi powiedzieć co zrobiłem źle?

hmm wydaje sie ze wszytko dobrze ale zeby sie dobrze podsmazyly musiusz je
chyba na
goracy tluszcz(smalec) wrzucic i dluzej podmsarzasz z jednej strony az sie
zarumienia dopiero pozniej je mieszasz tak aby ich nie rozwalic za bardzo...

hmm ja tak robie i mi sie podsmazaja....

pozdrawiam olka

Książki o historii kultury kulinarnej (długie)
Mam ochote za dobra zupe...
Programy kucharskie w internecie!!!
Ciasto kruche
Jak zrobić orzechówkę ?