klej do klejenia tworzywo szt. płyta wiórowa

1. Data: 2004-09-29 10:37:55

Temat: klej do klejenia tworzywo szt. płyta wiórowa
Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakim klejem przykleić tworzywo sztuczne z płyty wiórowej, tak by
połączenie było trwałe? Chodzi o to, że w drzwiach szafy jest zrobione
wyżłobienie, w które ma być wciśnięty element z tworzywa szt.(górna
prowadnica tych drzwi), ale niestety po wciśnięciu tego okazuje się, że
nie jest to zbyt trwałe, a są to drzwi przesuwne z lustrem, więc chcę
uniknąć sytuacji, że po jakimś czasie spadną...

--
.:: sjf ::..
"Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"

1. Data: 2004-09-29 10:40:19

Temat: Re: klej do klejenia tworzywo szt. płyta wiórowa
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości
> [...] Jakim klejem przykleić tworzywo sztuczne
> z płyty wiórowej

Ogólnie klejem montażowym, ale...

> [...] ma być wciśnięty element z tworzywa szt.(górna
> prowadnica tych drzwi), ale niestety po wciśnięciu
> tego okazuje się, że nie jest to zbyt trwałe[...]

...czy to nie powinno być czymś przykręcane albo wsuwane w odpowiednio
wyprofilowany otwór, żeby uniemożliwić wypadnięcie?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-09-29 10:50:45

Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia niejaki(a) Hanka Skwarczyńska wstukal(a) byl(a) co
nastepuje...:
> Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości

> ...czy to nie powinno być czymś przykręcane albo wsuwane w odpowiednio
> wyprofilowany otwór, żeby uniemożliwić wypadnięcie?

no właśnie oryginalnie nie jest wkręcane, a jedynie wciskane, wygląda to
tak, że na tym elemencie z tworzywa są wkoło takie powiedzmy wypustki,
które w zamierzeniu miały pewnie zapewniać pewne mocowanie, ale jednak
są nieco luźne, dlatego pomyślałem, żeby na wszelki wypadek przykleić
myślałem, też żeby przykręcić jednak wkrętami do drewna, ale wyżłobienie
jest zrobione głęboko w drzwiach tak, że pozostaje jakieś 5 mm i po
wkręceniu wkrętów może się okazać, że pojawią się z drugiej strony drzwi :((

1. Data: 2004-10-04 14:43:44

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest zrobione głęboko w drzwiach tak, że pozostaje jakieś 5 mm i po
> wkręceniu wkrętów może się okazać, że pojawią się z drugiej strony drzwi
:((

To moze krotsze wkrety? Sa bardzo roznych dlugosci.

wiem ze to idiotyczne ale ja uwazam ze lepiej zasugerowac nawet oczywistosc.

musta

1. Data: 2004-10-04 20:08:06

Od: Jack Houseman <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta wrote:

> [...]
>
> To moze krotsze wkrety? Sa bardzo roznych dlugosci.
>
> wiem ze to idiotyczne ale ja uwazam ze lepiej zasugerowac nawet

Z dobrych klejow to ja polecalbym Distal lub UHU plus epoxy - kleje
dwuskladnikowe. Najlepiej w wydaniu rapid czy 5min (chodzi o czas
schniecia). Trzymaja jak diabli (przyklejalem np. naroza z betonu do
krawedzi nagrobka i po pol roku nadal trzyma)
Jado

1. Data: 2004-10-04 21:54:46

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> .:: sjf ::..
> "Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"
Będzie problem. Płytę wiórową mozna kleić wieloma klejami. Ale to tworzywo to
pewnie PCV ( lepiej) albo polietylen lub polipropylen. Tych dwóch ostatnich
niczym nie przykleisz. Zrób próbę. Zestrugaj troszęczkę tego tworzywa. Cienki
pasecze, Następnie podpal zapalniczką. Jeśli zaczna fruwać sadze i bedzie
gryzący dym to PCV, jeśli dym bedzie miał zapach swieczki a tworzywo będzie
sie paliło niebieskim słabym płomieniem to będzie jedno z tych dwóch
nieklejących tworzyw. Jeśli to będzie PCV to przykleisz to klejem do PCV.
Nałóż sporo w te szczeliny w płycie, potem przeciągnij jakimś patykiem żeby
nie były zapchane. Poczekaj z 5 minut, posmaruj ten plastik i wciśnij. Powinno
się trzymać na amen. Jeśli polietylen albo polipropylen ( zapach świeczki) to
użyj jakiegoś dwuskładnikowego kleju. Polecam DISTAL ale zwykły nie RAPID.
Dobry i na dodatek robiony w Polsce. On co prawda nie przyklei ale odtworzy
właściwą szerokość rowka i zrobi zaczepienie dla tych pazurków. Do tego
distalu na wszelki wypadek od razu dodaj trochę zwykłego cementu ( samego) nie
bedzie wyciekał ze szczelin. Tomek

malowanie - odnowa drzwi
Grzyb
Smugi po malowaniu Dulux Once