klejenie kamienia na obudowę kominka - czym ?

1. Data: 2008-07-01 21:58:01

Temat: klejenie kamienia na obudowę kominka - czym ?
Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy przykleić kamień (granit, płyty o grubości 2cm) do stelarza kominka,
który je 'okręcony' płytami G/K. Powiedziano mi, że najlepszym podłożem pod
taki kamień jest właśnie solidnie przykręcona i zagruntowana płyta G/K. Na
początku rozważałem zatrudnić do tego klejenia ekipę, dla której montaż
takiego kamienia to chleb powszedni, jednakże terminy są zbyt odległe
(bardzo mi się spieszy bo zaraz zaczyna się malowanie ścian i korpusu
kominka, a do tego czasu kamień musi być wklejony) a ceny tej dość prostej
usługi mocno zniechęcające.

Myślałem o zastosowaniu dobrego kleju do płytek ceramicznych, ale nie jestem
przekonany że poradzi on sobie z wysoką temperaturą (taki kamień pewnie
potrafi się solidnie nagrzać tuż przy szybie wkładu kominkowego).

Co proponujecie? Są jakieś specjalne kleje do takich celów?

M.

2. Data: 2008-07-01 22:14:47

Temat: Re: klejenie kamienia na obudowę kominka - czym ?
Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Jul 2008 23:58:01 +0200, m napisał(a):

> Co proponujecie? Są jakieś specjalne kleje do takich celów?

To zależy od zasobności Twojego portfela :) Można zastosować klej do
płytek. Albo tradycyjny cementowy - ważne żeby był bardzo bardzo elastyczny
np. Ceresit CM18 albo jakiś dyspersyjny np. Ceresit CU22 (uwaga - cena
zabija - 8 kg kosztuje ponad 400 zł). Można też zastosować klej do
kamienia, ale wg mnie równie dobrze nadaje sie klej do płytek a jest
łatwiej dostępny. Te kleje mają odporność na temperaturę w granicach do
80-100 st. C i właściwie przewagą kleju do kamienia jest tylko większa
przyczepność.

Zresztą zależy jeszcze jak zrobiona jest obudowa kominka. Płyta jak
rozumiem czerwona albo fermacell, bo nic innego sie nie nadaje... Pod nią
powinna być wełna. Jeżeli izolacja jest dobrze zrobiona to na obudowie nie
będziesz miał większych temperatur niż 100 stopni, natomiast jeżeli obudowa
jest źle wykonana i temeratury będa większe to należałoby zastosować jakiś
klej epoksydowy.

--
best regards,
scream (at)w.pl

3. Data: 2008-07-02 04:24:31

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisane przez "m", dnia 01 lip 2008:

> Czy przykleić kamień (granit, płyty o grubości 2cm) do
> stelarza kominka, który je 'okręcony' płytami G/K.

A może silikon się nada. Zdaje mi się, że są silikony do
zastosowań przy wysokich temperaturach. Ale ja ich nigdy nie
używałem, bo nie miałem do czego, i nie znam zakresu temperatur,
w których można je stosować. Może ktoś się wypowie?

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

4. Data: 2008-07-02 04:43:11

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"ab" <a...@i...wroc.pl> wrote in message
> [...]
> używałem, bo nie miałem do czego, i nie znam zakresu temperatur,
> w których można je stosować. Może ktoś się wypowie?

Do głowic silników spalinowych - czerwony temp. przynajmniej 300°C.

5. Data: 2008-07-02 04:57:55

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Jul 2008 04:24:31 +0000 (UTC), ab napisał(a):

> [...]
> używałem, bo nie miałem do czego, i nie znam zakresu temperatur,
> w których można je stosować. Może ktoś się wypowie?

Nie nada się - tu działa siła na ścinanie i będzie to podejrzewam ponad 100
kg.

--
best regards,
scream (at)w.pl

6. Data: 2008-07-02 07:10:27

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> który je 'okręcony' płytami G/K. Powiedziano mi, że najlepszym podłożem
> pod taki kamień jest właśnie solidnie przykręcona i zagruntowana płyta
> G/K.

No to będzie się trzymało jak ch... olera :-(

Pozdrawiam

Jacek

7. Data: 2008-07-02 14:20:34

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Jul 2008 09:10:27 +0200, Agent 0700 napisał(a):

> No to będzie się trzymało jak ch... olera :-(

Skąd możesz wiedzieć?

--
best regards,
scream (at)w.pl

8. Data: 2008-07-02 21:51:45

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Silikon
> Do głowic silników spalinowych - czerwony temp. przynajmniej 300°C.

Obawiam się, że nie utrzyma ~30 kilogramowej płyty kamiennej przyklejonej do
GK :((((

9. Data: 2008-07-02 22:03:49

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obudowa
> jest źle wykonana i temeratury będa większe to należałoby zastosować jakiś

Łącznie mam do przyklejenia prawie 2 m2, z czego prawie 1 m2 to podłużne
pasy kamienia przyklejane do pionowej czerwonej płyty GK - na warstwę kleju
przeznaczyłem 2 mm (wszystko mam bardzo precyzyjnie wyliczone - mam
nadzieję, że się nigdzie nie machnąłem).

Z kamienia ma być wykonany element obudowy, który ma grafitowy
(najciemniejszy na tym zdjęciu;)) kolor:

http://www.mieszkanie-w-gdansku.prv.pl/photos/komine
k-2008-03-B.jpg

Fotki z "budowy":
http://www.mieszkanie-w-gdansku.prv.pl/photos/komine
k-kontrukcja-1.jpg
http://www.mieszkanie-w-gdansku.prv.pl/photos/komine
k-kontrukcja-2.jpg

Co w tej sytuacji proponujesz? Ceresit CM18? Obawiam się, że kamień leżący
tuż przy szybie kominka będzie się dość znacznie nagrzewał od promieniowania
podczerwonego...

M.

10. Data: 2008-07-03 04:28:42

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisane przez "m", dnia 02 lip 2008:

> Obawiam się, że nie utrzyma ~30 kilogramowej płyty
> kamiennej przyklejonej do GK :((((

Rany, ja myślałem, że to będzie oklejone małymi płytkami. To
zmienia sprawę. A inna rzecz, że może nie aż 30 kg, ale inne
ciężkie rzeczy mam na silikonie, np. lustro kryształowe
przyklejone do kafli w łazience. I trzyma. Może, gdyby jednak
wchodziło użycie silikonu, wystarczy dać go gęściej ?

--

Parkiet, deska - wielka prośba o pomoc
panele, jedna powierzchnia
Podłoga korkowa w łazience