klimatyzator przenośny z dwiema rurami

1. Data: 2006-08-09 16:27:08

Temat: klimatyzator przenośny z dwiema rurami
Od: mm <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie kupić klimatyzator przenośny z dwiema rurami ? Chodzi o to żeby powietrze do
chłodzenia grzejnika nie było pobierane z mieszkania tylko z rury połączonej do
zewnętrza mieszkania. W ten sposób powietrze nie przepływa przez mieszkanie co
znacznie zwiększa wydajność chłodzenia. Dzwoniłem do kilku firm z klimatyzatorami
ale nie mają tego (nawet nie wiedzieli o co chodzi). Niestety nie potrafię
obliczyć straty sprawności z powodu zastosowania jednej rury bo kupiłbym
klimatyzator o odpowiednio większej mocy.

2. Data: 2006-08-09 17:25:14

Temat: Re: klimatyzator przenośny z dwiema rurami
Od: Snoopy <g...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

mm napisał(a):
> [...]
> wiedzieli o co chodzi). Niestety nie potrafię obliczyć straty sprawności
> z powodu zastosowania jednej rury bo kupiłbym klimatyzator o odpowiednio

Daruj sobie taki klimatyzator, przeczytaj wczesniejsze watki.

--
Pozdrawiam ============= www.oldtimerfiat.club.prv.pl
Grzesiek GG/TLEN: JEST www.funnyfox.org

3. Data: 2006-08-09 17:49:12

Od: mm <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Wcześniejsze wątki nie omawiały dwóch rur. Taki klimatyzator ma niezłą wydajność.
Poza tym administracja nie zezwoli mi na zewnętrzny klimatyzator w bloku ze
względu na hałas przeszkadzający sąsiadom, tak mi powiedzieli. Patrzyłem w OBI na
taki klimatyzator przenośny i jego głośność jest do wytrzymania w dzień jeśli
postawię go trzy metry od siebie. Hałas nie jest większy niż wentylatora. W nocy
będę go wyłączał.

4. Data: 2006-08-09 18:45:29

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mm" napisał w wiadomości
> Wcześniejsze wątki nie omawiały dwóch rur. Taki klimatyzator ma niezłą
> wydajność.
(...)

Skad takie twierdzenie? Akurat w wypadku klimatyzatora z dowma rurami
wszystko jest proste. Jesli temp. powietrza na zewnatrz jest nizsza niz w
domu to ma wieksza sprawnosc, jesli nie to jest odwrotnie. A kiedy temp.
powietrza jest nizsza na zewnatrz niz w pomieszczeniu ?? Przewaznie
wieczorem i w nocy!!

> W nocy będę go wyłączał.

a Ty wlasnie chcesz wtedy wylaczac klimatyzator!! to po co Ci 2 rury ?

pozdrawiam
Tomek

ps. ktos pisal, ze modele Stiebela maja 2 rury, ale tak jak Snoopy napisal,
daruj sobie - chociazby ze wzgledu na cene.

5. Data: 2006-08-09 18:52:53

Od: Adam <a...@m...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie kupić klimatyzator przenośny z dwiema rurami ?

Nie widzialem takich. Uzywam natomiast klimy przenosnej typu split.
Jednostka zewnetrzna przymocowana jest elastycznym wezem - wystawia sie
ja za okno na parapet. Nie jest glosna, a ma 4kW. Kupilem uzywana kilka
lat temu, teraz ciezko takie uswiadczyc.

> powietrze do chłodzenia grzejnika nie było pobierane z mieszkania tylko
> z rury połączonej do zewnętrza mieszkania. W ten sposób powietrze nie
> przepływa przez mieszkanie co znacznie zwiększa wydajność chłodzenia.

Masz absolutna racje. Klimy tylko z wyrzutem powietrza to taki maly blef
marketingowy. Musza skads przeciez zassac powietrze - wpada wiec z
zewnatrz, a moze wrecz odwrocic ciag w kominach gdy dla "zwiekszenia
wydajnosci" pozamyka sie szczelnie okna.

> Dzwoniłem do kilku firm z klimatyzatorami ale nie mają tego (nawet nie
> wiedzieli o co chodzi). Niestety nie potrafię obliczyć straty sprawności
> z powodu zastosowania jednej rury bo kupiłbym klimatyzator o odpowiednio

Uzywalem takiej w pokoju. Straty szacowalbym na 50%. Wieje zimnym na
wylocie, im dalej tym bardziej czuc ze powietrze mniej schlodzone za to
bardzo wilgotne.
Wlasnie - oprocz cieplego powietrza naplywa rowniez wilgoc. Do tego nie
ma spadku temperatury bez dalszego wzrostu wilgotnosci wzglednej.
Powietrze przypomina klimat piwnicy.

--
Adam
usun literki "v": v...@v...vcomv

6. Data: 2006-08-09 19:08:55

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daruj sobie taki klimatyzator, przeczytaj wczesniejsze watki.
>
> --
> Pozdrawiam ============= www.oldtimerfiat.club.prv.pl
> Grzesiek GG/TLEN: JEST www.funnyfox.org
Ja mam klimatyzator przenośny i sobie go w czasie upałów chwaliłem. Jaki Ty masz
klimatyzator? Bo musisz jakiś mieć że krytykujesz inny typ. Aaaa, nie masz
żadnego klimatyzatora. I wszystko jasne. Że co. Że w Internecie przeczytałeś. No
to wiem już wszystko. Dobranoc.
Tomek

7. Data: 2006-08-09 19:38:51

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajny pomysł, bo usuwa główną wade tego klimatyzatora. Osobiście nie
spotkałem się z takim
Jacek

8. Data: 2006-08-09 20:11:04

Od: "gasper" <g...@p...comp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ja mam klimatyzator przenośny i sobie go w czasie upałów chwaliłem.
ja mam splita i po przenośnym to jest jak porównywać mercedesa do syrenki

9. Data: 2006-08-09 23:37:33

Od: Snoopy <g...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> [...]
> żadnego klimatyzatora. I wszystko jasne. Że co. Że w Internecie przeczytałeś. No

Jak masz okres, to nie pisz co? ;) Przerabiałem klimatyzator przenośny,
miałem w domu, wyobraź to sobie. Nikomu nie polecę czegoś takiego.
Przeczytaj wcześniejsze wątki.

10. Data: 2006-08-10 08:51:03

Temat: Re: klimatyzator przeno?ny z dwiema rurami
Od: mm <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Fajny pomys^(3), bo usuwa g^(3)ówn? wade tego klimatyzatora. Osobi?cie nie
> spotka^(3)em sie^ z takim
> Jacek

tu jest coś takiego
http://allegro.pl/item119795126_promocja_klimatyzato
r_przenosny_firmy_abatronic.html
- możliwość zastosowania dodatkowej przystawki (patrz rysunek) dzięki której
możemy pobrać powietrze do odprowadzenia ciepła z zewnątrz, a nie z pomieszczenia
chłodzonego - zwiększa to sprawność o ok. 25-30%.W tym celu należy wykonać 2
otwory w ścianie. Rozwiązanie często stosowane w budynkach zabytkowych gdzie nie
ma zgody na zamontowanie klimatyzatora typu split.

Kwadratowa kabina poszukiwana (90, szkło)
Parkiet tanio - producent [SPAM]
Brzydki zapach w lodówce
Spuchniete panelee podlogowe
halogenowe oświetlenie